dua belas

861 111 2
                                    


"Hyung .. im back . " jungkook duduk di atas sofa . Dia melihat sekeliling . Waktu inilah jin hyung selalu marah dia suruh dia mandi .

jungkook tertawa kecil . Teringat akan bebelan jin sepanjang mereka masih ada .

Jungkook berlalu ke tingkat atas untuk ke biliknya . Dia kemudian mengambil tuala untuk mandi . Selepas bersiap , dia kembali ke ruang tamu . Dirinya keseorangan .

Bayangan hyung2nya mula bermain di mata . bayangan jimin dan v yang saling menyakat , bayangan jin yang sedang masak , bayangan suga yang sedang tidur di atas sofa , bayangan jhope yang menari freestyle di hadapan cermin yang berada bersebelahan pintu masuk dan bayangan rapmon yang sedang ligat bermain telefon . Jungkook tersenyum .

Skip

"Jungkook . " jungkook yang sedang membaca buku menoleh ke arah suara yang memanggilnya .

"Aku nak masuk boleh ? "

"Masuk lah . rumah kau kan . " jungkook menjawab .

Yugyeom masuk dan duduk di atas katil jungkook . Dia melihat jungkook yang sedang menelaah buku .

"Hm , kook . Aku .. nak cakap sikit . Kau .. jangan marah pulak eh ? " yugyeom mula bersuara .

"Hm , cakap je la . "

"Em , ta..tadi . Aku ada terdengar , lee dengan park nak beritahu saem pasal kau . " yugyeom agak takut untuk memberitahu . Takut jungkook tidak dapat kawal perasaan .

Jungkook yang membaca terhenti . Dia melihat ke arah yugyeom .

"pasal aku ? Pasal apa ? Aku ada buat apa ? " jungkook mula menyoal . Dia tidak faham apa yang dimaksudkan dengan ayat yugyeom .

"Em .. diorang nak beritahu saem yang kau ... gi ... "

"Yugyeom ! " satu suara membuatkan yugyeom terhenti .

"Kau ni , aku cari kau dari tadi . Sini kau lepak . Mark hyung panggil suruh kau pergi beli barang . " bambam duduk bersebelahan yugyeom .

"Hah ? Kenapa aku pulak ? " yugyeom mengeluh , setiap minggu mereka akan bergilir2 membeli barang yang disuruh oleh mark .

"Harini kan giliran kau . " bambam wink kepada yugyeom dan ketawa .

Yugyeom mengeluh , dia kemudia keluar dari bilik jungkook dengan tidak rela .

"Hah kook , kau buat apa ? Nak join aku main game tak ? Bosan lah . " bambam membuat duck face .

"Aku busy lah . Dah , keluar2 . " jungkook menghalau .

"Sampai hati kau halau aku kook . Aku merajuk . Baik kau pujuk cepat . " bambam menghentak kakinya .

"alahh , macam budak2 ah kau ni . shuh2 . Hahahaha . " jungkook mula ketawa dengan telatah bambam yang seperti budak2 .

Skip

Jungkook melangkahkan kakinya menuju ke rooftop . tiba di rooftop dia berdiri di tebing yang tidak berpagar . Perasaannya bercampur baur . Adakah dia perlu berterus terang bahawa dia sudah membunuh ? Atau diamkah sahaja ?

"Hyung .. apa perlu kookie buat ? Kookie takut .. " jungkook duduk .

"Kookie yaa ~ "

Jungkook melihat di sebelahnya . Jungkook tersenyum .

"Hyung . " satu ayat keluar dari mulut jungkook .

"kookie takut . Apa perlu kookie buat ? Kenapa hyung tak da dengan kookie pada waktu2 macam ni hyung ? " jungkook tunduk .

"Jungkook . Kenapa duduk sini ! Bahaya lah . " satu suara membuat jungkook terkejut dan mahu terjatuh dari rooftop .

Tetapi baju jungkook sempat ditarik orang belakang . jungkook mengeluh lega . Kalau tidak sudah lama dia dia jatuh dan mati .

"Yahh ! Apa kau buat sini ! Bahaya tahu tak ! "

"kau buat apa sini ? Kenapa cari aku yugyeom ? "

"Aku risaukan keadaan kau lah . Merata tempat aku cari kau..aku.."

"Aku bukan budak2 yang kau perlu risaukan . Aku boleh jaga diri . " jungkook sedikit marah dengan yugyeom .

Dia bukan budak2 yang perlu diawasi sana sini . adakah sebab aku dah gila dan mereka perlu jaga aku ? NO ! Im not crazy !

Jungkook berlalu dari situ . Yugyeom hanya mengeluh panjang . kau belum tahu , ada orang nak jatuhkan kau disebabkan keadaan kau sekarang jungkook . Kau belum sedar tu .

Lee...park....

[C] CRAZY ● jjkWhere stories live. Discover now