Jag kommer lägga ut minst ett kapitel per dag om jag hinner!
~FRIDAS POV~
|07:00 måndagmorgon|
#beep beep#
-jävla väckarklocka......
"jag kan sova ett tag till" tänkte jag
-Frida kliv upp klockan är halv åtta! skrek mamma från nedervåningen
-du kunde ju ha väckt mig iallafall... skrek jag tillbaka
-nej du får se till att kliva upp på morgonen istället. skrek mamma med samma irriterande ton som vanligt..
efter att ha tjafsat med mamma klev jag upp och öppna rullgardinen och persienerna det va fortfarande mörkt ute eftersom det va bara en vecka kvar innan jullovet. jag gick in i badrummet och borsta tänderna (för jag äter aldrig frukost annars hade jag gjort det efter) och tvätta ansiktet. sen gick jag in i mitt rum och gick till garderobern och valde ett par ljusa högmidjade jeansbyxor, ett svart linne som det stod BOYS på med stora vita bokstäver och ett par strumpor och bh. jag tog av mig min sovtröja och klädde på mig kläderna efter det gick jag till sminkbordet och sminka mig med foundation, mascara och läppglans.
-bussen går om 6minuter
-jag kommer
jag går ner och tar min handväska tar på mig mina vita converse, min vinterjacka, mössa och vantar
som vanligt så ska ju mamma följa med mig till bussen för hon tror inte jag klarar av att gå själv som tur är så är busshållsplatsen inte långt från mitt hus så det tar typ 2-3minuter att gå!
--------------
~i skolan~
Min bästa kompis Sara möter mig vid bussen och vi kramas för vi har inte träffats på hela helgen!!
-hur har din helg varit då?? frågar Sara
-skit som vanligt mamma skicka iväg mig igen så hon och Sandra kunde gå ut och supa.....
~flashback~
Det va nu fredag och min kusin Maria skulle sova hos mig (hon är 12år) men mamma bestämde sig för att gå ut på krogen IGEN som hon gör varje helg så Sandra skulle vara "barnvakt" åt mig och Maria!
Sen på lördagen så skicka mamma iväg mig till Maria så hon och Sandra fick gå ut och jaa jag vet att jag kan stanna hemma men det är läskigt jag hatar att vara själv hemma.... så jag fick sova där..
~verkligheten~
Sara drog in mig i en kram hon är alltid så tröstande man kan alltid lita på henne vad det än gäller! ♥
-sjdå??
-det hände ju inge speciellt men den va väll inte så dålig!
-okej ska vi gå in och möta Daniella?? (våran andra bästis) för vi börjar om 5minuter
-okej
Så vad tyckte ni?? ni får gärna vota och kommentera om ni vill att jag ska fortsätta ★♥
ВЫ ЧИТАЕТЕ
He was there when nobody else was
Подростковая литератураSå det handlar alltså om mig Frida det mesta är verklighetsbaserat eller vad man säger men lite är ju påhittat (om ni undrar vad som är riktigt fråga mig på kik @fridahirsimaki) menmen det handlar oxå för det mesta om mitt liv men det handlar också...