BAB 3

19 2 0
                                    

Kringgggg~
"Mana dia ehh..
Tak datang lagi pun.
Aku nak minta maaf ni,takkan la sentap kot.Aku cuma kutuk sikit je pun."Wafa mundar mandir di hadapan kelasnya sambil menanti seseorang yang amat diharapkan kewujudannya.

***
Okay mama Harraz pergi dulu ma,terima kasih sebab sanggup hantar Harraz pergi sekolah tiap hari.ujar Harraz sambil mengucup pipi mamanya.

Ha hari ni hari baru dengan azam yang baru.ujar Harraz kepada dirinya tanda memberi lagaknya seperti hendak pergi berjuang.

Belum sempat dia hendak melangkah melepasi pintu pagar sekolah sudah terpacak seorang gadis yang agak comel paras rupanya.Siapa lagi kalau bukan Wafa.

"Apa kau nak tak puas berloyar buruk dengan orang atau....jangan cakap kau rasa bersalah dengan kata~kata kau semalam kat aku."sindir Harraz sinis.

"Sebenarnya aku....aku...."
Lah hai kenapa tergagap pulak ni Wafa semalam bukan main semangat lagi.

"Aku nak minta maaf."ujar Wafa terus terang.

"Owhhh...."
Aku dah agak pasti dia akan rasa bersalah punyalah sebab layan aku macam tak wujud je,tapi takpa aku nak tengok sejauh mana keikhlasan dia nak minta maaf.

"Okay aku maafkan kau tapi dengan satu syarat."sengaja Harraz nak bagi Wafa terkejut.

"Apa syaratnya."soal Wafa ingin tahu.

"Kau kena couple dengan aku."balas Harraz selamba sambil senyuman senget.

Eh mamat ni
Ni dah melampaui batas yang sepatutnya.Masuk akal ka suruh aku couple dengan dia.mati hidup balik pun aku takkan pernah bercinta sekarang.Tapi kalau tengok dari cara dan raut wajah dia aku rasa dia tak main~main.Aku tak nak dia dah la pakai cermin besa gedabak macam neard pun ada aku tengok.Patut ke aku ambil risiko ni.Ha setuju je la couple je pun,eh jangan tak boleh la.
Sebahagian hatinya kata jangan dan sebahagian lagi sebaliknya.

Setelah lama berfikir."okay aku setuju"balas Wafa tanpa dia menyedari apa yang telah dia katakannya.

Berani jugak perempuan ni.

"Okay mulai sekarang kau girlfriend aku.Aku tak suka kau dekat dengan mana~mana lelaki,ada faham."ujar Harraz sambil tersenyum kemenangan.

"Dah jom masuk kelas,"ajak Harraz merangkap a.k.a kekasih Wafa.

Mereka beriringan masuk ke kelas,Sudah pasti ramai yang melihat mereka dengan pandangan pelik.

Tina yang melihat Wafa dari jauh berasa pelik lantas dia mendekati sahabatnya itu.

"Eh Wafa sejak bila kau dengan si Harraz tu baik.setahu aku,kau cukup enti dengan manusia yang bernama lelaki ni.Tambah~tambah yang nampak neard macam Harraz tu.soal Tina bertubi~tubi.

"Kau ni,banyak tanya la sakit kepala aku ni ha,soalan kau tu macam angin yang berlalu.Tak sempat aku na pick up satu pun.balas Wafa dengan perasaan geram bercampur malas.

Dah la tadi mamat mata empat tu buat permintaan yang tak masuk periuk belanga.Ni tambah dengan soalan Tina,bikin hati aku lagi tambah membara ada la.Kalau dia tahu aku couple dengan si Harraz tu mahu dia gelak terguling~guling.Entah~entah siap menari lagi,setelah sekian lama akhirnya kawan baiknya ni buka hati untuk kaum adam.Eh memang tak la.Kerana terpaksa aku relakan.

***
"Ha penatnya aku,betul ka aku dah couple dengan Harraz tu,Wafa apa yang kau buat ni,kenapa kau setuju dengan syarat gila si Harraz tu,aku memukul mulut ku yang agak lancang berbica.

Pantas aku merebahkan badan ku di atas katil empukku.haihh apa la nasib first couple aku dengan orang yang neard.Like seriously atau aku bermimpi.ha malas nak fikir.baik aku mandi lepas tu ulang kaji.Spm tak berapa hari dah ni.

***
"Haihhh...ada jugak orang macam si Wafa tu luaran garang ya amat tapi dalaman halus macam virus tu.kalau nak tengok kena teropong guna mikroskop elektron."hahaha
"Lawak~lawak bila ingat balik muka cemberut dia tu masa aku cakap yang dia tak boleh dekat dengan mana~mana lelaki."

Tut....tut....
Pertemuan ini menjadi suatu bereti,
Di kala diri menepi untuk warna~warna hati,
Ruang~ruang jiwa hanya untuk Maha kuasa,
Syair~syair cinta tercipta kerna dia,
Kupu~kupu cinta,
Terbanglah tinggi menuju jalannya,
Hinggaplah engkau di bunga yang indah,
Terbang bersama hembus angin cinta....

Deringan yang berdendang di corong telefonnya mengigatkan dia kepada seseorang.Ya,dia teringatkan kepada seorang budak perempuan yang sentiasa bermain dengannya semasa dia kecil.Tapi sedikit kecewa kerana dia tidak mengingati wajah dan nama budak perempuan itu,yang masih tersemat dalam ingatan dia sekarang kalau tak salah budak perempuan itu apabila gementar dia akan memandang ke bawah dan budak itu cukup takut jika ada guruh berdentum.

Mengigatkan kisah lalu membuatkan dia tersenyum seorang diri.

"Di mana agaknya budak perempuan tu sekarang.Agaknya dia masih ingat tak dekat aku ni.omel Harraz sendiri.

Tanpa dia sedar mamanya sedang memerhatikan gelagatnya dari jauh.
"Senyum sorang~sorang anak aku tu dah kenapa la dengan dia tu"ujar Datin Saleha kehairanan dengan sikap anaknya itu.


Cinta Pertama Dan TerakhirWhere stories live. Discover now