in ddit hoofdstuk zit nog al wat grof taalgebruik maar het is wel een belangrijk hoofdstuk
Hoofdstuk 2
Jane p.o.v.
Ik open mijn ogen en zie dat Celine naast me ligt. Het duurt zo een 5 seconden en dan herinder ik me weer dat Celine gisteren was blijven slapen nadat we samen waren gaan zwemmen en we die Tom of zoals ik hem noem player tegenkwamen waar Celine vandaag mee op date gaat. Ik kijk op de klok en zie dat het half 7 is. Als het school is sta ik om half 7 op dus word ik in het weekend ook vaak wakker op mijn vaste uurtje maar dan val ik even later toch altijd weer in slaap dus blijf ik liggen totdat ik weer in slaap val. En dat duurt helemaal niet lang want na 10 minuutjes voel ik mijn ogen weer zwaar worden en val ik weer in slaap.
*(gebruik ik voor tijdssprongetje)
Als ik mijn ogen open zie ik Celine naast me liggen. En dan besef ik dat ik deze morgen om half 7 ook al wakker was geworden. Ik keek op de klok en zag dat het 9 uur was. Celine heeft wel lang genoeg geslapen. Ik schud haar wakker en een geirriteerde kreun verlaat haar lippen terwijl ze me probeert weg te slaan. Als ze eindelijk door heeft dat ze hier niet zal blijven liggen in bed ook al wilt ze zo graag opent ze haar ogen en kijkt me aan. “ Sorry Cel ik moet prins gaan eten geven als je wilt kun je eventjes blijven en dan kun je nog een half uurtje of 3 kwartiertjes blijven slapen dan ga ik prins even eten geven en als je nog even wilt blijven liggen dan zal ik hem nog wel even borstelen. Je mag ook mee als je daar zin in hebt maar je ziet er nogal uhhm slaperig uit.” zeg ik terwijl ik haar glimlachend aankijk. “ Ik wil best wel mee maar dan gaan mijn kleren nogal vuil zien en ik heb er geen andere mee.” “Je kan wel wat rijkleren van mij aandoen als je wilt.” zeg ik terwijl ik haar aankijk. “ Goed idee” zegt ze terwijl ze gaat rechtzitten op mijn bed. Ik loop naar mijn kleerkast en neem 2 setjes rijklerenuit mijn kast en gooi daar 1 setje van naar mijn bed waar Celine op zit. Ze vangt het setje rijkleren netjes op bedankt me. Als we allebei onze rijkleren aan hebben en onze make-up en onze haren gedaan hebben lopen we de trap af. We smeren allebei snel een boterham met choco en ik neem 2 glazen en vul die allebei met fruitsap. Ik geef 1 glas aan Celine die me dankbaar aankijkt en het andere drink ik zelf op. Ik loop even naar de living om mijn Iphone op te laden en Celine volgt me. Als we Thomas en Nina zien slapen op de zetel verlaat een aww geluidje beide onze monden en niet veel later verdwijnt het aww gevoel en heb ik een plannetje. Ik loop naar mijn kamer en neem een alcoholstift als ik terug naar beneden loop en naar de zetel ga waar Nina en Thomas liggen te slapen zie ik dat Celine me grijnzend aankijkt moet ik moeite doen om mijn lach in te houden “ You are a bad girl” hoor ik Celine fluisteren. “ I know” zeg ik terwijl ik op Thomas zijn gezicht begin te tekenen. Nina’s gezicht laat ik proper en grinnikend lopen ik en Celine naar buiten. Ik neem nog snel 2 paar rijbotten en geef 1 paar aan Celine en het ander paar doe ik zelf aan Celine bedankt me. En samen lopen we naar de stal van prins. Ik vul zoals gewoonlijk een kruiwagen met hooi en Celine vult de andere kruiwagen met stro. Ik mest prins zijn stal uit terwijl Celine hem te eten en te drinken geeft. Als we daarmee klaar zijn zet ik prins nog snel in zijn wei en gaan we terug naar binnen om propere kleren aan te doen. Ik zal straks nog wel wat met prins gaan rijden en hem borstelen. Ik doe de deur open en loop samen met Celine naar binnen de trap op richting mijn kamer. Ik doe propere kleren aan en Celine ook. Omdat het nogal warm is doe ik mijn zwarte shortje aan met een rood tanktopje en mijn ballerina’s. Staat je leuk complumenteerd Celine me. “Staat je ook leuk hoor.” zeg ik tegen Celine terwijl ik haar helemaal opneem. Samen lopen we de trap af naar beneden en als we daar zijn aangekomen zien we Thomas op de zetel liggen nog altijd aan het slapen maar Nina is al wakker en kijkt ons aan met een glimlach op haar gezicht. Ik kan mijn lach niet inhouden als ik Thomas zijn gezicht zie en Celine en Nina kunnen ook hun lach niet bedrukken. Thomas word wakker door het gelach van ons drie en kijkt ons verbaast aan “wat is er zo grappig” zegt hij terwijl hij Nina lief aankijkt. “Ho we waren gewoon bezig over die komedie van gisterenavond die was echt geweldig grappig vind je niet schatje?” zegt Nina terwijl ze naar me knipoogt. Thomas kan alleen maar bevestigend knikken en dan staat hij op zich even te gaan omkleden. “ Wie heeft Thomas zo ondergeklad?” zegt Nina ze praat stilletjes zodat Thomas ons niet kan horen. Celine wijst naar mij en Nina knikt “geweldig idee” zegt ze er nog achteraan. Het word weer stil als we Thomas naar beneden horen lopen. Hij loopt naar Nina en tilt haar op “ Goed geslapen lieverd.” Vraagt hij terwijl hij eventjes zijn lippen op Nina’s wang plaatst. Nina knikt en Thomas zet haar neer. Ik sleur Celine mee naar boven want wat die twee daar nog verder gaan doen hoef ik niet te weten. Als we in mijn kamer gaan we allebei op mijn bed zitten en Celine begint weer over die Tom te praten. Als hij ooit haar vriendje word wat ik dus niet wil (als het nog niet duidelijk was) dan ben ik bang dat Celine me helemaal gaat vergeten daar zal die player wel voor zorgen. En waarschijnlijk zal hij ook wel elke avond met een ander meisje naar bed gaan. Hij is echt geen goede jongen voor Celine maar ik moet Celine vertrouwen en als Celine die player echt wil dan kan ik haar niet tegenhouden het is haar leven en ik moet me niet moeien met haar beslissingen. Ik word uit mijn gedachten gehaald doordat Thomas ineens kwaad in de deuropening staat en me doordringend aankijkt.” Nina vond het grappig.” Breng ik met moeite uit.” Verdomme Jane ze vond het niet grappig en ik al helemaal niet” roept hij kwaad door de kamer. Het enige wat ik nu nog kan doen is stil voor me uitstaren en hopen dat hij me niet gaat slagen want dat kan echt wel pijn doen. Ik ben dan ook super opgelucht als Nina mijn kamer binnen komt en haar armen om hem heen slaat en hem wat kusjes in zijn nek begint te geven. “ Kom je mee schatje” zegt terwijl ze naar me knipoogt. Ik kijk haar dankbaar aan en ze verlaat samen met Thomas mijn kamer. “Wow jij had geluk dat Nina je kwam helpen meisje” zegt Celine terwijl ze naar me glimlacht. Ik knik en Celine staat op en geeft me een knuffel “ sorry moet echt gaan ik moet mijn huiswerk nog allemaal maken en straks komt Tom dus dan gaat het niet” Ik knikt en denk “ verdomme die player is al goed bezig om haar van me weg te houden.