Malam,dia bilik jeon jungkook..
"Erm rasanya hye seok dah tau ke belum pasal surat tu" kataku sendirian..
"Rasanya dia tercari-cari ke sapa yang memberi surat tu..ke dia buat tak endah je.."kataku lagi..lantas mencapai ip6 milikku..dan menghantar mesej kepada hye seok..
Hye seok🌹💜
Hi awak! Tengah buat apa tu?🙆
✔
Situasi di rumah hye seok"Wei,bapak lawak siut badut ni pergi baling pie kat muka dia sendiri"..kata aku sambil memukul-mukul peha si jimin.
woi.takyah ah nak pukul peha aku ni kata jimin lantas menepis tanganku dari pehanya.
Alah lek ah kau..kata ku.
Apa lek-lek.aku jaga peha aku ni untuk bakal isteri aku au.kata jimin sambil meniup jarinya.
Tak sedar jari ketot.ada hati nak tiup-tiup.
Sapa bakal isteri kau? Kata aku sambil mengangkat kening aku yang lawo ni.*flip rambut*
Ada ah.kata jimin..
Aku mencebik ke arahnya.
Tiba jimin menanyakan soalan yang agak meluruhkan jantung ku
So pasal surat tu..dah jumpa ke sapa yang bagi..kata jimin dengan tenang.
"Ye sebenarnya,aku ada kongsi pasal surat rahsia tu kepada dia..saudarakan..so kena kongsi ah..so dia pun tau ah pasal surat tu..dan aku pelik bila aku tanya pasal jjk tu sapa?jimin cepat tukar topik."
Erm belum lagi...kataku.kalau ikutkan aku malas nak amik tahu dah..kalau betul si "jjk" tu nak kenal dengan aku..dia sendiri jelah datang jumpa aku asal aku nak jumpa dia pulak.
Betul tak?
So kau dah bagitau pasal surat ni kat jungkook?jimin cuba menduga aku.
Eh belum..jap aku nak mesej dia..
"Ya aku hampir terlupa kerna dah 2 hari jungkook tak datang sekolah..sebab kena teman eomma dia..so aku pun lupa nak kongsi".lantas aku mencapai ipku dan berlari naik ke atas.
Tinggalah kau jimin sendiri bertemankan movie hantu.MUAHAHAHA.
Woi,hye seok..teman ah aku..aku takut nak tengok ni.kata jimin agak ketakutan.
Alah jap ah..lagi 15 minit aku turun.petang kan sekarang bukan malam...kalau takut sangat pnggil bakal isteri kau tu..datang teman..aku sengaja menekankan perkataan bakal isteri tu.
Huh.jimin mengeluh.
Di dalam bilik
Aku duduk birai katil dan menghidupkan ip ku.banyak notification masuk.dan firstly,aku bukak adalah whatsapp.
Satu mesej dari jungkook👻
Lantas aku membukak mesej tersebut..dan membacanya.
Jungkook👻
Hi awak!tengah buat apa tu?🙆
Hye seok
Hi!sorry late reply..tadi tengok movie dengan jimin :')1minit kemudian.
Jungkook👻
Ouh bestnya! Mesti awak dah lupa kat saya kan..sebab tu tak nak mesej,call ke? :'(
Hye seok
Alah jangan merajuk.saya lupa lah..esok datang lah sekolah.rindu🙈 hehe.
YOU ARE READING
Langgar-jjk (Bts)
FanfictionSiapa sangka pertemuan kami disebabkan pelanggaran yang tak diduga.Dari situ aku banyak mencipta memori bersama si dia,dan dari situ juga dia meninggalkan memori pahit bagi diriku.Dia adalah segala-galanya bagi diriku,walaupun kini tiada apa erti la...