Part 1

241 14 0
                                    

Di United High School,
Guru muzik di sekolah itu memanggil semua murid angkatan lima yang bersedia untuk projek berkumpulan supaya berkumpul di dewan supaya dapat mendengar taklimat mengenai kajian tentang sekolah yang paling popular di seluruh negara..

GURU MUZIK:Baiklah.. Cikgu akan bahagikan 6 kumpulan.. Kumpulan pertama-China, kedua-Jepun, ketiga-Korea, keempat-USA, kelima-Indonesia, dan keenam-Malaysia..

Semua murid memilih kumpulan yang dikatakan oleh cikgu tersebut kecuali seorang pelajar perempuan yang dipanggil Sunny.. Hanya Sunny seorang sahaja yang memilih kumpulan ketiga.. Kebanyakannya di kumpulan keenam..

SUNNY:Ai.. Kenapa aku seorang je dekat sini?? Takkanlah aku seorang je yang nak pergi High School dekat Korea?? Hmm.. Pelik-pelik..
CIKGU MUZIK:Sekarang semua sudah pilih kumpulan masing-masing.. Jadi,cikgu akan bagi nama sekolah yang korang kena kaji..

Cikgu itu pun menyerahkan satu fail yang mempunyai maklumat tentang sekolah yang mereka perlu ambil tahu mengikut kumpulan yang diberi.

SUNNY:Kenapa aku dapat dua fail??(dengan muka keliru)Cikgu,kenapa saya dapat dua fail??
CIKGU MUZIK: Sebab kamu akan pergi dua buah sekolah.. Jangan risau.. Di sekolah itu akan ada seseorang dapat membantu kamu..
SUNNY:Oh.. Okay,baiklah..Saya akan buat bersungguh-sungguh sampai berjaya..
CIKGU MUZIK:Okay semua.. Sampai sini sahaja kita hari ini.. Jadi ingat, jaga diri dan barang peribadi kamu elok-elok.. Jangan sampai ada yang hilang.. Maklumat yang kamu dapat ni pun kena jaga elok-elok.. Nanti hilang siapa yang susah.. Diri tu juga yang susah.. Kadang-kadang tempat itu berbahaya, jadi berhati-hatilah ye?? Faham semua??
SEMUA MURID:Faham, cikgu..

Mereka pun bersurai dan balik ke kelas masing-masing.. Semua kawan Sunny pergi ke arah meja dia..

YIN:Sun,kenapa kau pergi ke Korea?? Kenapa kau tak ikut kitorang??
SUNNY:Sebab aku teringin nak tengok negara tu macam mana.. Lagipun,aku ke sana sebab aku nak cari abang aku yang dah lama menghilang tu.. Kata eomma terakhir kali dia berada di Korea.. Itu yang aku nak ke sana..
TINI:Kejap, abang kau?? Yang mana??Yang sulung tu ke yang kedua??
SUNNY:Yang kedua.. Yang sulung dah balik.. Aku harap sangat dekat sana nanti aku pasti jumpa abang aq..
YIN:Kitorang pun harap begitu.. Kat sana nanti jangan lupa jaga diri tau..(peluk SUNNY dengan TINI)Aq pasti akan rindu korang..
TINI/SUNNY:Kitorang pun sama..

Cikgu mereka pun masuk ke dalam kelas mereka.. Mereka pun belajar macam biasa..

Semasa pulang ke rumah,Sunny pergi ke bilik guru untuk berjumpa dengan cikgu muziknya..

SUNNY:Maafkan saya,cikgu.. Cikgu mahu jumpa saya?? Ada apa ya cikgu??
CIKGU MUZIK:Oh kamu dah datang.. Silakan duduk sekejap..
SUNNY:Ada apa cikgu nak jumpa saya??
CIKGU MUZIK:Nah.. Ini alamat yang akan kamu tempati disana..
SUNNY:Alamat siapa ni cikgu?? Saya tak kenal orang sana..
CIKGU MUZIK:Ni alamat rumah abang awak.. Kami dapat alamat ini dari sumber pencarian dekat sana.. Ada salah satu kenalan saya, saya minta tolong dia mencarikan untuk awak, jadi senang awak nak ke sana..
SUNNY:(Mula menangis)Terima kasih, cikgu.. Saya balik dulu..

Sunny pun keluar dari bilik guru dan terus balik ke rumah..

Pada malam itu,
Sunny mengemas barang untuk dibawanya esok.. Tiba-tiba keluar bunyi loceng pintu 'ding dong'.. Rupanya ada orang menghantar text kepada Sunny dari LineTalknya.. Kawannya yang bernama Mr.W.. Dia terima friends dari Mr.W tersebut termasuk Mr.J.. Tetapi dia tidak mengenal siapa itu, hanya terima sahaja..

MR.W:Anyeong.. Awak Sunny,kan??
SUNNY:Ya,saya Sunny.. Awak ni sapa ye??
MR.W:Saya mr.wlah.. Kawan yang follow awak..
SUNNY: Saya tau awak mr.w,saya nak tahu nama penuh awak.
MR.W:Mana boleh bagitau,rahsia..
SUNNY:yelah.. Suka hati awaklah..

Sunny langsung dah tak balas mesej tu.. Tiba-tiba bunyi tu ada lagi.. Kali ni daripada mr.J pula..

MR.J:Hi.. Apa khabar?? Buat apa?? Sihat??
SUNNY:Hi.. Khabar baik.. Tengah kemas
barang.. Sihat..
MR.J:Oh.. Kemas barang nak pergi mana??
SUNNY:Adalah.. Saya nak tanya satu soalan boleh??
MR.J:Boleh.. Silakan.. Tapi,jangan soalan yang saya tak boleh jawab,eh??
SUNNY:Hmm.. Sebenarnya awak ni siapa eh??
MR.J:Adalah.. Rahsia.. Mana boleh bagitau..
SUNNY:Tak adillah macam tu.. Kalau macam tu, saya dah tak nak text awak lagi..
MR.J:Janganlah macam tu.. Saya ikhlas nak kawan dengan awak.. Sebenarnya saya tak bersedia nak bagitau awak siapa sebenarnya saya.. Ada sebab tertentu saya tak boleh bagitau awak siapa saya sebenarnya.. Maafkan saya..(emoji muka sedih)
SUNNY:(Sedihlah sangat)Hmm.. Oklah,saya nak tidur.. Bye..
MR.J:Dah siap kemas ke?? Okay,bye.. Mimpi yang indah..

Sunny pun tutup fonnya dan sambung kemas barangnya.. Sunny hairan macam mana diorang boleh tahu semuanya apa yang berlaku terhadapnya..

Sunny P.O.V

"Betul ke diorang hanya kawan aku dalam internet.. Tapi,diorang text aku macam diorang tau tentang diri aku pula.. Hish tak mungkinlah diorang ada kena mengena dengan abang aku yang hilang tu.. Tak mungkin- tak mungkin.. Ah!!! Abangah.. Bilakah abangah nak balik?? Kenapalah hidup aku boleh jadi macam ni?? Sabar-sabar.. Mesti ada sebab-sebabnya kenapa hidup aku boleh jadi macam ni.. Hish!! Apa aku merepek ni?? Dahlah lebih baik aku kemas barang ni cepat-cepat, nanti boleh tidur awal.."

Sunny P.O.V tamat

Lepas habis mengemas, Sunny pun memasang lagu dan tidur dengan lena..

Bersambung..

*Harap maaf.. Silalah vote and komen kalau ada salah silap.. Bahagian ada yang kelakar sedikit.. Tetapi tak tau dekat mana.. Pandai-pandailah awak semua.. Ini untuk ff BTS AND SEVENTEEN!!*

[COMPLETE]MY IDOL'S FIGHT??(malay version)Where stories live. Discover now