Jäänsiniset silmät hehkuen hän katsoi minua. - Cara Smith, hän sanoi. Sanat, minun nimeni, soljuivat hänen suustaan kauniina virtana. Hänen äänellään.
- Älä viitsi, henkäisin. Yritin tiuskaista lauseeni - mutta yksi arvaus, onnistuiko se? Eipä tietenkään.
Hän oli vienyt minulta taidon puhua hänet hiljaisuuteen.
- Valitse viisaasti, muuta en pyydä, hän kuiskasi. Hän näytti vakaalta, mutta hivenen anovalta.
En vastannut mitään. En edes liikahtanut. Vaikka ei ollut oma valintani joutua Nightin läheisyyteen, en lähtenyt poiskaan.
- Valitse, Night toisti. - Et saa toista mahdollisuutta. Vaikka uskon, että osaat valita viisaasti, jos vain itse sitä haluat. Mutta en tiedä haluatko.
Hänen puheensa sai minut vain hämmentymään lisää.
Tunsin hänen tarttuvan käteeni, ja vetävän minut tiskiltä. En vastustellut, vaan seurasin häntä kahvilan takaosaan. Istuimme muista kaukana olevaan pöytään kaksin, ja hetkeksi jopa unohdin hänessä esiintyvän vaarallisen voiman.
- Sinun pitää tehdä valinta, Night kähisi. Hän katsoi minua silmiin, ilme vakavana. - Tarkoitan sitä.
- Valinta?
Night nojautui lähemmäs kasvojani. - Sinun pitää valita, kuka sinä olet. Sinun pitää tehdä vakava valinta. Se määrää koko loppuelämäsi. Ja muista - et voi vain kääntyä takaisin kun olet sotkeutunut salaisuuksiin ja valheisiin, joita elämäsi on kohta täynnään.
Haukoin henkeä. - Päätös... keneksikö ihmiset minut katsovat?
Night nyökkäsi, ja hänen silmänsä tuntuivat tummenevan hieman. - Sinun on päätettävä, päästätkö todellisen itsesi valloilleen.
- Todellisen itseni?
Sydämeni hakkasi nopeammin. Katsoin Nightiä suoraan silmiin, ja hän katsoi minua. Kysyi pintaa syvemmälle ulottuvia asioita. Halusi, että valitsen.
Halusi, että kirjoittaisin elämäntarinani ja historiani uudelleen.
- Valitset joko villin puolesi, hullun tien, tai sitten jäät tyhjyyteesi. Tänne, Night vastasi rauhallisesti, mutta vakavasti. Erittäin vakavasti.
- Mitä sinä tarkoitat?
- Valitsemasi polku määrää elämäsi suunnan. Mutta minä vain pyydän - pyydän, että tartut käteeni, ja astut minun luokseni. Se on oikea paikka sinulle, hän vastasi, äänensävy kiihkeämpänä. Tämä tuntui olevan hänelle elämän ja kuoleman asia.
Vilkuilin ympärilleni. Gerri istui edelleen pöydässään Tylerin ja Davidin kanssa. Caitlyn palveli toista asiakasta.
Välittikö kukaan siitä, missä minä olin? Mitä minä tein? Välittikö yksikään ihminen?
En tiennyt mikä, mutta jokin oli äkisti saanut minut miettimään sitä. Syvemmin. Olisiko tämä paikka tosiaan paha ilman minua? Pitäsikö minun todella karata tuon tummatukkaisen, jääsilmäisen muukalaisen matkaan? Pitäisikö juuri minun tosiaankin kirjoittaa oma tarinani täydellisesti uusiksi? Pitäisikö minun valita toinen puolikas itsestäni, kuten Night oli pyytänyt? Tarttua hänen käteensä, antaa hänen vetää minut mukanaan? Antautua kohtalolle, joka minulle oli annettu? Sellainenko oli tähtiinkirjoitettu totuus?Night hymyili, se pikku pirulainen. Ilme oli vakava mutta ärsyttävän virnuileva. Minun teki mieli käskeä häntä lopettamaan sellainen ilmeily, mutta en käskenyt. Syystä x, en vain saanut suutani auki. Ihme ihme.
Night väläytti uudenlaisen hymyn. - Nähdään taas, Cara. Toivon mukaan olet silloin päättänyt.
Night nousi pöydästä, ja ilmavirta pyyhkäisi kasvojani. Katsoin hänen peräänsä, kuin lumottuna. Se häiritsi minua, sillä eihän minulla varsinaisesti ollut mitään tunteita häntä kohtaan - mutta kai hän oli vain saanut minut... hulluksi.
Hän harppoi pois, mutta kahvilan ovella hän kääntyi - kääntyi katsomaan minua, ikkunalasin takaa.