"Kook . Harini cuti , tak nak pergi mana2 ke ? " mark melihat jungkook yang sedang makan .Jumgkook hanya menggelengkan kepala .
"Eh , kook . Kau tahu tak ade orang jatuh dari rooftop kelmarin ? Kelas dengan kau kan ? " bambam duduk di sebelah jungkook .
"Tak tahu . " ringkas . Dia menyambung makan .
Bambam mengeluh . Susah betul ajak jungkook berbual . Dulu ringan je mulut budak ni . sekarang , penuh dengan emas .
"Bam ... betul ke ade orang jatuh kelmarin ? Aku tak dapat tengok , sibuk tolong yeojacingu aku buat kerja sekolah dia . " yugyeom menggaru belakang kepalanya .
"Amboi kau , bukan main . "
"Hihi . Peaceee . " yugyeom tersengih .
"Betul ke bam ? Ade orang jatuh ? Mati ke cedera ? " jb menyampuk .
"Haah , ade orang jatuh dari rooftop . Hyung ni , dah nama pun jatuh dari rooftop , mati lah , tinggi kan . " bambam mengetuk kepala jb .
"Kesian betul budak tu . " mark turut bersimpati .
Jungkook secara tiba2 bangun dari kerusi dan mengejutkan ketujuh2 orang di situ .
"Aku dah kenyang . " jungkook berlalu ke biliknya . Yang lain hanya mengeluh panjang .
Skip
"Hyung ... kookie takut . Kookie dah bu..." jungkook duduk di birai katilnya dengan mata yang mula berkaca2 .
"Kookie tak sengaja . Kookie marah dia cakap kookie anak sampah . Kookie bukan anak sampah ! Kan hyung .. "
"Kookie ade keluarga , keluarge kookie jin hyung , suga hyung , jhope hyung , rapmon hyung , jimin hyung , v hyung . "
"Hyung ... diorang semua cakap kookie gila . Kookie tak gila kan hyung ? "
"Mark hyung pun cakap kookie gila masa kookie pindah masuk sini . Kookie tak gila ! " jungkook mengusutkan rambutnya .
"Kookie .. "
"Hyung . Kookie nak ikut .. "
"Jaga diri baik2 kookie yaa .. "
"Hyung ! " jungkook bangun dari tidurnya . Peluh yang mengalir di dahinya dilap .
"Kenapa menjerit ni jungkook . " ketujuh2 namja tadi sudah terbit di depan pintu jungkook apabila mendegar jeritan jungkook
Jungkook hanya diamkan diri .Skip
Jungkook keluar dari rumah . Dia berdiri di pagar yang memisahkan rumah mereka dan rumah got7 . Dia melihat ke arah rumahnya .
Jungkook berjalan menuju ke rumahnya . Dia menapak masuk ke dalam rumah yang tidak berkunci .
"Bilalah rumah ni akan ceria macam dulu ? " jungkook memegang setiap barang di dalam rumah tersebut . Setiap hiasan ada kenangan mereka bertujuh . Dia melihat frame gambar di satu sudut ruang tamu . Kelihatan mereka semua sedang bahagia .
"Kook rindu . " jungkook tersenyum kecil .
[Flashback]
"Cepatlahh , kita nak tangkap gambar ni . Duduk lah elok2 . " jin mengarahkan mereka duduk dan senyum tetapi seorang pun tidak mendengar apa yang dia cakapkan .
"Hey ! Cepatlah ! " jin menjerit .
"Ye laaa , hyung tu cepatlah set time . " jimin mencebik bibir .
"Ok , cepat , hyung set 1 minit . " jin berjalan duduk di tempatnya .
"Lamanya !! " mereka menjerit serentak .
Bermacam2 gaya mereka buat sehingga 1 minit berlalu .
Klikk ..
"Muka aku teruk ! Aku baru nak bercakap ! " rapmon memegang mukanya tanda tidak suka dengan keadaan itu .
"Padan muka kau , lain kali jadi macam aku . " suga tersenyum manis ke arah rapmon .
Rapmon hanya menjeling ke arah suga . Dia mencebik bibir .
(endflashback)
YOU ARE READING
[C] CRAZY ● jjk
Misterio / Suspenso+ kau tak pernah rasa hilang orang yang kau sayang . Aku sanggup jadi gila . • • • WARNING ⚠️ 17 tahun keatas sahaja. Setiap yang diceritakan hanya rekaan semata2. Bawah umur tidak digalakkan membaca ! 25/11/2016 ~ 24/12/2016