Prolog

46.6K 695 23
                                    

Apa khabar? 👋 Selamat berkenalan! Jemput baca ya. 😎😘


Hati siapa yang tak berdebar apabila mengetahui yang dia bakal berkongsi segalanya pada orang yang tak dikenali?

Ketika ini dirinya akan berkongsi segalanya kepada James Eirman iaitu suaminya yang telah sah pada petang tadi. Tak sangka perkahwinan ini terjadi dengan begitu pantas padahal dirinya baru sahaja bersetuju untuk berkahwin dengan James di Secret Recipe hari itu.

Mundar mandir Juliana di dalam bilik yang besar tersebut. Gelisah hatinya sehingga tak terfikir nak tukar pakaian dan mandi kerana memikirkan hal yang bakal terjadi nanti. Hati dia mana boleh tak bimbang kerana takut dirinya akan dimakan oleh encik suami sekejap lagi. Tunggu masa sahaja dan dia tak sanggup!

Selepas akad nikah tadi , pandangan James nampak lain sangat malah lebih menakutkan berbanding pertama kali berjumpa. Tangan dia tak usah cerita. Tak pandai nak duduk diam. Asyik nak peluk erat pinggang dia. Tak pinggan tangan dia dapat , bahu pulak dicari dan bila dah penat peganh bahi genggam erat pula jemari dia sehingga rasa tak nak lepaskan pula.

Dahlah dia terpaksa menahan malu apabila pak ciknya mengusik dia pasal James genggam jemarinya. Ketika itu dia rasa nak ada kuasa halimunan supaya tak ada sesiapa lihat wajahnya yang kemerahan kerana malu.

Juliana melihat jam di dinding. Dah pukul 9 malam dan dia belum lagi menunaikan solat Isya'. Lebih baik dia fikirkan suruhan Allah berbanding menunggu James masuk. Pandailah dia nanti bila encik suami masuk. Rumah ini bukannya dia biasa sangat.
Siapa sangka pak ciknya hadiahkan rumah banglo 2 tingkat ini sebagai hadiah perkahwinan. Juliana terasa terharu kerana pak ciknya banyak berkorban untuk dirinya. Tak terbalas jasanya untuk dibalas.

Juliana berdiri di hadapan cermin dan perlahan-lahan menanggalkan selendang di kepalanya. Terasa ringan dan sejuk kepalanya setelah selendang ditanggalkan. Bila nak buka baju pengantin , Juliana baru perasan zipnya di belakang dan jujur Juliana tak suka zip di belakang kerana selalu menyusahkan tuan punya badan nak turunkan dan naikkan zip. Sekarang dia nak meminta tolong siapa?

Sedang dia bergelut nak mencapai zip di belakang baju , pintu bilik dibuka dan terpacul James. Senyuman dihulurkan buat Juliana.

"Dah mandi?" Soal James lalu menghampiri Juliana.

Juliana menggelengkan kepala.

"Nak buka zip ini susah! Dari tak dapat nak capai" adu Juliana.

James angkat kening lalu berdiri di belakang Juliana. Hatinya usah dicerita. Sejak masuk tadi lagi , matanya tak lepas dari memandang wajah Juliana. Pertama kali dia melihat aurat Juliana. SubhanaAllah dia memang cantik.

"Mari saya tolong."

Juliana berdebar. Tak tahu nak buat apa dan dia dapat rasakan haba James di belakang walaupun suhu di dalam bilik sejuk.

Tetiba Juliana rasa sejuk di belakangnya dan dapat rasakan cangkuk branya turut dilepaskan. Cepat-cepat Juliana memegang bajunya agar tidak terjatuh.

"Awak buat apa ini?" Terkejut Juliana apabila tetiba James mencium di lehernya.

James tak menjawab malah meneruskan ciuman tersebut untuk seberapa ketika.

James memberhentikan ciuman tersebut lalu memegang kedua lengan Juliana dan memusingkan tubuh badannya agar menghadap dia.

"I can't stop from kissing you dear."

"Now I feel like want to kiss your lip" Ujar James dengan mengelus bibir merah Juliana lalu tautkan bibirnya dengan Juliana. Tangannya diletakkan di leher Juliana agar ciumannya tidak dapat ditolak oleh cik isteri.

Macam mana? Okay tak intro cerita ini? Jom VOTE dan COMMENT! 😊 Nanti saya update next Chapter ya? 😁

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam mana? Okay tak intro cerita ini? Jom VOTE dan COMMENT! 😊 Nanti saya update next Chapter ya? 😁

Bila??? Hmmm , selepas dapat VOTE yang saya nak kot? 😂 Apapun , thank you for reads! 💛🙆💃

Hold Me TightWhere stories live. Discover now