עוף החול

735 21 53
                                    

הפוינִיקְס או עוף החול

שם בשפת המקור: הפוינִיקְסאו עוף החול 

מאפיינים פיזיים: עוף החול הוא ציפור בגווני אש (כמו שרומז השם פוינִיקְס  שמשמעותו ביוונית אדום-חום). הוא לרוב מתואר בדמוי ברבור עם זנב ארוך ומפואר, לדוגמא כך הוא מתואר בהארי פוטר. אבל הפויניקס המקורי המיצרי היה לרוב דמוי נשר או עיט ובמקרים מסויימים אף נחליאלי צהוב. בכל מקרה, ההסכמה הכוללת לרוב היא שהפויניקס הוא דמוי ציפור בגודל ממוצע שצבעו אדום-זהוב כמו צבע האש. 

מאפיינים אישיותיים: הפויניקס המקוריים הם בני אלפי שנים כי בהגדרתם פויניקס הינם בני אל-מוות ולכן הם חכמים ושקולים בדעתם ולא יעטו על סכנה ללא צורך. במיתולוגיה היהודית מופיע סיפור על עוף החול שמראה שאופיו הוא נוח ומתחשב מאוד, עוף החול לפי היהדות קיבל את האל-מוות שלו מנוח כי הוא היה בעל החיים היחיד בתיבה שלא הציק לו ודרש מזון.

אזורי מחייה: הפויניקס הם מעטי מעט ולכן לרוב גרים במקומות המקודשים להם או מטיילים ברחבי העולם ומציעים את עזרתם. אה ובחלק מהמיתוסים היותר מוזרים הוא חי בעץ האגדות על הר גבוה מעל לשבע הוואדיות (לא אני לא יודעת מה הכוונה) באיזור לא ברור בארצות ערב.

היסטוריה: כה זה די מגניב, כמו שאמרתי עוף החול מופיע במיתולוגיה היהודית ולכן נתחיל משם. הסיפור אומר שכשנוח אסף זוגות זוגות של חיות הוא אסף גם שני עופות חול שבאותו זמן לא היו בני אל-מוות או בעלי איזשהו כוח. בזמן המבול בכו וצעקו על נוח כל החיות שהן רוצות לאכול ורק שני עופות החול שריחמו על בן האדם שכולם הריצו ממקום למקום לא אמרו כלום ולא ביקשו לאכול ולכן כאשר ירדו המים והחיות שוחררו חזרה לבר נוח העניק להם על ענוותם את כוחותהם, יכולת ההתחדשות והאל-מוות שלהם. במיתולגיה המצרית לא מתואר מקור קסמו של עוף החול אבל כן נקבע שכל אלף שנים הוא נדרש להתחדש. 

יכולות קסומות: טוב היכולת הקסומה הראשונה של עוף החול היא יכולת ההשתקמות שלו, הוא (כל מספר שנים קבוע או אחרי פגיעה קטלנית) יעלה בלהבות ומתוך העפר יבקע עוף חול קטן חדש שהוא אותו עוף חול בגוף של גוזל. במיתולוגיה המצרית ישנו התיאור הכי מפורט של יכולת זו, עוף החול יבנה לעצמו קן מקינמון ומור ושאר צמחי תבלין יקרים ושם ישרף ויוולד מחדש. אני חושבת שזה ממש נחמד, תבלינים יקרים תמיד גורמים לך להרגיש צעיר ובשביל הפויניקס זה מילולית מה שקורה הוא חוזר לילדותו. היכולת הקסומה השניה שלו היא יכולת ריפוי, אם באמצעות דמעותיו ואם באמצעות כנפיו, לעוף החול יש היכולת לטפל בפצעים הקשים ביותר ובהרעלות החמורות ביותר, אין מה לומר הוא שותף מועיל למסע הרפתקאות קטלני.

המדריך ליצורי קסםWhere stories live. Discover now