Masa tu aku naif. Sangat naif. Kau buat aku happy. Kau buat aku rasa ada orang yang sayangkan aku.
Tapi aku silap. Yang happy tu cuma aku. Oh mungkin kau happy, happy permainkan aku.
Ramai orang warning aku pasal kau. Tapi macam aku cakap. Aku naif. Aku percayakan kau.
Aku bodoh sampai sanggup jadi perampas. Dekat orang yang baik dengan aku pulak tu. Eh bukan salah aku lah sial. Time tu perampas pun aku tak tahu apa maksudnya. Hahahah. Sangat. Sangat. Sangat naif.
Aku sayangkan kau to the moon and back masa tu. Kau first love aku.
First love my ass.
You cheat on me with my best friend.
Depan mata aku. Tapi aku buat bodoh. Sebab aku percayakan kau. Aku fikir; korang memang berkawan.
Hah elok lah tu, aku dapat kau pun dengan cara merampas. Then aku hilang kau pun sebab kena rampas. Fair enough.
Lepas kau ignore aku.
Tapi apa reaction aku?
"Takpe"
Babi.
Masa best friend aku datang rumah aku untuk confess benda tu aku sikit pun aku tak marah. Aku ketawa. Sebab aku fikir. Buat apa nak gaduh dengan kawan sebab jantan.
Bila kau mintak maaf dengan aku, aku kata takpe. Kau siap kata, ini first time kau nangis sebab perempuan.
Ah ye ye je ko. Tapi time tu aku percaya je every single shit that come from your mouth. Im too naive.
Tapi kau tak tahu, berapa banyak air mata aku, budak naif yang tak tahu apa apa ni jatuh sebab kau.
Aku tak pernah terfikir yang benda ni akan effect aku seteruk ni. Sebab masa tu aku terlalu bagi sepenuh harapan. Well, first love kan.
Sampai sekarang, effect tu masih ada.
Sebeb kau aku jadi penakut.
Aku takut nak terima orang lain.
Aku takut nak sukakan orang lain.
Aku takut aku not good enough.Kau punya pasal, aku berubah. Aku jadi heartless. I shut everyone out. Aku tak percaya pada happy ending. Aku tak nampak sinar bahagia pun.
Sebab apa? Sebab dulu, hati aku suci. Aku tak pernah bagi sesiapa. Bila aku bagi kau, kau hancurkan. Sial betul kau ni. Kesian lah aku do! Aku budak lagi masa tu.
Kau tengok apa kau dah buat kat aku sekarang! Because of you, because of our stupid relay, i dont believe in love anymore.
1628
22 nov 16
YOU ARE READING
So, how's life?
RandomBerkisahkah tentang kisah hidup yang probably, pernah dirasakan setiap orang. Sebab hidup ni bagaikan roda. Sorry my dear, you are not Alice and this is not wonderland. [Segala yg terkandung dalam coretan ini adalah ditulis untuk puaskan hati aku se...