#3- kejam

6 1 0
                                    

So we met. Well macam biasa, kenal atas kawan. Member kau is member aku, and secara tak langsung kita jadi member.

Benda biasa. Takde yang pelik. Takde yang lain. You're just nothing more than a 'not important' friend. Ye lah, kita bukan rapat pun.

Then after few months kenal kau tanpa anggap kau kawan yg bermakna pun, kita start reply to each other punya gambar kat ig. Bukannya frequently pun. Then we went to dm, talk about random things, simple jokes, and i gave u my number, without u asking. And out of nowhere aku ajak kau study. Yeay sebab kau budak pandai and aku terdesak nak belajar last minit.

Me with my friend and u with ur friend. Its a study week so we study together for almost every day. U being my teacher, a really good one.

Not just that, we chatting like everynight. I mean, all the time! Bila busy je tak. Heh, macam budak budak.

From member yang takde makna apa apa to hadap muka kau setiap hari real quick hah? Hahahahaha.

Dan satu malam ni, kau confess kau suka aku. Boom! Itu tak pelik bro, sebab aku boleh agak dari cara kau pandang aku. Aku bukan budak apatahlagi bodoh.
Tapi yang peliknya aku boleh cakap aku suka kau balik. Padahal aku cuma rasa selesa dengan kau. Rasa berterima kasih dgn kau. Bukannya suka. Aku confused.

Itu kesalahan terbesar aku.

Its all start from there.

Idk aku kena sampok apa. I never confess to anyone lagi lah bila aku tak pernah pun suka dia. But i just did.

Stupid me.

Aku bagi kau harapan. Harapan yang menggunung tinggi. Padahal aku sedar. Aku cuma confused dgn perasaan aku sendiri.

Stupid me.

U ask me on a date. And i say yes. Kau punyalah happy time tu, tapi aku tak rasa apa pun. Yah because aku rasa macam keluar dengan kawan je. Wtf #friendzone

Stupid me.

Sekali lagi aku kasi kau harapan. Jahatnya aku.

I know you love me to the core. You love me so bad. I can feel that because u are so naive. U dont even know how to hide ur feeling. Hahahah

Honestly, ive tried my best to love you back the same way you love me but i just cant. I dont know why.

Padahal kau cukup sempurna untuk aku. Takde cacat celanya. Kau baik. Terlalu baik. Kau pandai, aku boleh nampak masa depan yang cerah untuk kau. Tapi aku? aku tak. Sampai aku rasa aku tak layak untuk kau. Ramai lagi orang lain yang nak kan kau tapi aku pilih aku. Apa tah yang kau nampak pada aku ni. Aku pun tak tahu.

Setiap apa yang kau buat, setiap effort kau untuk kenal aku lagi dalam, semua tu jelas. Aku nampak semua tu.

Kau ambik tahu apa yang aku suka, apa yang aku tak suka. Kau panggil aku dengan panggilan yang aku suka. You are just being so sweet.

You are just perfect. You cooked for me. You ask me to take care of my self because u dont wanna lose me. You make me feel special. You make me believe how pretty and amazing i am. And the best part, you love me for who i am.

Well sometimes perangai aku ni boleh bawak gaduh tapi takpernah pun kau marah aku.

Kau dengan orang yang pernah wujud dalam hidup aku, the one yg left me suddenly tu lah, sangat berbeza. Macam langit dengan bumi.

Aku tak pernah rasa disayangi and dihargai macam ni. For some reason, because of you, i feel like i should love my self more.

After all the sweet talk you gave me. After all the manja-ness we had.
After all the sayang sayang u call me.
After all the "i love you" u gave me that i never reply.
After all those thing that makes you feel special to me,

I rejected you.
I said that i never love you.
I said that i was just confused.
I said that they were never "us" between us.

And than i said sorry. How easy hah?

No dude. Its not easy.

Lama aku fikir sebelum buat keputusan aku. Aku fikir, betul ke aku tak suka kau? Or maybe aku patut bagi kau peluang? Ah macam macam aku fikir.

Sumpah aku fikir. Aku bukan decide membabi buta.

Aku mintak maaf. Aku dah hancurkan hati kau.

Marah lah aku. Maki lah aku. Aku tak kisah. Sebab aku salah. Dari awal lagi semua salah aku.

Aku terima kalau kau nak benci aku sekali pun sebab aku tahu, aku tahu kau sayang aku tapi apa yg aku balas ni memang tak patut.

Tapi apa kau buat hah?

Kau stay still. You said that you wanna wait for me. You kept saying "but i love you".

Kenapa? Aku dah hancurkan hati kau, sepatutnya kau marah aku, bukannya tunggu aku. Saying you love me makin buat aku rasa bersalah and berdosa.

Aku jahat. Sangat jahat. Aku mintak maaf. Tipu lah kalau kata sikit pun aku tak sayangkan kau. Aku sayang. Tapi aku tak rasa perasaan tu akan bertambah. And aku dah mula rasa perasaan tu menipis.

Afterall, aku yang salah. Thankyou for everything. Thankyou for loving me. Thankyou for making me feel wanted. Thankyou for always be here when i need you. Thankyou for all the memories you have given me.

I will never forget you, -@8(@) £@!8@)

0151
15 jan 17

So, how's life?Where stories live. Discover now