Di hospital, Ahli Seventeen, BTS, Sunny dan rakan-rakannya datang untuk melihat keadaan wonwoo.. Mia nampak kedatangan mereka terus ke arah mereka..
MIA:Selamat pagi.. Awal korang datang..
YIN:Selamat pagi, saja datang awal nak tengok keadaan wonwoo macam mana.. So, macam mana??
MIA:Hmmm.. Masih sama.. Tak sedarkan diri.. Huarghh..
JIMIN:(Gelak)Haih, pagi-pagi dah ngantuk.. Kau buat apa malam semalam??
MIA:Jaga wonwoolah.. Bukan apa, aq tak boleh tidur sangat.. Sekejap terjaga.. Sekejap nurse masuk terperanjatkan aq.. Sekejap ada bunyi.. Huish, menakutkan.. Tu susah sikit nak tidur..
SUNNY:Eh, jomlah masuk..Mereka pun masuk ke dalam wad wonwoo.. Baru mia perasan yang got7 tak ada.. Mereka kata got7 ada benda kena buat kt Ofis diorang..
JIMIN:(Pegang tangan wonwoo) Wonwoossi,bila kau nak bangun?? Kitorang semua rindukan kau.. Bangunlah cepat..
Tiba-tiba tangan wonwoo bergerak sedikit demi sedikit.. Dan mata wonwoo mula terbuka sedikit.. Mereka semua di situ terkejut melihat apa yang berlaku di situ.. Sunny dan Mia memanggil doktor dan nurse untuk cek keadaan wonwoo.. Adakah benar wonwoo dah sedar?? Mereka semua di minta keluar sementara..
Dalam beberapa minit, Doktor dan nurse keluar dari wad tersebut..
SUNNY:Macam mana keadaannya??
DOKTOR:Encik Wonwoo telah sedar dan dia ingin jumpa Cik sunny, Encik Jimin dan Cik mia..
S/J/M:Kami?? Baiklah..
TINI:Takpa, kitorang boleh tunggu..
JEONGHAN:Betul tu, lagipun kitorang nak beli makanan sekejap..
JIN:Korang masuk dulu.. Kalau wonwoo nk jumpe kitorang semua telefon kitorang..
S/J/M:Okay..Sunny, jimin dengan mia pun masuk ke dalam wad tu semula.. Mereka nampak wonwoo sedang duduk atas katil wadnya sambil tersenyum ke arah mereka..
JIMIN:Wonu, kau okay?? Aq rindu kau.. Amacam??
WONWOO:Kau ni, aq baru je sedar.. Dah banyak tanya.. Aq okay jelah.. Aq pun rindu kau.. Hi, mia..
MIA:(Blush)Hi.. Macam.. Mana keadaan awak??
WONWOO:Okay.. Tapi, doktor masih suruh stay.. Kenapa awak macam malu??
MIA:Hm.. Saya tak biase lagi dengan awak.. Lagi satu, macam mane awak boleh terus kenal saya??
WONWOO:Oh, jimin.. Jimin selalu cerita tentang awak dekat saya.. Sebab tu saya tau..
SUNNY:Hmm.. Kenapa kau nak jumpa kitorang bertiga?? Kenapa tak nak jumpa yang lain??
WONWOO:Oh, sebenarnya ada benda nak bagitau.. Ni rahsia kita bertiga..
S/J/M:Ok,kitorang janji tak bagitau sesiapa..
WONWOO:Sebenarnya,aq kena buat pembedahan kat Jepun sebab kat sini peralatannya kurang.. Apa pendapat korang?? Nak aq terima atau tidak??
MIA:Huh?? Bila?? Nape jauh sangat?? Macam mana dengan penggembaraan??
S/J:@_@
WONWOO:(Ketawa)Wow.. Bawa bertenang.. Bagi saya cakap habis dulu.. Sebenarnya itu untuk otak saya.. Lagipun dalam dua hari je lepas tu,baru balik sini.. Pasal penggembaraan tu saya akan cakap sendiri dengan pengarah.. Lagi satu,saya nak bersihkan otak ni juga.. So,macam mana??
JIMIN:Hm.. Kalau ikutkan aq tak kisah.. Asalkan kau ok.. Lagi pula,ni untuk kebaikan kau juga..
SUNNY:Betul kata jimin tu.. Sunny pun setuju cakap jimin ni.. So, bila nak pergi tu??
MIA:Mia tak kisah.. Asalkan wonwoo tidak apa-apa semasa pembedahan tu..
WONWOO:Terima kasih, mia..(wink)Maybe esok baru gerak..
JIMIN:Ok..Semasa mereka rancak borak, BTS/SVT/Sunny Friends pun datang dengan bawa beberapa bungkusan makanan.. Mereka semua nampak ceria..
MINGYU:how are you, hyung?? I miss you.. Please don't be like this hyung.. You can make me scare,you know??
DK:Eleh, takut konon.. Elok je kau dengan kitorang semalam..
SEUNGKWAN:Ish kau ni.. Biarlah dia.. Dia nak manja dengan hyung tersayangnya.. Taulah ko jeles..(slack)
DK:Eh kau.. Suka hati akulah.. Menyibuk je.. Suka hatilah nak jeles ke tak.. Hmm..(jeling)
SEUNGKWAN:Sapa yang sibuk?? Aq tak sibuk.. Dah jeles, nak nyorokkan lagi pula..
DK:Ish.. Menyampah betul aq dengan kau ni.. Tak sepadan diva langsung..
SEUNGKWAN:Kau jangan nak mengutuk diva aq eh?? Aq tak ejek pun kau punya kuda tu..
S.COUPS:Sebelum korang nak gaduh,lebih baik keluar dari sini.. Ataupun nak aku sumbatkan buku lima aku ni dalam mulut korang yang macam mulut murai tu..
DK:Dia yang mula dulu..
SEUNGKWAN:Aq pulak.. Kaulah..
S.COUPS:Kang ada yang kena ni..
SK/DK:>_<Mereka semua gelak apabila tengok telatah seungkwan dengan dk.. Apatah lagi dengan s.coups.. Wonwoo dari tadi memandang ke arah kawan mereka yang gembira berasa sedih.. Dia terus keluarkan air matanya.. Mereka semua terkejut bila melihat wonwoo menangis..
JIMIN:Waeyo?? Ada kitorang ada buat salah ke??
WONWOO:Taklah.. Aq rasa terharu bila tengok kita gelak ketawa macam ni..(Lap air mata)Aq ok.. Jangan risau.. Aq menangis sebab gembira..Mereka semua berpeluk bersama apabila wonwoo mengajak peluk.. Sunny and the gang pun berpeluk antara satu sama lain..
~Bersambung~
*Maaf readers.. Kalau author update citer ni lambat.. And author nak minta maaf kalau part ni terlalu pendek.. Authir dah xde idea.. Ini pun baru dapat.. Harap korang enjoy.. Vote kalau suka.. Comment kalau ada kesalahan.. Harap maklum..*
YOU ARE READING
[COMPLETE]MY IDOL'S FIGHT??(malay version)
FantasyMengisahkan tentang dua kumpulan kpop yang berebut seorang perempuan.. Kumpulan itu adalah SEVENTEEN Dan BTS.. Wonwoo(SEVENTEEN) Dan Jimin(BTS) menyukai seorang perempuan yang sama iaitu Sunny.. Perempuan yang bijak,baik,comel Dan suka menolong oran...