Riak muka oppa begitu bangga. Remote kt tangan dia aku amik tapi tangan aku ditepis. Ishh siyes meluat. Aku yg amik dulu remote tu sibuk ja. Channel yg aku tengok dia tukar. Mood aku terus hilang. Aku merajuk. Muka aku langsung tak pandang dia. Dia macam bersalah. Lantak arh. Selagi dia tak minta maaf kt aku. Well , aku cepat touching. Harap adik beradik tapi asyik gaduh ja. Walaupun aku cepat touching , dia selalu pujuk aku. Tapi sekarang tak. Kalau tak , memang aku nak marah tadi , bila aku fikir balik baik tkpayah nak bertekak ngan dia. Nanti makin menjadi jadi -_- .
Dia tengok cita yg dia buka. Dia langsung tak minta maaf ngan aku. Oppa jenis apa dia ni. Aku langsung tak layan dia. BIla aku dah meluat , aku nak belah dari sini. Mujurlah , aku tenampak sekujur tubuh omma kt dapur. Maybe tengah masak untuk dinner rasanya. Aku selambanya pergi ke dapur. Alasan aku pergi dapur sebab taknak tengok muka oppa. Penuh bahan atas meja. Omma nak masak apa banyak sangat ? Macam ada something ja. Tengok riak muka pon tau. Aku tktau apa omma masak. Bau dia menyelerakan. Aku melangkah menuju ke omma. "Omma masak apa ni ? Bau dia sedap." tu soalan pertama aku bila nampak omma tengah masak. Aku tak nampak apa omma masak sebab omma tutup ngan penutup. Malas nak tengok. "Ye ke ? Haha omma masak spagetti Bolagnese ja" omma menghabiskan aytanya ngan senyuman. Cehh , kembang harum kasturi lah tu. Btw , aku memang suka spagetti. Spagetti apa pon aku suka. "Yayyy , Spagetti!! Spagetti!! Spagetti!!" aku terlompat lompat macam org gila walaupun sebab spagetti. Omma terkejut terus dia pusing belakang smbil senyum. Hoho adakah lawak ?
Mood aku nak syok terus hilang. Aku terus berhenti dari lompat macam gila tadi. Oppa pandang aku. Dia macam nak cakap sesuatu. Aaahhh lantak , pandai buat aku marah , pandai arh pujuk. Aku terus pergi ke omma. Aku nak minta buat keja. Tolong sikit2 pon jadi la. Omma bagi semangkuk cendawan suh aku basuh. Semangkuk cendawan tadi aku amik dan pergi ke sinki. Lepas basuh , pisau dan pemotong aku amik. Aku potong ikut omma cakap. Oppa jalan terus ke omma. "Omma , oppa nak tolong boleh tak ?" dia cakap lembut kt omma. Maklumlah minat masak. "Haa boleh , pergi tolong Jihye potong cendawan , sebab bahan semua dah siap." lahh omma ni. Kacau arh , tadi nak tv aku bagi , pastu nak apa pulak ?. Aku sedaya upaya tknak tengok dia. Dia amik pisau dan pemotong dan duduk depan aku. Tangan dia capai cendawan dlm mangkuk. Aku pandang dia geram. " Ishh , kacau arh ,org nak tolong omma dia pon sibuk ja" Aku bangun menuju ke bilik. Aku tau mesti omma pelik. Tadi aku okay je bila oppa datang terus macam ni. Aku duduk atas katil empuk aku smbil belek phone aku. Bosan menguasai otak aku ditambah ngan mood tkdak. Pintu bilik diketuk banyak kali. sapa pulak yg ketuk ni. Mesti omma , sebab selalunya kalau aku merajuk , omma yg first datang bilik aku. Aku bukan manja , yeah org yg nak layan macam tu.
"Ya , masuk la" dengan confident aku mengatakan tu omma. Malangnya , bukan omma tapi oppa. Kalau aku tau tadi tkde la aku suh dia masuk. Dia masuk smbil pandang aku. Aku langsung tak tengok dia. Aku sibuk belek phone aku.
"Jihye" aku tak bagi apa2 respon pon. Dia berjalan kt aku dan duduk tepi aku. Aku masih lagi diam.
"Jihye , hmm dongsaeng oppa tknak layan oppa..." dia cakap smbil tangan dia bermain dengan teddybear yg ada atas katil aku.
"Oppa nak apa ?" aku terpaksa tanya. Aku tktau apa masalah dia datang bilik aku.
"Hmm , sorry la , oppa salah" haa mengaku pon. Asal tak ngaku dari awal , taklah aku macam ni. Lama aku tak gaduh dengan dia sejak dia duduk kt Japan sebab bekerja kt sana. Hati aku berkata berbaik ja la. Daripada aku bermasam macam ni , smpai bila tak habis. Baik aku terima maaf dia. Yeah , adik beradik tak baik asyik bermasam muka sangat takut nanti huru hara.
"Ya , Jihye maafkan oppa , tapi oppa kena janji jngn kacau Jihye macam ni lagi , okay ?"
"Yaya , oppa janji , tapi kalau kacau macam ni okay tak ?" oppa geletek aku. Aku rasa sakit kt pinggang. Dia ni cubit ka geletek. Biasalah , lama tak gelak adik beradik macam ni. Aku berguling pusing sana sini.
YOU ARE READING
[ON GOING] Addicted | Byun Baekhyun
FanfictionByun Baekhyun lelaki yang sangat benci akan Jihye. Suka buli perempuan , marah tak bertempat walaupun itu salahnya , itulah Byun Baekhyun Tetapi sejak berkawan dengan Jihye , perangainnya seakan berubah banyak. Perlahan - lahan dia berubah Jihye ket...