Park Jihye , nama yg diberi parentsnya , ofc lah parents bagi herhh , happynya dia tak bleh nak bgitau , Seoul Highschool , kolej yg dia sedang belajar , tahun ni tahun last dia belajar , that's why dia happy , al maklumlah lepas belajar nak keja cari duit , lepas keja ??? Kahwin , lol tak de bf nak kahwin. -_- .
Jihye P.O.V
Aku terdengar bunyi suara yg aku kenal , aku cuba mentafsir otak aku siapakah suara tu , sehabis baik otak aku mentafsir , akhirnya aku kenal suara tu , dia org yg aku rindu yg lama tak jumpa.
Do Kyungsoo
Oppa aku dah blik.
Aku keluar dengan tergesa gesa untk ke oppa. Siyes mmng aku rindu , gelak tawa , bermain bersama (time kecil arh) , shopping bersama. Erhh stop Jihye , jngn ingat dah nnti berkaca mata kau. Bila aku turun tangga , nmpaklah oppa aku yg semakin hensem depan mata aku. Aku terus peluk dia erat. But aku rasa something lah. Aku tengok bawah , dongsaeng aku pon peluk kaki oppa. Park Ha Eun. Herhh sibuk je org nak peluk oppa. Kacau line arh , baru nak feeling sedeh.
"Ishh budak ni sibuk arh". Ha eun pandang aku smbil jeling. Eleh ingat aku kesah. Nasib aku sayang dongsaeng aku. Saja nak acah marah dia sbb kacau aku peluk oppa. Badan oppa yg lawa aku eratkan lagi pelukan. Omma appa tengok aku smbil geleng. Perangai apalah Jihye ni. Ha eun merajuk. Pulak dah budak ni dah la susah nak pujuk. Mengada ngada.
"Ha eun".
"Hmm ?"
"Ha eun nak coklat ?". Fav dia coklat. Terlompat dia bila oppa tanya nak coklat ke tak.
Oppa pun bagi coklat kt Ha eun. Alahh 20 biji ja. Tapi aku craving lama dah coklat ni. Oppa tak bagi kt aku. Aku diam. Dalam hati nak tapi malas nak cakap. Nnti cakap aku budak2 plak. Ha eun lari kebiliknya lepas dapat coklat tu. Oppa terus capai tangan aku ke dapur. Tangannya mengambil sesuatu dalam beg. Aku tak tau dia amik apa. Macam special. Bila dia keluarkan barang tu , Iphone 7 depan mata aku. Warna gold weyh. Phone yg aku impikan selama ni. Tapi aku tak tau dia nak bagi kt siapa.
"Nah , oppa bagi amiklah sbgai tanda kasih sayang hehehe"
"Wahh , oppa thankyouu , hargai sngt arh terharu." Aku terus peluk oppa buat kali kedua. Aku happy dapat Iphone 7. IPHONE 7!!.
"Ye ye , welcome budak comel ni"
"Eleh , Jihye tau Jihye mmng comel pun , hahaha".
Kami berbalas gelak. Maklumlah lama tak gelak mcm ni. Rinduuu.. Omma apa dah pelik tengok kami bergurau senda mcm org gila. Padahal sbb oppa puji aku je. Syok terlebih , takpaaa bukan selalululu..
\\bilik\\
Aku membelek Iphone aku. Bosan teramat. Aku pun tengoklah youtube. Hey Mama ChenBaekXi. Arhhh xiumin comel gilaaa. Oh chen highnoteee. Aku dah gila kpop. Bila nmpak comel sikit dah menjerit. Apalah nak jadi ni Jihye. Hahahaha. Baekhyun senyum mcm budak2 kot. Bleh gila fans tengok dia. Bunyi pintu dibuka aku biarkan. Layan youtube smpai tak ingat dunia. Haihhhh. Terasa mcm badan aku dihinggut. Aku toleh ke belakang. Muka oppa rupanya. Dia mcm tercari cari apa yg aku tengah fikir. Tapi dia tak dapat cari.
"Jihye , kau dah kenapa mcm org gila. Mcm terencat ja oppa tengok. Kau tau tak kau mcm Dexter cita Night At The Museum tu." aku jeling dia. Bab nak hentam aku no. 1. Herhh benci , nasib sayang ever klau tak lama dah aku karate dia. Eleh mcm la pandai karate. Nasib tak pandai.
YOU ARE READING
[ON GOING] Addicted | Byun Baekhyun
FanficByun Baekhyun lelaki yang sangat benci akan Jihye. Suka buli perempuan , marah tak bertempat walaupun itu salahnya , itulah Byun Baekhyun Tetapi sejak berkawan dengan Jihye , perangainnya seakan berubah banyak. Perlahan - lahan dia berubah Jihye ket...