Gitar.

465 38 5
                                    

          Di dalam kelas selepas habis rehat.

Aku menapak masuk kedalam kelas dengan pantas mengalahkan athlet sekolah.

Kenapa aku berjalan dengan pantas?

Sebab aku taknak ditegur oleh namja yang bernama jeon jungkook.sudahlah aku melanggarnya dua kali.extra tak makan waktu rehat.semua gara-gara si juon tu.opps sorry jungkook.

Selepas aku pasti ini adalah kelasku..aku segera duduk di tempatku..dan mengeluarkan alatan yang amat aku sukai.iatu gitarr.ya sekarang jugalah subjek kegemaran ku.subjek muzik.

Sedang aku meneliti kertas aka lagu yang aku akan dendangkan sekejap lagi.tetiba semua murid didalam kelas diam serta merta..aku pun apalagi diam dan pandang ke arah luar.

Cikgu dah sampai ke? Kata seorang namja yang berada dihadapan ku atau lebih dikenali sebagai lee.

Baru je aku nak menjawab soalannya.nampak susuk tubuh lelaki yang cukup aku kenali.tak lain tak bukan si jungkook.

Aduh mamat ni wat apalagi kat sini.desis ku di dalam hati.

Aku menepuk dahiku yang agak jendul tu.yah!dia satu kelas dengan kau.kataku perlahan.

Lalu aku membiarkanlah si jungkook tu.kata orang malas amik tahu.aku memandang kembali kertas yang aku tengok tadi.Dan sebenarnya aku sedar si juon tu tengah berjalan di lorong meja aku.tapi lagi sekali orang kata..malas nak amik tahu.

Tetiba aku rasa derapan kasutnya makin dekat.dekat dan dekat.dan berhenti dihadapan meja aku.

Glup.itu sahaja yang mampu aku keluarkan.

Hey.tegur si jungkook

Aku memekakkan telingaku.dan lagi sekali dia memanggilku.dan aku mengalah dan pandang ke arahnya.

Nak apa? Kataku dengan kasar.sememangnya aku kasar sedikit dengan lelaki. Dan tanpa aku sedar hampir satu kelas memandang ke arah kami.

Jangan kasar sangat.awak tu yeoja bukan namja.perlo si jungkook.

Orang tau lah.awak nak ape? Cepatlaj cakap..kalau tak ada apa-apa pergi duduk kat tempat awak.aku cuba untuk mengusirnya.malas mahu bertekak dengannya.

Saya cuma nak cakap....

Apa?kataku lagi.ye sememangnya aku juga bukalah seorang yang penyabar.

Awak comel,bila pakai spek mata.dia mencubit pipiku lantas duduk di tempatnya.sempat jugak dia mengenyitkan mata.

Ok aku jujur ni kali kedua pipi aku naik merah.mana taknya.dia dok puji depa depan ramai pasaipa.terkembang-kembang aku dibuatnya.

Tetiba semua yang ada dalam kelas menepuk tangan.dan aku hairan.lantas aku memandang ke arah huna yang jugak menepuk tangan.

Huna kenapa semua tepul tangan ni.tanya ku dengan gelisah mana tau ada buat salah ke?

Yay! Hanya sepatah yang laung dimulutnya.

Yah! Huna kenapa ni.

Untunglah awak.kata si huna lagi.

Apa yang untungnya.

Yelah si jungkook kata awak comel.kata si huna

Alah itu je.bukan untung apapun .aku cuba menafikan kata-kata si huna.

Awak tau tak? Si jungkook tu paling susah nak bertegur sapa dengan yeoja kat sekolah ni.kalau bertegur pun atas urusan sekolah.awak kira beruntung au.awak perempuan pertama dapat menjatuhkan ego dia terhadap yeoja.kata si huna lagi.

Langgar-jjk (Bts)Where stories live. Discover now