"Erghhh"
Yoongi menggeliat. Dia dah terlentang di atas rumput, aku yang berjaga dari tengah hari tadi hanya mendiamkan diri.
"aduh, sakitnya kepala aku," yoongi mengadu sambil memicit dahinya.
Jam dikerling, 4.57 petang
Yoongi mengusutkan rambut depannya sementara aku masih diam.
"Kau sedar tak apa yang kau buat tadi?" soal ku dengan pandagan serius.
"Ha? Apa aku buat? Aku ada buat apa-apa ke?" katanya.
Aku menggengam tangan ku. Bagus! Tak payah sedar!!
"Cuma aku mimpi aku..."
PAANNGG!
Satu tamparan hinggap di pipi nya. Siapa lagi kalau bukan aku yang bgi?
"Oi pompuan! Kau dah kenapa??!!"bergema tengkingan nya di kawasan itu.
"Kau fikirlah sendiri!! Mimpi konon!!! Dah la!!!"aku berdiri lalu meninggalkan yoongi sendiri. Memandangkan ada tangga, mungkin ni jalan keluar.
Yoongi terkebil-kebil memandang kelibat ku.
YOONGI POV
apa masalah pempuan tu? Kurang ajar, tampar aku pulak?
Tadi aku mimpi pelik, aku mimpi yoon. Dia, masih cantik macam dulu.
Aku memandang jalan yang dilalui hae soo. Kemudian botol soju yang berhambur aku pandang.
Kenapa aku rasa aku tahu kenapa hae soo tampar aku? Tadi aku mimpi aku cium yoon. Takkanlah?
Dan ketika itu baru aku sedar, kenapa haesoo marah sampai tampar aku. Aku mabuk dan aku dah cium haesoo!
Adoi yoongi!
Aku meraup muka.
Skip
"Dasar yoongi"
"Dia tak sedar?!"
"Tu first kiss aku!"
"Bagus la kalau dia tak sedar!!"
Hae soo membebel sepanjang perjalanan balik ke rumah.geram dengan tindakan yoongi
"Hae soo dah balik"
Hae soo masuk ke dalam rumahnya. Dia tinggal bersama penjaganya setelah kematian ibubapa nya bertahun yang lalu. Dan penjaganya juga menjaga seorang perempuan seusia dengannya,
Ye ryung
"Hae soo.."
Hae soo berhenti mendaki anak tangga.
Apa lagi kali ni? Takkan encik park bagi tahu makcik oh kot?
Monolog hae soo
"YA?"
"makcik nak cakap sesuatu"
Hae soo menelan air liur. Adakah dia akan dimarah teruk sebab 'terponteng' sekolah tanpa sengaja?
Skip
Aku ternganga. Mak cik oh! Biar betul mak cik?!
"Makcik tetap nak kamu terima rancangan ni"
Apa? Aku masih muda!!!
"Tapi makcik, hae soo nak tamatkan sekolah dulu, beberapa bulan je lagi" rayuku.
"Tak, makcik nak kamu kahwin jugak bulan depan!"
Aku kaku. Aku terlalu muda untuk kahwin! Aku tak nak! Dah lah aku tak kenal! Aku tak nak!
YOU ARE READING
NEVER MIND : LOST
FanficLoving someone that never back to you.. pemergian yang tiada titik nokhtahnya.. never mind.. Min yoongi, yang dulunya seorang yg ceria kini berubah setelah kehilangan ramai insan yang dia sayangi. Kini, dia seorang yang berhati batu. Dia menganggap...