5~

4.9K 442 12
                                    

[Bilik Jungkook]

TOK TOK TOK!!!

Erm mana lah abang aku yang paling manja ni? ~~~ Hrm aku terjah jer lah~~

Aku: "Oppa?" *Masuk dalam bilik*

Aku: *Duduk kat katil* "Aik mana pergi si biskut gabeng ni?"

Jungkook: *Keluar dari tandas* "Omo! Hani kenapa datang pi mahligai syahdu oppa ni?"

Aku: "-_- mahligai syahdu? Dah macam kandang itik dah hani nampak"

Jungkook: "Hani tak malu ke nampak oppa berkemban ni"

Aku: "Dah biasa... nak malu buat apa kita kan adik beradik lagi pun kita beza setahun jer"

Jungkook: "So what u want honey?"

Aku: "Hrm saja nak lepak dengan habang paling manja ni"

Jungkook: "Hrm so kita borak kosong la ni"

Aku: "Nampaknya macam tu lah"

Jungkook: "Nampak sana jap, oppa nak pakai seluar"

Aku: *Pandang tepi* "So what do u think bout the anak angkat" *Sleng orangputih*

Jungkook: "Biasa2 jer"

Aku: "Oppa syak sapa?"

Jungkook: "Oppa syak... oppa sendiri"

Aku: "Kenapa pulak?"

Jungkook: "Yalah takkan lah nak tuduh hyung2 yang lain... baik tuduh diri sendiri"

Aku: "Hrmmm" *Pandang jungkook*

Jungkook: "Yaaa!!! Jangan pandang! Belum lagi"

Aku: "Lama bebenor" *Pandang tepi*

Jungkook: "Syarat perkahwinan tu macam mana?"

Aku: "hani... tak tahu lagi sama ada nak setuju ke tak"

Jungkook: "Kalau hani setuju, hani nak dengan sapa?"

Aku: "Aduh soalan kbat ni. Korang semua hani dah anggap macam abang kandung dah (memang pun) tetiba nak jadi suami hani hrmmm pening nyer. Hani tak setuju lah nak kahwin dengan anak angkat tu"

Jungkook: "Habis yang harta pusaka tu macam mana?"

Aku: "Apa kata kita buat surat kahwin palsu ala olok2 jer lah"

Jungkook: "Boleh ke?"

Aku: "Ntah. Boleh kut"

Jungkook: "Nama sapa dalam surat nikah tu nanti?"

Aku: "Nama hani and oppa la"

Jungkook: "Apa? Nama oppa?"

Aku: "Yalah oppa beza setahun dengan hani jer"

Jungkook: "Taulah oppa hensem ala mengaku jer la"

Aku: "sila meninggal... dah lah hani nak gi lepak dengan budak gula tu" *Keluar dari bilik*

Jungkook: "Yaa!! Hani!! Handphone engko!! Haish biarlah hehehe boleh aku stalk ig dia"

Tret Tret~

Jungkook: "Wuu banyak nyer noti"

From Husband♡♡

Jungkook: "Husband?! Huwah3~ dah pandai couple2 dah si manisan lebah ni"

Husband♡♡:
Hey honey♡

Jungkook: "Pandai engko kan ngorat adik aku yang macam namja tu"

Hani:
Yer darling

Jungkook: "Erk nak muntah coklat aku dibuatnya"

Husband♡♡:
So nak keluar jalan2 tak?

Hani:
No thanks

Husband♡♡:
Kenapa ni wife? Tak sihat ke?

Hani:
Eh tak lah btw esok WIFE nak kahwin esok sorrylah tak sempat nak bagi kad jemputan. Datang lah kalau tak malu^_^

Husband♡♡:
Apa?!!!!!

Hani telah block anda so getout!!!

Husband♡♡:
Weh!!! Jangan block aku weh!!

Hus2band♡♡:
Hani!!!!

++++++++++++++++++

Ok aku dah macam orang giler dah sekarang ni. Bukan apa, handphone kesayangan aku HILANG!!!! Dahlah dalam gallery tu banyak gambar oppa2 aku tengah tidor ternganga, muka derp, terkencing dalam seluar, terbersin sampai hingus meleleh, tidor pakai spender (Jimin-_-), video mengigau (Taehyung-_-), muka stim dan yang terkini! video jungkook oppa jatuh tangga pastu seluar dia koyak kat TENGAH HAHAHAHA tu dokleh blah 😂 ok stop sekarang ni aku kena fokus untuk cari fon tu.

TOK TOK TOK

Aku: "Masuklah"

Jin: *Masuk bilik* "MAKKK!!! apa dah jadi dengan bilik hani ni?! Bersepah sana sini"

Aku: "Ish fon hani dah hilang puas hani cari"

Jin: "Hrm last tempat hani pegi dekat mana?"

Aku: "Bilik jungkook oppa"

Jin: "Maybe ada dekat sana"

Aku baru teringat yang aku ada terbawa handphone aku kat bilik habang biskut tu. And yang paling menyeramkan aku sekarang ialah chat si tenuk tu. Dahlah aku set nama dia "Husband" hek taklah. Aku tak ada hubungan apa2 pun dengan si jisoo tu. Dia jer terover nak panggil aku wife pastu suruh aku panggil dia husband. Sebenarnya aku nak termuntah gak ar nak panggil dia macam tu tapi still aku dengan dia hanya berkawan tak lebih k. Nak bermanja lah katakan.

[Bilik Jungkook]

Aku: *Buka pintu* "oppa!"

Jungkook: "Husband and wife fuh" *Tepuk tangan* "Menarik! Sejak bila hani pandai berkapel ni huh?"

Aduuuuhhh mamposh aku. Antara habang2 aku semua yang paling menyeram kan bila marah ialah kook oppa. Serious tak tipu! Muka jer hensem and cute tapi kalau dah marah tuhan jer tahu. Pernah ada satu hari tu, aku gi makan biskut terakhir dia. Perghhhh nak tahu dia buat apa? Dia ambil balik balang biskut tu (kaca k) pastu dia hentak kat kepala aku ni. Aku? Terlantar kat hospital lah. Sikit lagi nak amnesia. Oppa2 aku yang lain? Hanya berdiam diri and dalam hati nak pecah ketawa diorang semua tu sebab first takut dengan jungkook oppa second diorang gelakkan aku sebab terlantar kat hospital. -_- lucu sangat ke aku terbaring kaku kat katil hospital tu.

Aku: "Erk o-oppa..."

Jungkook: "Nak aku hempas telefon ni?"

Aku: *Geleng kepala* *Tunduk*

Jungkook: *Datang dekat hani*

Aku: "Ha-hani boleh jelaskan sebe--"

Jungkook: "Aku dah block dia... kau! Jangan! Chat! Dia! Lagi! Faham?"

Aku: *Angguk* *tunduk*

Jungkook: *angkat dagu hani* "Sebagai denda, aku nak kau...."

Aku: //tak! Please aku taknak... takkan lah denda tu lagi?! Huhuhu//

TBC^_^.....

Saeng생 || BTSWhere stories live. Discover now