Hur kunde jag vara så dum", sa Harry och vankade av och an i Rons rum. "Du är inte dum Harry", sa Ron som satt i sin säng med armarna om Hermione. "Det var ju inte ditt fel att Ginny blev gravid."
"Eh, Ron?" Sa Hermione och tittade upp på Ron. "Åh, just det. Det är ditt fel." Hermione slog till honom på armen. "Aj!" "Det är inte Harrys fel, att Ginny blev gravid. Men det var han som gjorde henne gravid", sa Hermione och himmlade med ögonen. "Jag fattar inte vad jag tänkte på!" sa Harry som fortfarande vankade omkring."Hon är ju bara sexton!" "Harry, du älskar Ginny, och hon älskar dig. Mer komplicerat än så är det inte", sa Hermione. "Ni ska få en son. En liten baby. Du borde vara glad." "Det är klart att jag är glad", sa Harry. "Det är bara det att jag gjorde det här mot Ginny." "Harry James Potter! Ginny blev gravid och det är absolut inte någons fel!" sa Hermione samtidigt som hon tog sig ut ur Rons grepp. "Hon ska föda om nästan fyra månader och du bara står här! Ronald skulle knappast reagera så är om jag blev gravid, eller hur Ron?" "Eh..." Hon gav sin pojkvän en sur blick och vände sedan huvudet åt Harry för att ge honom samma blick. "När börjar Jullovet?" Frågade Harry plötsligt. "Ginny kommer hem nästa vecka om det är det du menar", sa Ron. Harry gick fram till Rons stökiga skrivbord och letade upp en bit pergament och en gås penna som han sedan doppade i bläck för att skriva ett brev till Ginny.
Kära Ginny.
Du vet att jag älskar dig väldigt mycket. Eller, jag hoppas att du vet det. Att få ett barn är ett väldigt stort steg. Är du redo för det? Jag vet att jag är det. Först blev jag rädd för hur det skulle bli. Men nu vet jag säkert att våran son ska bli älskad av båda sina föräldrar.
Jag längtar verkligen tills du kommer hem nästa vecka. Jag är på perrongen när du kommer. Det lovar jag.
Jag älskar dig.
Harry
Han sprang ner för trappan och ut på gårdsplanen. "Alastor!" ropade han och ugglan kom nästan direkt. Han gav brevet till Alastor och han flög i väg. Ginny satt vid lunchbordet då posten kom. Över hundra ugglor flög över eleverna med altingen paket eller brev. Eller både och. Ett brev landade bredvid hennes talrik och hon nästan slet upp det. Hon läste det och började nästan gråta. Harry älskade henne och hon skulle få träffa honom om bara en vecka. Deras son skulle få en underbar uppväxt med båda sina föräldrar. En liten spark inifrån gjorde bara scenen ännu bättre.
आप पढ़ रहे हैं
En liten Potter
फैनफिक्शनGinny går sitt sista år på Hogwarts när hon blir gravid med Harrys barn. Men hur ska hon kunna berätta det för sin familj... och Harry? Vad kommer de att säga? Kommer allt att gå bra? Men hon är inte den ända med hemligheter. Någon annan sitter ocks...