Kappitel 14-bus

451 17 4
                                    

"Okej. Som de flesta av er redan vet så har Professor McGonagall bett mig hålla i försvar mot svartkonst lektionerna tills ni slutar i år", sa Harry till sistaårseleverna. De nickade. "Tja, idag ska vi öva på att uttala förtrollningar och skyddsförtrollningar utan att säga dem högt." Några av sistaårseleverna stirrade oförstående på Harry. "Menar ni allvar?" Frågade Harry skeptiskt. "Har ni aldrig hört talas om det?" De skakade på huvudet. Ginny såg ut ungefär som Harry i ansiktet. Förvirrad. Hon tittade på sina klasskompisar och suckade sedan. "Okej..."fortsatte Harry. "Kan jag få hjälp att demonstrera?" frågade han. Hans blick mötte Ginnys. "Titta inte på mig", sa hon. "Jag är gravid och kan få missfall. Men Romilda ställer nog gärna upp." Romilda dök genast upp och ställde sig mittemot Harry. "Okej. Jag vill att du använder en försvarsförtrollning mot mig. Kom ihåg att inte säga den högt. Tänk den bara." Romilda nickade säkert. Hon höjde sin trollstav, och en röd ljusstråle susade mot Harry. Harry fokuserade och skrek: Protego!I huvudet. Romildas försvarsförtrollning studsade tillbaka och hon vacklade till. "Ja, ungefär så där kastar man förtrollningar utan att säga de. Tack för hjälpen Romilda", tillade han motvillig. Hon sken upp och ställde sig sedan bland sina kompisar. "Jag vill att ni delar upp er i par. En som ska försöka förhäxa och en som ska försöka avvärja den. Och kom ihåg att ni inte får uttala trollformlerna högt!" De stod orörliga och tittade på honom. "Varsågoda att börja..." sa han osäkert, och de satte igång. "Hur klarade jag mig?" frågade Harry Ginny när de andra eleverna gick ut ur klassrummet. Hon log.
"Alldeles utmärkt.""Tack."

"Ah!" Skrek Hermione från badrummet. Hela familjen Weasley (bortsätt från Ginny, Harry och James) sprang upp för trappan och in i badrummet. Hermiones hår stod åt alla håll och var helt knallrosa. När hon fick syn på George smalnade hennes ögon. "Du ska så få för det här", väste hon hotfullt. Han kvävde ett skratt. "Vet du hur svårt det kommer vara att ta bort det här?" Han kunde inte hålla sig längre. Han brast ut i gapskratt. Hermione kastade sig mot honom med Ron höll fast henne. "Låt mig slå honom! Låt mig slå honom!" Tjöt hon. "Han är inte värd det Mione." "Det är han vist det! Låt mig slå honom! Bara en liten snyting?" Ron skrattade. "Du vet att jag mycket väl skulle vilja slå honom också. Men han är min bror." "Huh! Det är ingen ursäkt!" "Jo tyvärr är det det", suckade han.

En liten PotterWhere stories live. Discover now