רוק או זיז
שם בשפת המקור: הרוק או לפעמים הרוקה או הזיז אם אתם מדברים על הציפור המקראיתמאפיינים פיזיים: יש שני סוגים עיקריים של רוק, האחד הוא הרוק שמדענים מניחים שהיה קיים והוא ציפור בשם ציפור הפיל (כן, שם גאוני) שחיה באי מדגסקר ודמתה במראה לזה של יען והרוק המיתולגי. הרוק המיתולגי הוא ציפור טרף ענקית לרוב דמויות נשר או עיט אשר יכולה להרים בטפריה משקל גדול כמשקל שמונה פילים. הזיז, שהוא בן הדמות התנ"כי של הרוק, מתואר כציפור כל כך גדולה שכנפיו הסתירו את השמש כאשר התורמם לאוויר. בקיצור, הרוק הוא ציפור גדולה, מאוד גדולה, לרוב דמויות ציפור טרף כזו או אחרת.
מאפיינים אישיותיים: למרות גודלן המגוחך הרוק דווקא יחסית ידידותיות, הן עוזרות לגיבורים במצוקה ונותנות לרכב על גבם לראויים לכך. אלו ציפורים מאוד אציליות ולא נוטות להכנס למצבים של קרב או של צייד החלשים. בעצם, הרוק הם חבר'ה די טובים ושותפים מוצלחים למסע אווירי.
אזורי מחייה: במילה אחת, צוקים. הרוק גרים על מצוקים גבוהים בהם יש מערות רחבות מספיק בשביל שהם יוכלו לקנן בהם. לרוב בתוך מערה כזו יחיה זוג או בודד ולא קבוצה גדולה יותר אבל הן כן מקננים במקבצים ולכן על צוק אחד שבו יש מספיק מערות מתאימות לגודלו של רוק אפשר יהיה לראות להק שלם של הציפורים הענקיות. דבר נוסף הוא שישנן רוק הנודדות כל חייהם, אין להם בית קבוע ובמקום זה כמו הסערונים (יש ציפור כזו באמת, היא די מגניבה, היא לא נוחתת אף פעם חוץ מבשביל להטיל ביצים) הם חגים מעל הים כל חייהם מלבד בתקופת הדגירה.
היסטוריה: יכול להיות שאני לא אדייק כן בתאריכים אבל לדעתי הרוק מופיע לראשונה בדיווח של מלח ששט להודו, בדרכו בשייט הוא הבחין הציפור עצומת מימדיים אשר התרוממה מרחוק, זה למיטב ידעתי הפעם הראשונה שבה רוק הובחן. מאז הרוק מופיע במספר אגדות כמו עלילות סינבד בסיפורי אלף לילה ולילה, שם הרוק מציל את סינבד ועוזר לו לחזור ליבשת בכך שהוא מרכיב אותו על גבו ועף איתו ובתנ"כ שם הרוק מכונה זיז ומתואר כציפור שבמעופה מחביאה בכנפיה את השמש. כאמור, הרעיון של הרוק כנראה מבוסס על ציפור קיימת שמכונה ציפור הפיל וחיה במדגסקר, הציפור הזו נכחדה במאה השבע עשרה אבל בחיה התנשאה כנראה לגובה של שלושה מטרים ושקלה כארבע מאות קילו, תודו שזה מרשים.
יכולות קסומות: אין לי מושג, אני חושבת שפשוט אין אבל נדמה לי שאם זכור לי נכון תוארו כמה רוק שהייתה להם יכולת מסויימת לשלוט במזג האוויר (ולא בעזרת זה שהם כיבו את השמש כי הכנפיים שלהם הסתירו אותה). אני לא בטוחה כמה זה נכון אבל בואו נאמר שלרוק יש יכולת ליצור סופות בשעת סכנה או לגרש סופות בזמן שהם מרגישים בטוחים.
YOU ARE READING
המדריך ליצורי קסם
Randomמדריך שפותח לכותבי פנטזיה את העולם המורכב להפליא של יצורים קסומים. בעיקרון, רשימה עם הסברים של כל סוגי יצורי הקסם שאני מכירה, מוכרים ופחות מוכרים. אם באלכם לחשוב על זה ככה, זאת אני מספרת לכם את כל המידע שאספתי מחיבה קצת יותר מדי אובססיבית לקסם. אני...