Part 6

56 12 0
                                    

Di dalam kelas, Mia sedang mengulangkaji pelajaran selepas pergi meninggalkan BTS di kantin.. Sementara itu, Sunny pergi merantau satu sekolah bersama CIKGU MIN..

MIA:Hish, susah betul bahagian ni.. Aduh.. Pening kepala otak aku ni..
??:Meh, aku tolong..

Tiba-tiba ada beberapa orang datang ke arah Mia.. Mia mengangkat kepalanya dan terlihat BTS di depannya..

MIA:Hish, korang ni.. Tak habis-habis lagi ke nak kacau aku.. Tolonglah pergi dari sini.. Jangan ganggu aku.. Aku nak siapkan kerja sekolah ni.. Janganlah kacau..(Marah mia)
SUGA:Apalah ko ni.. Kitorang datang balik sebab nak tolong kau.. Kitorang tengok kau dari jauh macam ada masalah je.. Sebab tu kitorang nak tolong.. Itupun salah ke??
JIMIN:Ntah kau ni.. Tak sporting langsung..
(Tiba-tiba jimin perasan sesuatu)Mana si Sunny??
MIA:Suka hatilah.. Aq tak minta pun bantuan korang.. Yang kau pula jimin, tetiba tanya kawan aku pahal??
JIMIN:Eh, ko ni.. Aku tanya baik-baik, kau jawab kasar.. Kalau kau nak tau aku kenal dulu Sunny tu dari kau.. So, mana dia??
MIA:Dia meronda satu kawasan sekolah dengan cikgu min.. Dah jangan kacau..

RAPMONSTER:(Merampas buku di tangan Mia)Bak sini aku tengok sekejap..(Melihat soalan yang dibulat oleh mia)Oh, ni senang je.. Meh sini aku tunjukkan caranya..

BTS pun menolong Mia membuat soalan dengan bagus.. Tiba-tiba Mia perasan yang ada orang mengintip mereka.. Orang itu adalah GOT7..

MIA:Eh, got7 apa korang tengok-tengok tu hah??
YOUNGJAE
:(Tarik tangan mia)Meh, ikut kitorang.. Ada benda nak cakap..
JHOPE:
(Putuskan tangan mia dengan youngjae)Kau jangan nak berani dekat dengan dia eh??
YOUNGJAE:Apahal pula?? Dia sepupu aku.. Suka hati akulah..
JHOPE:Eh, kalau kau nak tahu dia ni gf aku.. Kalau kau nak cakap dengan dia, minta kebenaran aku dulu..
(jerit JHOPE..)
MIA:(Terkejut)Apa kau merepek ni?? Sejak bila aku jadi gf kau??
JHOPE:Dah lama dah aku minat kat kau.. Sebab tu aku ajak geng aku kacau kau..
MIA:
(Blushing..)
YOUNGJAE:Jom Mia..

Tak sempat Youngjae tarik tangan mia, satu tumbukan hinggap ke muka youngjae.. JHOPE yang lepas marah terhadap youngjae terus menumbuk muka youngjae.. mulalah pergaduhan antara mereka semua.. Mia yang berada di situ hanya terdiam.. Apabila Mia dah naik marah dia mula minta mereka berhenti..

MIA:Wei,korang dahlah.. Berhentilah.. Nanti orang dengar..
BTS/GOT7:kau diam..
MIA:
(Marah)YAH!! BERHENTILAH!! TAK TAU MALU KE ORANG TENGOK!!(jerit mia)
BTS/GOT7:(Berhenti.. Terdiam)
MIA:Tau pun nak berhenti.. Tak tau malu ke hah?? Ini bukan gelanggang untuk bergaduh.. Ini tempat belajar.. Kalau macam ni korang bergaduh, lebih baik korang pergi ke gelanggang pergaduhan..

Mia terus keluar dari situ meninggalkan BTS dan GOT7.. Mia sungguh marah dan tanpa sengaja dia ternampak Sunny bersam cikgunya.. Dia pun menuju ke arah mereka berdua..

MIA:Sunny..(jerit mia)
SUNNY:Eh, bukan kau kata kau nak mengulangkaji pelajaran ke?? Kenapa kau kejar aku pula ni??
CIKGU MIN(As SONG JIHYO):Haah.. Betul juga kata sunny tu.. Lagipun, muka kamu nampak macam ada masalah je kenapa??
MIA:Rilekslah.. Takda masalah pun.. Cuma saja je datang nak join kau dgn cikgu Min.. Bosanlah.. Boleh kan??
SUNNY/CIKGU MIN:Boleh, jom..
MIA:Yay.. Tapi, kita nak pergi ke mana dulu??
SUNNY:Sekarang kita kena pergi ke rooftop.. Itu yang last sekali.. Esok pula kita kena kenal murid-murid dekat sini.. Lepas tu, kita tangkap gambar bersama-sama.. Lepas habis tu, saya kena pergi ke sekolah lagi satu..(senyum)
MIA:(Terkejut)Huh?? Ko kena kaji dua buah sekolah?? Biar betul?? Alah.. Aq dapat jumpa kau buat kali terakhir pada hujung bulan nilah kan??(buat muka sedih)
SUNNY:Taklah.. Bila-bila masa saja kau boleh jumpa aku.. Aq rasa aku nak minta izin cikgu untuk bawa ko temankan aq..
CIKGU MIN:Betul juga tu.. Nanti cikgu tanyakan untuk kamu..
MIA/SUNNY:Ok.. Thanks cikgu..

Mereka pun pergi ke rooftop untuk mengkaji tentang rooftop tersebut..

MIA:Nilah rooftop sekolah ni.. Aq kadang-kadang ke sini untuk tenangkan fikiran.. Udara kat sini sungguh menyenangkan..
SUNNY:Wah, segarnya..
CIKGU MIN:Kan?? Cikgu pun suka lepak kat sini.. Kadang-kadang tempat boleh beri kita rehat yang sangat tenang.. Eh, dah nak habis rehat ni.. Jom masuk kelas..
MIA/SUNNY:Okay..

Mereka pun masuk ke dalam kelas mereka dan belajar seperti biasa..

~Bersambung~

*Maaf kalau part ni tak Best.. Author cuba yang baik mungkin lagi sebab author sibuk.. Ni pun author baru dapat keputusan PT3.. Alhamdulillah lulus juga akhirnya.. Vote kalau suka.. Comment kalau ada masalah..*

[COMPLETE]MY IDOL'S FIGHT??(malay version)Where stories live. Discover now