Part 12

54 7 17
                                    

Keesokan di High School Busan, Seventeen dan BTS berkumpul di sebuah cafe sebelum bunyi loceng masuk kelas.. Kecuali wonwoo, sunny dengan mia..

S.COUPS:Korang, dari semalam ada nampak wonwoo tak??
JOSHUA:Aik? Dia tak balik ke dari semalam??
MINGYU:Tak.. Mingyu tunggu dia sampai pukul 1 pagi, tapi batang hidung dia pun tak nampak..
RAPMON:Hmm, rasanya mesti dia balik rumah keluarga dia..
JHOPE:Betul tu.. Yelah kita semuakan tak sengaja marahkan dia,s ebab tulah..
??:Borak pasal apa ni?
SEUNGKWAN:Oh mak kau! Seventeen comeback.. Ops!! Yah, sunny, janganlah terkejutkan orang..
SUNNY:Hahaah, sorry.. Nak tanya, korang ada nampak mia tak??
V:Takdelah pula.. Kenapa??
SUNNY:Aigoo, dari pagi tadi dia hilang.. Ingat dia dengan korang.. Hish, mana pula dia pergi??
JIMIN:(Fikir)Chim rasa diorang kat rooftoplah..
SVT/BTS/SUNNY:*Pandang jimin* Jinja?
JIMIN:Rasanya.. Ataupun kat librabry..
JIN:Okay, kalau macam tu, kita bahagikan kumpulan.. S.coups, sunny, jimin, v, mingyu, jeonghan, vernon dengan jungkook cari kat rooftop.. Yang lain ikut aq cari kat library..
SVT/BTS/SUNNY:Nae..

         S.coups,sunny,jimin,v,mingyu,jeonghan,jungkook dengan vernon mencari wonwoo,mia,tini,yin,yuri dengan taeyeon di rooftop..

S.COUPS:Okay, sekarang kita berpecah..
JM/SN/MG/JH/VN/V:Nae..

Mereka pun cari.. Sedang sibuk mencari, jimin mendengar suara yang amat dikenalinya.. Rupanya itu wonwoo dengan mia..

MIA:Wonu, jom kita pergi.. Nanti diorang risau..
WONWOO:Mia pergi jelah, nanti wonu datang.. Wonu masih mahu tenangkan diri..
MIA:Ala.. Janganlah mcm ni, wonu.. Kita semuakan kawan.. Jom, mia rasa diorang mesti dah lupakan hal semalam.. Lagipun, kitakan dah couple, jadi takde masalah.. Kita boleh bagitau diorang..
WONWOO:*Pusing ke arah mia* Yelah chingu.. *cubit hidung mia* Jom..
MIA:JOM.. *senyum*

Wonwoo dengan mia berjalan menuju ke pintu.. Mereka nampak satu susuk badan yang mereka kenali..

WONWOO:Jiminssi??
JIMIN:Wae?? Wae korang buat macam ni??
MIA:Jimin, sebenarnya aq dengan wonu datang awal.. Kitorang bosan korang tak sampai lagi.. So, kitorng pun lepak bersama..
JIMIN:*Smirk* Bukan itu aku nak dengar.. Kenapa korang tak bagitahu aku yang korang dah couple??
MIA:Err.. Sebenarnya..
WONWOO:Sebenarnya itu cuma gurauan je.. Mia ajak main, aq kalah.. Dia bagi denda suruh aku pura-pura, kitorang ni couple kat sini.. Sebab tulah.. Eh, jom kita pergi..
JIMIN:Jap, KORANG!! *jerit* Aku dah jumpa wonu dengan mia..
SC/MG/VN/JH:Wonwoo!! *lari ke arah wonwoo dan peluknya*
WONWOO:Weyh, tak boleh nafas.. *buat-buat sesak nafas..* ~>_<~
SC/VN/MG/JH:Sorry..
SUNNY:Mia!!
MIA:hi, sunny..
SUNNY:kau ni buat aku risau je..
MIA:Hihihi, Sorry..
JIMIN:Dah, jom..

JM/SN/WW/M/SC/V/VN/MG/JH pun keluar dari rooftop dan pergi ke tempat asal diorang.. Dalam masa perjalanan mereka,Jimin kelihatan muram dan begitu juga wonwoo.. Sunny, mia, mingyu, s.coups, V, vernon pelik tengok mereka.. Rasa macam awkward sangat.. Akhirnya mereka sampai di tempat tadi.. Tetapi, keadaan di situ sangat awkward..

Krik!! Krik!!

MIA:Tak sangka author bela cengkerik..
AUTHOR:*Flip tudung*Biar diorang nak berbunyi.. Biar diorang kurangkan suasana awkward tu..
MIA:Yelah..

~Back to story~

SUNNY:Hmm, sunny rasa lagi beberapa hari sunny, yin, tini, yuri dengan taeyeon nak balik dari sini.. Sebab sunny dah buat ape yang patut.. Mia pun dah boleh balik ke sekolahnya..
JIN:Alah, sekejapnya.. Lamalah lagi, tak boleh ke?? Sedihnya..
MIA:Mia pun tak boleh lama dekat sini, sebab nanti banyak ketinggalan kat sana..
YURI:Betul tu.. Kitorang pun nak kena banyak belajar lagi.. Kalau ade masa, kitorang datang lagi..
HOSHI:Hmm.. Kalau macam tu, kita buat party lagi sekali nak?? Sebagai kenangan..
SEUNGKWAN:Bagus cadangan tu.. Sambil tu, kita raikan seventeen com.. Mhhpphh..
DK:*Tutup mulut seungkwan* Janganlah bagitau.. Nanti author marah sebab pecahkan rahsia..
SEUNGKWAN:Hish, rimaslah.. Biarlah aku nak bagi tau atau tak.. Sebok je..
WOOZI:Cuba korang senyap sikit.. Asyik memekak je.. Kang alu bagi gitar kat mulut korang barulah kau tau.╰_╯
DK/SEUNGKWAN:•﹏•

Mereka semua gelak melihat telatah kawan mereka. Jimin yang seronok melihat gelagat diorang rasa sedih.. Kerana dia, semalam kucar-kacir dibuatnya..

SUNNY:Chim, gwenchana?? Muram je..
JIMIN:Aniya, gwenchana.. Jangan risaulah.. Saya nak pergi tandas kejap..

Jimin pun melangkah keluar untuk ke tandas.. Mereka berasa hairan, kenapa dengan jimin.. Wonwoo pun turut keluar dari kelas untuk ke tandas.. Di tandas, Jimin betul-betul rasa stres dengan keadaan tadi..

JIMIN POV
    
"Haish.. Apa aku dah buat ni?? Kenapa aku masih rasa tak tenang lagi dengan perangai diorang.. Seolah-olahnya macam nak musnahkan persahabatan ni.. Tapi,aku takut.. Aku takut pada diri aku ni.. Aku takut nak minta maaf.. Aku takut diorang tinggalkan aku.. Aku takut.. Apa aku nak buat ni??"

WONWOO:Min, kau okay?? *Terkejut* kenapa kau menangis?? Ada orang pukul kau ke?? *Risau*
JIMIN:*Perasan, Lap air mata* Anni,cuma mata aku masuk habuk je.. Jangan risaulah.. *Senyum*
WONWOO:*peluk* Aku tau kau tengah sedih dengan perasaan kau.. Aku nak dalam pelukan ni, kau boleh luahkan perasaan kau tu..
JIMIN:*Balas pelukan* Hiks.. Hiks.. Aku takut dengan perasaan aku ni.. Aku takut.. Tolong aku.. Hiks.. Aku taknak kehilangan semua.. Tolng aku, wonu.. Hiks.. Hiks..
WONWOO:*Usap belakang jimin* Dah, jangan sedih lagi.. Aku akan bantu kau.. Percayalah.. Okay??

Jimin menangis dalam dakapan wonwoo yang penuh dengan kesedihan dan keperitan.

~Bersambung~

*Hi readers.. Sorry author lambat update chpter baru.. Author tak tahu nak tulis apa.. Idea author semua lesap disebabkan puasa..T_T*^▁^*Tapi,ni chapter khas.. Chapter ni sempena lagu dari kumpulan seventeen-don't wanna cry.. Best lagunya sampai author pun nangis.. But the way,sorry kalau tak Best,kalau hambar.. And,jangan lupa vote and comment.. See you soon,readers.*^▁^*

     

[COMPLETE]MY IDOL'S FIGHT??(malay version)Where stories live. Discover now