Hari tu jam aku rasa baru pukul 12.01 pagi. Untuk pengetahuan semua,aku ada kat hospital.Aku demam panas.Jangan gelak kalau aku cerita sebab apa aku boleh demam.
-2 hari sebelum kejadian deman panas-
"Bro tengok ni!!"
"Apa?"
Aku pandang kawan aku yang tengah tunjukkan sesuatu.Okey benda tu benda tu..."arghhhhhhhhhhh!!"
Jatuh pengsan."Weyy kau asal ni??"
Azrul panik dengan apa yang berlaku .-Kembali ke hospital-
Bila aku bangun aku ada kat hospital.Benda tu sebenarnya katak.Ya,aku takut katak,sebab dulu dia pernah gigit aku.Sakit kot!Aku jadi troma bila nampak katak.Sampai demam.Teruk demam aku sampai masuk hospital.Member aku tak tahu aku takut katak sebab sebelum ni aku tak pernah jumpa katak bila lepak dengan diorang.Malu nak bagitahu aku takut katak.Tak pasal-pasal aku kena gelak nanti.Member aku kata tu katak adik dia.Adik dia minat katak.Okey tu tak boleh blah!Aku ulang balik,adik dia minat katak!
Malang sapa yang kahwin dengan adik dia tu!
Yang member aku pun satu,pergi setuju buat apa nak tolong jaga kan katak adik dia tu kan aku dah masuk hospital! Kalau sekejap tak pe! Ni boleh tahan seminggu aku duduk sini.Aku dah banyak kali masuk hospital sebab katak korang tahu!"Aduh time-time macam ni pulak lah rasa nak membuang dah la tandas jauh"
Mengeluh keseorangan.Nak ajak mak teman, mak baru balik,esok dia kerja.Lagipun aku dah besar.Tandas dekat hujung tu dah la gelap lampu pun takde.Macam mana nak pergi?Sunyi pulak tu.Wahai hospital kenapa lah!Aduh perut ni pun tak boleh tunggu esok ke!!
Okey aku salahkan perut aku...
"Kena pergi jugak ni"
"Abang teman lah cek..."
"Abang Saiful bangun lah!!""Ish kau ni nak apa malam-malam buta ni? susu?aku tak jual susu..."
"Ish abang ni agak-agak lah!Teman cek pi tandas sat..."
"Pergi la sendiri..."
"Temanlah sat!..."
"Kau ni..kaki aku sakit lagi lah.Doktor tak bagi aku jalan lagi nanti lagi teruk.Pergi lah sendiri.Kau ni jantan ka betina! Dah la aku nak tidur esok tunang aku nak datang jenguk aku.Kalau mata aku jadi panda acenna??"
"Payah sangat aih ajak abang ni.Nevermind arrr!...."
"Aikk??Tahun bila pakcik ni masuk wad ni?Aku rasa pagi tadi tak de sapa² pun yang masuk.."
Perlahan suara Nizam .
"Ajak pakcik ni lah..."Haha ada teman.
"Pakcik ouh pakcik..."
"Iya..."
"Teman cek boleh dak?"
"Pi mana"
Jawab si pakcik yang kelihatan pucat menahan sakit."Pi tandas pakcik...."
"Ha iyalah"
-On the way pergi tandas-
Okey aku ada teman tak la takut sangat.Terima kasih la pakcik oii.
"Anak ni orang mana...?"
"Cek orang kedah pakcik tengok bahasa pun tau dah..."
"Jauh duduk ya"
"Ya pakcik.Mak cek pindah sini sebab abah cek dapat kerja kat sini.Mak cek pon kena jugak cari keja kat sini."
"Ouh....Kamu sorang je ke dalam keluarga tu adik ke abang ke tak de?"
YOU ARE READING
Ada Hantu
Horror"Aku pergi bangunan tu semalam." "Apa yang kau nampak kat sana?" "Entah. Tapi aku rasa bangunan tu 'Ada Hantu'. Esok kita pergi sama-sama. Aku sure 100%,bangunan tu ada hantu."