Dalam hidup ni kita kena belajar accept that people come and go and nothing will last.
At the end, you will only have your self.
Mungkin harini, kau lah suri hati dia, kau lah permata dia, kau lah reason untuk setiap senyuman dia.
Memang korang tak pernah declare apa-apa, tapi kau tahu, kau special untuk dia. Atau kau je yang rasa mcm tu?
Tapi besok, dia layan kau macam musuh dia. Takde lagi ayat2 manis. Takde lagi gurau yang buat kau happy nak panjangkan conversation.
Tiba tiba dia berubah. Dia tak mesra dengan kau macam selalu. Tapi kau masih cuba act like nothing happen dengan dia and buat lawak bodoh supaya dia kembali mesra dengan kau. Sebab kau rindu dia. Dulu, dia lah kawan berborak kau. Dia lah tempat kau mengadu sakit demam. Dengan kau lah dia bercerita segalanya.
Tapi bila semuanya tak lagi, kau rasa takut. Takut dia tinggalkan kau, heh, tinggalkan kau? Dia tak pernah jadi milik kau pun.
Somehow, kau mula tertanya mana salah kau sampai dia dingin dengan kau. Kau mula blame diri kau. And kau rendahkan ego utk mulakan perbualan kau dgn dia. Walaupun dia dah lama menyepi. Dengan harapan, dia layan kau macam dulu. Tapi kau salah. Dia lupa kau siapa. Korang bukan macam dulu.
Tapi apa kau boleh buat. Korang tak pernah declared apa apa. Kau takde hak keatas dia. Kalau dia nak act macam korang tak pernah kenal pun takpe, kau takde hak nak buat apa apa.
At somepoint, lepas lama fikir and blame diri sendiri, kau mula sedar. Dia jauh dari kau bukan salah kau. Memang dia willing too.
Sebab kau sedar dalam hidup ni, people come and go. And in this case, dia pilih untuk blah.
Without any goodbye, without any reason, dia berubah in a split second.
And dia blah sebab dia nak blah, and kau tak perlu pun nak merayu supaya dia stay.
Sebab dalam hidup ni, siapa nak stay, boleh stay, and kau kena appreciate dia. Tapi siapa nak blah. Boleh, BE.RAM.BUS.
0108
19 nov 16
YOU ARE READING
So, how's life?
RandomBerkisahkah tentang kisah hidup yang probably, pernah dirasakan setiap orang. Sebab hidup ni bagaikan roda. Sorry my dear, you are not Alice and this is not wonderland. [Segala yg terkandung dalam coretan ini adalah ditulis untuk puaskan hati aku se...