Chapter 3

122 4 0
                                    

Ting ! Ting ! Ting ! Ting ! Ting !
Siapa pulak yang spam aku pagi pagi ni
Kacau la nak tidur . Aku buka phone tekan icon whatsapp yang penuh nofications dari group TGG

The greatest girl group

Nina !
– Adriana Amanie 💕

Kau tipu Kitorang kan !
– Mia lyssa 👧🏻

Sampai hati kau 💔!
– Batisya Emrina 💁🏻

Kau dah fed up dengan kitorang ke ?
– Irdina Mazie 🤖

Korang cakap pasal apa ni ?
Aku tak faham la ? Detail boleh ?
– Enody Nina 😋

Kau jangan buat buat tak faham boleh tak !
– Adlyn nazirah 🙄

Mana ada aku buat buat ! Aku memang tak faham korang talk about what ? Bagitahu la jangan marah dlu
– Enody Nina 😋

Kau cakap kau tak boleh out sebab kena teman mama kau then kitorang semua nampak dengan Mata Kepala sendiri yang kau tengah makan kat Boat Noodle dengan abang kau !
Kau explain sekarang!
– Adriana Amanie 💕

Sebenarnya aku suka Syed Eidris dah 3 years then aku jumpa dia pagi sebelum nak out dengan korang. Aku bagitahu yang aku suka dia tapi dia tengking aku depan orang ramai thats memalukan. Jadi aku sedih dan tak nak pergi sebab aku akan ruin mood korang nanti . Aku out dengan abang sebab nak realease stress . Aku tak nak kacau korang tengah out so, aku out dengan abang. Sorry tak bagitahu sorry sebab tipu korang 🙏🏻😔
– Enody Nina 😋

Kitorang minta maaf jugak cakap kasar kasar . Kau ni kenapa tak bagitahu kitorang, susah senang sama sama kan 😌 .
– Adriana Amanie 💕

Dia buat macam tu kat kau ! Nak kena belasah la dia ni . Tunggu dia 😒
– Adlyn nazirah 🙄

Kesian kau, aku ingat dia ni pandai tapi tak rupanya 🙄 tak reti nak cakap elok elok .😡
– Batisya Emrina 💁🏻

Kau jangan risau nanti kami settle untuk kau tau😉😂
– Mia lyssa 👧🏻

Thanks care pasal aku . Sayang korang muahhhhhh bebanyak😘😘
– Enody Nina 😋

Dua bulan Kemudian .

" Adik kau lambat lagi ke ? " laung Abang Niall dari bawah . " Kejap nak turun ni " laung ku semula . Kami nak pergi vacation yang Papa cakap dua bulan lepas . 4 hari 3 malam je, Aku masuk ke kereta Berjenama Alphard untuk ke KLIA .

1 jam kemudian

" Yeay!Dah sampai " laung ku, sesudah turun dari kapal terbang .Kami masuk ke dalam perut kereta yang sudah menunggu kami,sebaik saja kami masuk aku bertanya " Pa mana kawan papa? Diorang tak sampai lagi ke? " tanya ku "Diorang dah tunggu dekat sana." Papa membalas pertanyaan ku .
Sebaik sahaja sampai aku dan Abang Niall ke Pantai yang berdepan dengan Villa yang kami diami. Abang nazrin memanggil kami masuk untuk berjumpa dengan Family Dato' Arsyad .
" Kenalkan ini kawan Papa, Dato ' Arsyad, ini isterinya Datin Dahlia dan ini anak dia , Daniel Aswad " Aku bersalam dengan Dato' Arsyad dan Datin Dahlia juga Daniel Aswad. Dia hanya memberi senyuman pendek .
Selesai Makan malam, Kami di Ruang tamu masing masing sibuk berbual . Aku minta izin kat Mama nak ambik angin kat bahagian laman . Aku duduk kat kerusi panjang tepi kolam, Daniel Aswad dia datang duduk tepi aku, aku cuma diam tengok bulan . " Nina, kau kenal Syed Eidris ? " tanya Daniel . Mana dia kenal Syed ni ? Ke dia kawan Syed dan tahu pasal tu ! ? " Kenapa ? Kenal kot " jawab ku acuh tak acuh "Kau ada perasaan ke dekat dia ?" pertanyaan dia kali ni buat aku terkedu. " Pernah , tapi tu dulu aje "
Kata ku jujur . " Dulu tu bila ? " tanya dia lagi, amboi banyak betul soalan . "Dua bulan lepas, tapi kenapa kau asyik tanya ni ? " dia cuma mengangkat bahu " Kau kenal ke dia ? " giliran ku pula untuk bertanya "Siblings " jawab nya . What ? Biar betul entah entah tipu aku ni " Kalau siblings, mana dia ? tak ada pun " kata ku  " Kejap lagi dia sampai "  ha !  Alamak baik aku masuk bilik dulu lebih baik aku avoid dari tengok muka dia . " Aku naik dulu la bye " aku segera naik ke atas .

SKIP

Pagi pagi lagi aku dah pergi pantai seorang diri , sejuk la air pantai ni .
Aku duduk di atas kerusi kayu di bawah pokok, Daniel dan Syed berlari melepasi kerusi yang aku duduk . Diorang datang kat aku la pulak, baik aku balik " Tunggu situ Nina " kedengaran suara Syed melaung . "Apa ? Tak puas lagi ke Maki aku " kata aku dengan nada memerli " Aku nak minta maaf, aku tahu aku tak patut buat macam tu tapi aku " jawapan nya tergantung di situ kerana Daniel berbicara " Tapi dia ada prob dengan family aku dan dia tengah serabut then dia lepas marah the end " . Aku tak puas hati dengan jawapan tu " Lepas two months baru nak minta maaf pahal ? " geram jugak aku lepas two months kot eshh " Aku malu nak minta maaf sebab rasa bersalah sangat " kata dia dengan nada kesal. " Malu ! Tahu pun malu ingat tak ada rasa malu dah " kata aku dengan nada mengejek .

SKIP

Aku dengan Daniel makin rapat, aku rasa macam aku tersuka kat dia la . Tapi aku tak tahu dia suka aku ke tak . Baru aje jumpa dah jatuh hati apalah hati aku ni ! " Hai sayang !" Tegur Daniel dengan nada bergurau . " Hai, nak tanya boleh ? " dia hanya mengangguk " Kau dah ada girlfriend ?" Dia pandang aku sekilas "Tak ada, kenapa ? Nak try aku ke " kata nya memandang dengan pandangan yang poyo. " Perasan la kau ni " haih mamat ni memang perasan " Nina ! Daniel, dah dah latu dating nak balik dah ni " dating ke bende nye " Mana ada kitorang dating ! " laungku kepada Abang Niall dengan nada siap kau nanti .

' Crush' aku Where stories live. Discover now