#1°

24 4 1
                                    

YOONGI POV

"Bodoh, bagi jelah duit kau"

"Ni je aku ada, mak aku suruh aku beli ubat habis kelas ni"

Huh? Tuje alasan kau? Aku tersenyum sinis lalu beg duit yang kemas di tangannya aku rampas. Ya, agak tebal.

Dompet kulit itu aku buka.

"Terlalu banyak untuk beli ubat"

Senyuman sinis terukir lagi.

Eun jung, budak kelas sebelah itu hanya memandang lantai.

"Tapi cukup untuk pegi cyber.. Mak kau ke yang bagi duit ni?" soal ku lalu rambutnya yang panjang itu aku cengkam. Mukanya kemerahan, ya tahan marah lah tu. Queenka konon.

"Ha? Ah..err..ya"

Bodoh..

Eun jung jatuh dengan sekali sentakanku pada rambutnya.
Tangan aku masukkan ke dalam poket,

"Mak kau bagi duit ni, gunalah elok-elok. Yang kau ni bodoh sangat asal? Gi cyber? Hmm, kalau macam tu, aku ambik je lah dompet dan duit kau ni?boleh?"

Aku menayang dompetnya. Lol, dah nangis si eun jung ni? Takyah pegang nama queenka lah bodoh.

Aku tersenyum sinis lalu berjalan keluar dari pintu kelas yang kosong itu.

"Jangan lupa bagi tau mak kau. Kau dah beli ubat"

Aku tersenyum lalu pergi meninggalkan eun jung sendiri. Kemudian kedengaran jeritan beserta bunyi meja berjatuhan dari kelas tadi.

Lepaskan geram? Ok silakan.

Aku mendekati tong sampah lalu dompet eun jung aku buang.

Aku tak perlukan duit dia, cukup buat dia sedar , hargai apa yang dia ada.

Kemudian aku meninggalkan bangunan yang sejak sejam tadi dikosongkan,

END OF YOONGI POV

HAE SOO POV

aku berjalan tenang. Proses pemindahan sekolah dari busan ke seoul dah selesai. Tinggal esok masuk sekolah baru. Fail tebal yang berisi surat-surat penting kemas di tangan.

Sekarang dah petang. Aku sorang je kat jalan ni. Yalah, perumahan yang aku tengah duduk tu baru, aku tak biasa.

"Hey!! Beratnya, biar aku bawak nak?"

Aku melepaskan nafas berat,

6 orang lelaki yang tergelak memandangku aku tenung. Nak buli aku ke apa? Lol lapuk.

"Bagilah balik file aku" kataku cuba merampas dari tangan lelaki bertag nama Jeon Jung Kook. Harap muka hensem tapi perangai mengalahkan sampah masyarakat. Pegi mati.

Jung kook tersenyum sinis sambil menjulang file ku ke udara.

Bodoh..

"Jungkook, kau dah bosan hidup ke? Sampai kacau pompuan? Kesian kau ni"

Aku memaling, memandang pemilik sindiran tadi,

Seorang lelaki berambut kelabu berdiri di belakang ku. Ya, uniform sekolah yang sama dengan jungkook. Ok, siapa kingka dan siapa hero?

Jungkook memandang lelaki tadi lalu tergelak.

"Hai yoongi! Nampaknya kau pun bosan jugak kan? Aku nampak lah kau buli budak eun jung tadi kat kelas, ada hati nak halang aku pulak?" katanya lalu file di baling ke arah ku.

So? Rupanya dua dua pembuli.

Yoongi tersenyum sinis lalu berjalan ke arah jungkook. Lalu beg nya yang berisi buku di hentak di kepala jungkook. Dan dari situ, bermula sesi pergaduhan antara jungkook dan yoongi, yang aku tak kenal pun siapa.

Tiba tiba jungkook meluru ke arah ku dalam keadaan lebam dan bibirnya pecah. Aku terkejut pantas memalingkan badan, cuba untuk melarikan diri.

"Jungkook jangan!!"

Bukkk!

Lepas tu, aku dah tak sedar apa apa..

NEVER MIND : LOSTWhere stories live. Discover now