חדי - קרן
שם: חד קרן
מאפיינים פיזיים: חד הקרן הוא יצור דמוי סוס במרבית המקרים (מצאתי איזכורים בעיקר במיתוסים שבהם חד הקרן מתואר יותר כדמוי עז או צבי מאשר סוס אבל הם מאוד מיושנים וזו לא הדרך הרגילה לראות חד קרן) ובעל קרן יחידה שמזדקרת ממרכז מיצחו. הצבעים שלו מגוונים אבל השניים הכי מוכרים הם חדקרן טהור שהינו זהוב בתור סייח ולבן-כסוף בגיל הבוגר, חד קרן כזה מופיע לדוגמא בהארי פוטר והוא מאפיין טוהר ותמימות. הסוג השני הוא בעל פרווה אדומה ורעמה וזנב שחורים, הוא חד קרן אפל יותר והקרן שלו גם היא שחורה במקום הלבן המוכר בחד הקרן המסורתי. המאפיין העיקרי של חד הקרן אם כך הוא הקרן אבל לפעמים מוזכרים גם מאפיינים פיזיים אחרים כדוגמאת פרסות עז וזקן או זנב הדומה לזה של חמור.
מאפיינים אישיותיים: כאמור יש שני סוגים של חדי קרן ולכן כמו עם הדרקונים האירופאים אני אחלק את האופי של חדי הקרן לשניים, חדי קרן אפלים וחדי קרן טהורים בעצם, הסוג הנורמלי שמופיע במרבית הסיפורים
חדי קרן אפלים - בעיקרון אני מדברת על חדי קרן עם פרווה שחורה או אדומה או סגולה או איזה צבע אפל אחר שהחלטתם שבו יהיה החד קרן האפל שלך. חדי הקרן האלו הם טריטוריאלים מאוד, הם יתקפו כל גורם הנכנס לתוך השטח שהם מרגישים כשלהם. בעצם הם חיות פראות שלא מאפשרות לאף אחד להכנס לשטח שלהם ויעשו הכל כולל להרוג את הפולש בשביל שהשטח שלהם ישאר בטוח. דרך אגב, רעיון נחמד שדווקא לא בהכרח קשור אל חדי הקרן האלו היא שהמאלף שלהם זוכה לחבר לחיים, הם מעבירים את כל הטריטוריאליות שלהם לרוכב שלהם והיו נאמנים לו לנצח.
חדי קרן טהורים - אצילים, טהורים, יפי נפש, בקיצור, חדי הקרן האלו הם הילדות הקטנות והמושלמות אבל באמת מושלמות של עולם הקסם, הם טהורים אין מילה אחרת לתאר אותם, הם חיים בלהקות ומגנים על הצעירים ועל חסרי הישע. הם המגנים האידיאלים והם עושים את זה בצורה הכי פחות אלימה והכי פחות פוגענית שאפשר לעשות. אה וכן, חדי קרן כאלה הם רדארים לזהוי בתולים (לא יודעת למה אבל כן, מרבית האגדות מורות לך שאם אתה רוצה לצוד חד קרן אתה חייב להעזר בבתולה בשביל להביא אותו כי הם נמשכים לטוהר שלה). בכל מקרה מלבד האופי המשעמם והבאנלי הזה אפשר גם פשוט לכתוב אותם כחיות פרא לא מסוכנות לאנשים שלא מתכוונים להרע להם.
אזורי מחייה: היערות האפלים של אירופה הם המקום העיקרי בו תדמיין למצוא חד קרן או בכל סוג אחר של יער קסום, חדי קרן נתפסים כיצורים החיים בקרחות יער מרוחקות ונשארים לרוב הרחק מהאנשים.
היסטוריה: אני אתרכז רק בהיסטוריה של חדי קרן באירופה בגלל ששם העיקר אבל אם יש לך פרט מידע מעניין ששכחתי או החלטתי לא להכניס (ואתם לא יודעים מה המצב, הורי) אז תכתבו לי בתגובות ואני אולי אחליט להוסיף. בכל מקרה חזרה להיסטוריה של חדי קרן. חדי קרן באופן מפתיע קשורים לנצרות (גם דרקונים אבל התעלמתי מזה בחינניות בחלק על הדרקונים כי אין לי כוח להסביר על אש קדושה ומה הסמל של דרקון משמש בנצרות) בנצרות חדי קרן מסמלים טוהר, או טוהר מידות או טוהר של ניקיון. בעצם, הופעה של חד קרן בסמל לרוב אמרה שהמקום מצהיר שהוא טהור. בגלל הקשר הזה בין נצרות-טוהר-בתולות כאשר צדו חדי קרן לרוב נעזרו בבחורה בתולה, היו מבקשים ממנה לשבת במקום בו יודעים שעוברים חדי קרן וכאשר חד הקרן היה מופיע היו צדים אותו וחותכים לו את הקרן. כן, רוב הזמן הרגו חדי קרן בשביל חלקי הגוף שלהם, סחר באברים בימי ביניים, כיף. טוב אתם יכולים לנחש שבריאות הצייד הזה לא עשה ולכן אוכלוסיית חדי הקרן הדלדלה לכדי קבוצות מעטות בלבד, כיום למצוא חד קרן זה כמעט בלתי אפשרי. זאת ההיסטוריה המוכרת של חדי הקרן אבל חופש יצירתי, תמציאו היסטוריה שמתאימה לספר שלכם.
YOU ARE READING
המדריך ליצורי קסם
Randomמדריך שפותח לכותבי פנטזיה את העולם המורכב להפליא של יצורים קסומים. בעיקרון, רשימה עם הסברים של כל סוגי יצורי הקסם שאני מכירה, מוכרים ופחות מוכרים. אם באלכם לחשוב על זה ככה, זאת אני מספרת לכם את כל המידע שאספתי מחיבה קצת יותר מדי אובססיבית לקסם. אני...