Shining Class" Oke hari ni saya nak adakan kelas tarian untuk kamu semua . Saya mahu kamu menari dengan partner masing masing . Saya dah tentukan partner awak semua . "
Itulah kata kata dari guru yang paling hot di Mers Highschool . Siapa lagi kalau bukan Sir Jackson ? Seorang guru yang berbadan sasa dan putih . Memang menjadi idaman ramai perempuan termasuklah pelajar perempuan di Mers Highschool . Namun , gosip terkini mengatakan Sir Jackson sedang bercinta dengan seorang guru di situ juga . Agak agak siapa ya ? Tunggu part seterusnya .
Secara random pemilihan tersebut , Lisa bersama Rapmon , Jungkook dan Hoseok , Jennie dan Taehyung , Jin bersama
Somi , Jimin dan Jisoo serta pasangan paling membahagiakan iaitu Yoongi dan Rose . Namun , Taehyung hanya menjeling terhadap Jennie ." Pehal Taehyung ni jeling macam nak makan aku . Ishh namja ni . " ujar Jennie tertanya tanya .
Mereka bertanggungjawab untuk membuat freestyle dance dengan partner masing masing . Mereka diberi masa seminggu untuk berlatih . Pemenang akan diberikan special prize dari Sir Jackson .
" Taehyung ! Asal kau biar je akuu kat sana tadi sorang sorang ? Kau kan partner aku . Tak baik tau tak ? Jelas Jennie kepada Taehyung . "
" Yaaa sukati aku lah , kenapa kau berpasangan dengan aku ? Tak suka tau tak . Erghhh . Taehyung berkata tidak puas hati . "
" Asal pulak kau tak suka ? Aku ada buat salah kat kau ke ? Kemon laa Taehyung . " tanya Jennie .
" Kau tu perampas tau tak perampas ? "
" Aku perampas apa ? Apa kau cakap ni ? Aku tak faham lah . Jennie jadi semakin keliru . "
" Kau tuu perampas donut karamel aku . Disebabkan kau beli donut tuu aku tak dapat makan . " Muka serius dia yang amat melucukan membuat Jennie tertawa .
" Hahhhhahahahhahahahahahah . Ketawa Jennie . Kau ni boleh tahan lawak lah Taehyung . Takkan lah pasal donut karamel tu je kau benci aku ? Macam budak budak lah kau ni . Ok lah aku mintak maaf . Aku nampak macam sedap , tu yang aku beli . Lagipun masa tuu memang tinggal satu je . Mianhe "
" Memang lah sedap , kalau tak , takkan cepat habis . Sebabtu aku kejar donut karamel tu . Yelah yelah aku maafkan kau . Tapi kau kena belanja aku donut karamel untuk aku . So we're chingu ? " Kata Taehyung .
" Dae , Chinguya . Balas Jennie "
Sejak daripada itu , Jennie dan Taehyung berkawan baik . Nampaknya Jennie dengan Taehyung dah berbaik . Macam mana dengan yang lain ?
Tbc 💐