Chapter 1

259 6 0
                                    

"Nod! Nod! " aku pandang ke arah Adriana Amani, rakan baik ku. " Apa ? Jerit- jerit macam orang tak betul"
"Itu Syed Eidris kan ?  Kenapa muka dia macam tengah marah pasal something tu? " Aku terus pandang ke luar koridor kelas  " hah? Mana la aku tahu " Kenapa eh ? Ke dia break up dengan Edrina. Nina tolong jangan busybody sangat boleh tak sampuk hati aku

Kring ! Kring ! "Jom donut ! " panggil  Aynin irdina  Retiss sekolah selaku rakan sekelas " Iye kejap, aku tengah ambik buku ni!". Kami terus ke port kami , tennis court. " Tadi aku dengar Syed and Edrina Gaduh dekat depan Library. Edrina curang dengan dia" kata Amirah Syuhada membuka cerita. aku hanya pasang telinga di sebelah Irdina Mazie . " Aku dah agak dah mesti jadi perkara ni. Edrina gedik tu memang playgirl " sampuk Mia Lyssa yang memang suka judge orang dan sangat manja. " Nody, kau selalu usha dia kan ? Kau suka dia ke ? " Adlyn Nazirah tiba-tiba bersuara " eh tak lah! Mana ada aku usha dia ! " aku terus menidakkan perkara betul tu tak ada orang boleh tahu nanti habis aku.. Aku tak ready lagi nak bagitahu lagipun diorang bukan boleh percaya sangat.  " Dah la rehat nak habis ni aku nak naik kelas dulu ok bye !" Terus aku lari naik ke kelas.

SKIP

"Jom out! Weekend ni aku free mama and daddy outstation" laung Batisya Emrina " Kitorang tak pekak lagi. Yang kau nak melolong ni kenapa ? " marah Adlyn nazirah . " dah la tak payah nak bertekak, aku on je " aku cuba menghentikan pergaduhan mereka. "Ok, semua on la ni? " . " Yep ". Adlyn Nazirah berkata mewakili kawan yang lain . " Ha! Baru aku ingat minggu lepas, Hud and The gang ajak kita out. Lupa nak cakap kat korang " tiba tiba Aynin Irdina berbicara. "aku tahu semua on jadi ok je la " sambungnya. "Hai, girls!" Syed eidris tiba tiba tegur kami "Kau dengan Edrina okay ke? " Aynin Irdina bertanya . Muka Syed eidris yang tadi tersenyum sudah bertukar menjadi muram dan dia berkata " Aku dengan dia dah break semalam" . Syed eidris kau sampai bila tak nak perasan aku yang tunggu kau ni hmm. "Alah kau ni, ramai lagi yang beratur nak kat kau la. Dah tak payah nak bersedih tau!" Kata aku nak bagi semangat dan aku harap kau perasan aku ni care pasal kau . Dia senyum je kat aku . Aku tau tu fake smile kau . Pin! Pin ! " Bye, kitorang dah nak balik ni, jumpa weekend ni tau " kata mereka terus berjalan ke kereta masing masing . Alamak! Tinggal aku dengan dia je.

Step step
Where do we go now
Its feel like lost in wrong maze

Aku terus angkat phone tertera nama Mama di screen. "Assalamualaikum, Nina Sayang Mama ada emergency kat office . Can you ride with your friends ?" . "Okay, Nanti Nina naik dengan sesiapa " . " Aduh macam mana nak cari nak bas ni " gumam aku perlahan. "Aku boleh tumpangkan kau kalau kau nak ? " .
Biar betul Syed eidris nak tumpangkan aku ni ? Ke aku mimpi ? " Boleh ni ? Aku nak aku nak " . Crush aku ni baik sangat la cair hati aku ." Nina jom ikut sini" aku mengikut dia dari belakang
Aku terus masuk duduk sebelah seat driver. " Kau tahu ke rumah aku kat mana ? " tanyaku "tahu " balasnya pendek . "Weekend ni kau out sekali ke ?" Tanya ku memecah kesunyian di dalam kereta . " entah, ikut kot" dia mesti sayang sangat kat Edrina sampai nak bercakap pun lemah aje .

SKIP

"Lapar la pulak " aku mendengus. Baik aku pergi McD lagi best . Aku naik atas tukar baju aku pakai jeans dengan hoodie je la, ikat rambut ponytail dan siap . Aku terus masuk ke perut kereta BMW yang Papa hadiah kan masa birthday aku beberapa bulan lepas .
Aku duduk dekat meja bahagian hujung ada la privacy sikit heh . Tengah enjoy makan  Pap ! Apa kah ? Pap ! Pahal ketuk meja aku ni Pap !
" Woi Apahal ketuk meja aku ni !" Terus aku mendongak Edrina rupanya
" Ha nak apa ? " aku tanya dia. " Nina , you jangan dekat dengan Syed eidris He is mine okay ?  " . Dah putus tapi dia ni pehal, nasib baik la KAWAN sangat .
" Bila masa aku dekat pulak ? Oh Mama dia dengan mama aku, SIBLINGS " saja aku tekan perkataan SIBLINGS, ni je idea yang aku ada Mesti dia percaya heh otak pendek ! Muka dia terus berubah then " whatever still jangan dekat dengan dia " aku hmm kan aje . Dah break pon jealous . Padahal dia yang curang
" boleh i sit here tak ? Tempat dah full " adei dia ni habis privacy aku . " duduk la lagipon aku dah nak balik . Kau dengan siapa ? " . Takkan sorang pulak selalu ada je . " with Syed eidris " kata dia sambil tersenyum manis . Syed ? Kan dah break pahal out sesame ni . Jujur aku rasa kecewa hmm " Kitorang dah getback, kalau u nak bagitahu semua orang pun boleh " Syed ni nanti dia curang lagi padan la muka, aku mendengus kasar . Baik aku balik semak fikiran aku ni . Aku berlalu keluar dari McD terus balik rumah dengan fikiran yang gila  dah ni .

' Crush' aku Where stories live. Discover now