Akhirnya!
Tiba waktunya!Kad jemputan berwarna perak keemasan dipandang teruja.Dia tahu itu.Hari ini hari keramat bagi seorang Kim Mingyu yang akan menyambut hari lahirnya.
You being welcome as our special guest.tonight
Dibaca lagi dan lagi kad itu.Dia tak dapat nak tutup kebahagiaan diwajahnya.Dia kena cantik!
Harus!(8.00 malam)(star fore hotel)
Naeun melangkah perlahan memasuki perkarangan hotel itu.gugup.
Sampai di lobi sebelum memasuki ruang pesta.kad berwarna perak keemasan ditunjukkan pada penyambut tetamu sebelum pintu berukiran mewah itu dibuka meluas"Attention.our special guest.Son Naeun"Naeun membetulkan gaun berwarna merah jambu ditubuhnya.Rambutnya yang disanggul tinggi menyerlahkan leher jinjangnya.Walaupun kaca mata masih di wajah namun sedikit perubahan.
Naeun turun mendekati Mingyu.
"Hey Naeun"
"Hey"sapa Naeun pada member R5 yang lain termasuk Mingyu.Dipandang Mingyu ditepinya.
"Dengan sut hitam menyerlahkan kekacakannya.tampan seperti biasa.
"Kita menerima sesiapa sahaja yang secara sukarela ingin menyanyi diatas pentas, kami mempersilakan dengan tangan terbuka"
"I got to go"kata Naeun.Dia segera kebelakang pentas bersedia untuk menyanyi.
"She's will?"tanya Eunwoo
"Just see.ready Eunwoo?for lost you Car?"tanya
"Saya akan menyampaikan lagu yamg saya tuju khas untuk orang yang saya Cintai.Kim Mingyu"Naeun mula bernyanyi.Sumpah dia malu namun untuk mendapatkan seorang Kim Mingyu,tak salah dia yang membuka laluan.
Diakhir nyanyian,sebuah kata keramat terucap.Untuk seorang lelaki yang tak pernah terlintas akan merubah dunianya.
"I...love you.Kim Mingyu."Dia tersipu malu.Buat sesaat...matanya membesar.Baru sahaja dia melihat Mingyu tersenyum sebelum Kunci kereta yang berada di tangan Eunwoo berserah tangan kepada Mingyu.apakah ini?Jangan cakap.Naeun cuba positifkan fikirannya.Dia berusaha untuk mempositifkan fikirannya walaupun hampir sepenuhnya terlintas perkara yang ditakutinya.
Dia berjalan menghampiri Mingyu dan R5.senyum manis dikeluarkan walaupun terasa pahit.
"Thanks to you Naeun.finally this Eunwoo kalah dengan Mingyu in this bet"
"What bet?"tanya Naeun.Ya tuhan tolong jangan itu.
"Memenangi hati awak dan buat awak say I love you to him?"jelas
"So...what a nice battle?"Naeun tahan air mata.cuba untuk tunjukkan yang dia bukan pencundang.Tapi sayang...dia bukan sekuat itu.Dia insan biasa yang tak pernah jatuh cinta.Ini buat pertama kalinya dia jatuh hati tapi...inilah kesudahan episod cinta seorang Son Naeun.Sungguh dia rasa nak tampar jejaka tu tapi itu bukan jalan terbaik.
Disentuh dada lelaki itu.
"Ini.saya pulangkan semula apa yang saya terambil"Laju dia melangkah pergi.sungguh dia penat.sakit.Dia janji.Dia takkan pernah lagi jadi lemah dan lembut hati seperti sebelumnya.sudah!Tbc
YOU ARE READING
this love(naeun x mingyu)
Fanfictionkerana dicabar untuk mrmenagi hati si gadis nerd,mingyu menerima cabaran kwan kawannya untuk membuatkan naeun jatuh cinta dengan kingka sekolah itu.naeun tewas bila dia mulai mencintai lelaki itu namun sayang.itulah dtik memalukannya.dia dimalukan d...