NAEUN teliti satu persatu tajuk buku yang ada didalam perpustakaan sekolah ini.hari dah hampir gelap tapi dia tak dapat 3 buah buku lagi.kalut kalut.
sedang dia tekun meneliti buku yang ada,sebuah buku diserahkan kepadanya.naeun pandang si empunya badan yang beri dia buku ni.owh eunwoo.
"awak cari buku ni kan?"tanya eunwoo
"ye.mana awak tahu ni?"tanya naeun sambil tangannya menyambut huluran lelaki itu.
eunwoo tunjukkan arah kertas yang terletak di atas meja.naeun angguk faham.
perlahan lahan naeun turun dari kerusi.kenapa dia berani naik kerusi cari buku tanpa takut bagi freeshow?sebab skirt uniform dia hingga ke lutut so takde masalah.
"by the way thank sebab carikan buku ni.susahkan awak jer."
"no hal lha"eunwoo masukkan tangannya kedalam poket seluar.
"awak ni buat apa kat sini?dah lewat kut"tanya naeun sambil buka ikatan rambut yang dirasakan ketat.terlalu ketat.terpegun sekejap eunwoo melihat gadis itu.cantik!
"apsal tngok saya macam tu?"tanya naeun cuak.dahlha tinggal mereka berdua.eih dia macam macam memang icu kau hari ni
"Sorry.bukan macam tu.i mean is you're beautiful with that condition.xperlulha nak selekehkan diri tu."jelas eunwoo
Dia kata aku selekehkan diri?eii!
"Takpelah.asal saya tak mengganggu manusia kat sekolah ni tak salah kut"sinis naeun sambil buku ditarik dari rak.rasa malas nak bercakap dengan manusia jenis cakap tak jaga hati orang ni.sila pupuslha!
"Jangan terasa pulak.honestly awak memang cantik."kata mingyu sebelum dia melangkah pergi.
Kecik naeun tengok eunwoo.dia hina aku ke tu!Skip>>
Mingyu tercari cari kelibat naeun dalam perpustakaan besar itu.laju kakinya mencari disetiap susunan rak kayu yang besar itu.kakinya terhenti.matanya terpaku pada satu tubuh yang tertidur sambil beralaskan buku buku tebal.pertama kali mingyu tersenyum lega.risau dia bila semua kawan dan keluarga naeun beritahu yang dia belum pulang.mujur ingat tempat naeun selalu lepak.
Mingyu tarik kerusi disebelah naeun.mingyu tersenyum kecil.rambutnya yang separas dada terbuarai lembut.tanpa kaca mata.dia...memang cantik.arggg!wake up mingyu!dia hanya taruhan!taruhan!tapi...dia cantik dalam keadaan macam ni.mingyu tarik buku buku yang terdampar diatas meja buat alas kepalanya yang memandang naeun.
Mingyu tutup matanya.cuba untuk tidur.Skip>>
Perlahan-lahan naeun buka matanya yang terasa berat.mengantuknya.dia terpandang seraut wajah yang dikenali.kim mingyu.apa dia buat kat sini.jaket mingyu yang dijadikan selimut buat naeun malam tadi ditarik.naeun senyum kecil.awhh.sweet!naeun balut jaket itu ke tubuh sasa mingyu semula.dengan dingin pendingin hawa yang ada didalam bilik perpustakaan,ditambah pula dengan hujan yang melebat diluar sana,memang memberikan kesejukan sehingga ke tulang hitam.naeun dah biasa dengan sejuk tetapi tidak mingyu.naeun kenal siapa kim mingyu.ketua geng R5.rich 5.mana biasa dia dengan keadaan sejuk sedemikian.tapi naeun tersentuh dengan sikap caring mingyu.buat dia semakin jatuh cinta.arghh apa ini!dia mengaku.rasa yang disimpan disudut hati yang paling dalam.
Susah untuk diakui.dia...gadis yang mana dia bertekad takkan adanya cinta, alih alih jatuh cinta pada lelaki yang baru dikenalinya.ini kerja gila.dia penat simpan perasaan ni lama lama.bukan son naeun kalau tidak berani luah kan i love you.dia akan!itu tekad naeun
YOU ARE READING
this love(naeun x mingyu)
Fanfictionkerana dicabar untuk mrmenagi hati si gadis nerd,mingyu menerima cabaran kwan kawannya untuk membuatkan naeun jatuh cinta dengan kingka sekolah itu.naeun tewas bila dia mulai mencintai lelaki itu namun sayang.itulah dtik memalukannya.dia dimalukan d...