At dahil na inspire ako sa Train to Busan(eh ano kung kakapanood ko lang? At least Nakapanood ) eto na po.
-----------------------------
My father and I are the best buddies in the world. Dikit kami. Close. Bro. Sis. Bes. Kahit ano man diyan. I really love my father. Palagi kaming pumapasyal sa park, mall, amusement kahit Saan! Basta magkasama kami . pero lahat nagbago. Ang atensyon niya napunta sa trabaho niya. Si Lola nalang ang nag alaga sakin. Broken family kami. Si mama nasa Leona. Di ko na nakita si mom its been 2 years.
"Summer . Iha ... Happy birthday."
"Oh. Salamat Lola. "
"Nabati kana ba ng dad mo?"
"What do you expect Lola? "
*Knock*knock*
"Come in"
"Summer.."
"Dad. What do you want?"
"Auhh... I just want to greet you. Happy birthday"
"Na aalala mo pa pala?"
I said sarcastically
"Iha."
"Ma.. Ako na po. "
"Uhh. Mer. Happy birthday. Here's your present"
"Dad you gave this thing already. Huh. Sa araw araw na wala ka sa araw araw na meron akong bagong gamit nalimutan mo na ata lahat. "
"Sorry summer"
"Huh. Tapos ngayon so sorry sorry kapa? Just go die. Dad."
"Summer..."
"Go"
-------
Everything change . .. In just one ring of a phone..
"Hello? What?!!!"
No way. . I didn't mean to say that... No Jesus.. Please..
"Where's my dad?!!!"
"Miss. . are you the daughter of Enrique Ma--"
"Yes!!!"
"He's at the Emer-"
I ran as fast as I could .. Wala nang katok katok. Pumasok ako sa emergency and hugged my father. . he's breathing fast..
"Sum...mer... "
"*huk* dad.. I'm sorry. "
"No... Sum..mer.. I'm sorry.. For. ... Eve..ry...thing.. "
Nadamay si dad sa away. Nabaril siya..
"Dad. .."
"I'm sorry.. If.. I don't have.. A ... Time. For... You... I love you . my Summer... I always ... Do .. I can.. Do every... Thing... Just. For.. You .. I can die... Just for .. You... I'm alive. Because. .. A summer is... Born.. You. Know.. The... First time I saw you... I feel like. . I'm the happiest man... In the world. .. And now... Your a very.. Fine lady.. . be happy. Summer.. I love you. No one knows .. How much a father love his children. . I love you. I'm always here for you. Guiding you.."
"Dad. I'm sorry .. I love you. ..."
"*chuckled* its.... Been .. A ... Long.. Time.. Sin..ce I ...heard that 3 words. . I love you too my summer..."
"Dad.... Don't leave me... Please.. Stay."
"I will. Summer.. I'm .. Always here.. Guiding you... Summer... I'm tired..."
My tears started to get worst. Na parang kahit dugo ko na ilalabas ko. Masakit. Sobra. At pinagsisisihan ko ito.
"Okay Dad... Rest... I love you dad.. And I don't want you to suffer... *huk* I love you..."And the room was filled in sadness...
My dad died. At pinagsisisihan ko na aksayahin ang 10 taon na palagi ko siyang tinataboy.. I love you dad....Comment !!! Please!!!! Thanks: *
BINABASA MO ANG
One Shot Stories
Short StoryLet us all enter to my world. P.S : You might cry. Vote Comment!