Nästa morgon vaknar jag av att Clara skriker! Jag springer ner till undervåningen. Där står Anton och håller fast Leon. Han har en pistol riktad mot hans huvud. När jag kommer närmre riktar Anton pistolen mot mig.
- Stanna!! Skrek han.
Jason kom fram till mig och höll fast mig. Anton satte pistolen mot Leons huvud igen och kollade på Clara.
- Jag vet att du och Leon har nått hemligt! Berätta! Sa Anton.
Clara kollade på Leon och han nickade.
- Ehm, Leon är.. Min storebror..
Jag flämtade till, även fast jag redan visste det. Anton laddade pistolen. Sen knuffade han in Leon i väggen.
- Du har ljugit, din äckliga jävel! Du ska dö.
Jag spärrade upp ögonen. Anton sköt ett skott i väggen, precis bredvid Leons huvud. Jag skrek till. Sen sköt han Leon. Rakt i huvudet. Allt stannade. Han hade dödat honom. Jason släppte mig. Jag sprang fram till Leon och la hans huvud i mina händer. Clara grät, jag grät. Anton hade släppt pistolen på golvet. Jag röck åt mig den och siktade mot Anton.
- Josefin! Ge mig pistolen.
- Håll käften! Du dödade honom. Nu är det din tur.
Jason ställde sig vid dörren. Låste tyst och försiktigt upp alla lås. Jag sköt. Jag träffade armen.
- CLARA, JOSEFIN SPRING!! Skrek Jason. Vi sprang ut och satte oss i bilen. Jason kom efter och vi åkte. Jag är fri..! Eller? Kan jag lita på Jason.
- De är lugnt nu, jag ska ta hem dig.Jason stannade bilen utanför mitt hus. Jag gick fram till dörren. Men tvekade innan jag knackade. Tänk om, pappa och mamma har glömt mig. Jag knackade. Mamma öppnade.
Mer!?
YOU ARE READING
Bad boy but good lips
Teen FictionJosefin är 17 år. I hennes skola går det en kille, som enligt dom flesta är en bad boy.. Men Josefin gillar honom..