Modrá

420 48 3
                                    

***

Modrá. Jak by jen mohla být definována modrá barva? Měla by být přirovnávána k chladu, smutku? K jasné obloze či snad rozlitému inkoustu? John Watson se nikdy nepovažoval za výjimečného spisovatele a rozhodně ne za filozofa. Ale i tak si byl velmi dobře vědom člověka, který se mu vybavil při zmínce modré barvy.

Sherlock Holmes. Sherlock Holmes a jeho chladně logické chování. Sherlock Holmes a jeho často zapomenutá modrá šála, která nikdy neochraňuje jeho krk tak, jak by měla. Dost možná se na tom podílí i oči Sherlocka Holmese. Ve kterých se pro všechnu modrou ztrácí zbytky zelené i šedé, obě nemilosrdně zatlačeny do pozadí.

Stejně jako jsou modrou barvou vyzdvihovány předměty, modrá barva je symbolem mnohých vlastností. Od světle modré symbolizující chlad, sílu i čistotu až po tmavě modrou, symbolizující důvěru, inteligenci a důstojnost. John Watson si nemůže pomoci, ale všechny aspekty modré barvy vidí ve svém spolubydlícím. Vidí sílu, chladnou inteligenci i důstojnost. Je si vědom jeho důvěry v Sherlocka Holmese. Ostatně, byl to právě John Watson, který věřil, že Sherlock neodešel, byl to on, John Watson, kdo věřil a svou loajalitou dokázal Sherlocka vrátit zpět z říše mrtvých.

V modré barvě je však mnohem víc. Bezpečí. Sherlock Holmes Johnovi rozepíná vestu s výbušninami. Jistota. ‚Byl bych ztracený bez svého blogera.' John se pousměje, jeho oči bloudí místností, dokud nenarazí na poklidně spícího Sherlocka. Na rozdíl od něj, John neuměl rozlišit druhy tabákového popela, nedokázal rychle dedukovat ba ani řešit logické hádanky s nadšením a vervou jako Sherlock. Ale na rozdíl od Sherlocka, ležícího v prapodivné poloze v modrém županu, John věděl, že modrá znamená nekonečno. Věděl, že je šťastný. 

ColoursKde žijí příběhy. Začni objevovat