Di dalam kelas 5 ceria
"Wei wei kau nak tahu tak,tadikan masa aku pergi bilik guru aku sempat sembang dengan budak baru tu ala si Harraz tu."kata Tina jelas kelihatan rasa excited di wajahnya.Dah macam menang loteri dah gayanya."Kau biar betul,patut la senyum sampai ke telinga.Naik meremang bulu roma aku tengok senyuman terlebih gedik kau tu."Eiiii"
Balas Wafa sambil membuat aksi geli~gelemannya itu.Beberapa minit kemudian terdengar dari jauh suara Aiman budak kelas kitorang yang memang rajin sangat menjadi penunggu di pintu masuk kelas itu.
"Oiii~oiiii cepat oiii cikgu dah datang la."Teriak Aiman dari hadapan pintu.Kelam~kabut dia lari ke tempat duduknya.
"Bangun!!!selamat pagi cikgu."
"Selamat pagi.Kamu semua boleh duduk.Okay class hari ni kita ada kemasukan pelajar baru,jadi cikgu harap kamu semua akan beri kerjasama dan tunjuk ajar kepada dia."
Silakan masuk Harraz.Harraz melangkah masuk sebaik sahaja mendengar arahan daripada cikgu Azliza.
Wafa memanjangkan tengkuknya untuk melihat gerangan yang dimaksudkan oleh cikgunya itu.
Sekali pandang macam aku pernah tengok,mungkin pelanduk dua serupa kot.Omel Wafa dalam hati.
"Okay,Harraz boleh kamu perkenalkan diri kamu kepada rakan~rakan kamu."arah cikgu Azliza kepada Harraz.
Harraz menampirkan dirinya ke hadapan kelas dan memulakan sesi memperkenalkan dirinya kepada rakan~rakan barunya.
"Assalamualaikum semua.Nama saya Harraz Rifqi,saya bertukar ke sekolah ni dari sekolah SMKI,korang boleh panggil saya Harraz je.Saya harap korang sudi berkawan dengan saya."terang Harraz panjang lebar sambil memperbetulkan cermin matanya.
"Okay,semua dah kenal Harraz jadi saya nak kamu semua tolong dia kalau dia tak tahu."Terang cikgu Azliza kepada seisi kelasnya.
"Okay Harraz kamu boleh duduk di sebelah Imran ye."kata cikgu sambil menunjukkan arah yang dimaksudkan.
Kelas sekarang buka kerja yang cikgu bagi semalam dan letakkan atas meja kamu.arah cikgu Azliza.
Semasa Harraz melangkah ke tempat duduknya,sempat dia menjeling ke arah Wafa.
Wafa yang berasa seperti diperhatikan segera mengangkat kepalanya.Pandangan mata mereka bertaut seketika sebelum Wafa pantas melarikan lirikan matanya ke arah lain.
Kenapa aku rasa macam pernah tengok muka minah tu.Kalau ye agaknya kat mana ye.Soal Harraz kepada dirinya.
Mungkin aku silap orang kot.kata Harraz menyedapkan hatinya yang bertanya~tanya dari tadi lagi.
Kenapa mamat tu perhati aku macam tu.Kenal ke.Omel Wafa seorang diri.
***
"Haihhhh...mana la abang aku ni?dah la panas terik ni."omel Wafa seorang diri."Assalamualaikum,awak Wafa classmate saya kan.Awak tunggu sapa, ni tak balik lagi ke?"soal Harraz bertubi~tubi macam peluru berpandu lagaknya.
Mamat ni pun satu sengal betul la, kalau dah tengok aku kat sini lagi maknanya tak balik lagi la.ada ke tanya soalan macam tu.Tak masuk poin langsung soalan.Tak nampak aku still ada kat depan dia ni.omel Wafa dalam hati.
"Eh..tak la saya tengah main masak~masak kat sini.Kenapa awak nak join ke boleh je.Balas Wafa selamba berbaur sindiran.
Ha kan dah kena sebijik tanya lagi soalan yang kurang bernas macam tu.omel wafa dalam hati.
YOU ARE READING
Cinta Pertama Dan Terakhir
RomanceWafa Aulia..cantik orangnya disebabkan kecantikannya itu,dia menjadi kegilaan ramai jejaka di sekolahnya.Baginya cinta di alam persekolahan hanyalah cinta monyet semata~mata.Namun kehadiran Rifqi mengubah segala~galanya. Tengku Harraz Rifqi bin Dat...