Bölüm 7

7 0 0
                                    

Atlas ve ailesi Antalya da yaşıyorlardı.Babası Semih Bey;Oto Galeri sahibiydi.Diktatör,kuralcı;ama oğluna bu halini uygulayamayan bir adamdı.Bu diktatörlüğü yüzünden oğlu hariç herkes yaka silkiyordu,çekiniyorlardı. Oğlunun onu dinlememesinden değil,Semih Bey'in oğluna kıyamamasındandı bu durum.Aile'nin tek çocuğu ve sülalede de tek erkek torundu.Tabii ki her dediği yapılmış,şımartılmıştı,ama Atlas bu şımarıklığı hiçbir zaman kötüye kullanmamıştı.Ağır başlılığından ve efendiliğinden hiç taviz vermemişti.Tek tutkusu Tarih'ti.Bu tutkusu yüzünden,maddi olanakları da iyi olduğu için gezmediği çok az yer kalmıştı Atlas'ın Türkiye de.

Annesi Nurgül Hanım, oğlunun peşinde pervane bir kadındı.Atlas'ın üniversite sınavını kazandığını ilk öğrendiği zaman evde bir parti yapmadığı kalmıştı kadının.Nurgül Hanım'a kalsa parti hazırlıklarına başlamıştı bile,ama Atlas annesine engel oldu.Bir akşam bütün aile otururlarken,tercihlerden konu açıldı.Atlas'ın babası açtı konuyu.

''Oğlum,hedeflerin neler hadi anlat bakalım''dedi.

Nurgül Hanım da çayını yudumlarken baba ve oğul'un sohbetini dinliyordu.

''Baba,hedefim İstanbul Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü.''

Nurgül Hanım,ağzındaki çayı nasıl yutacağını şaşırdı ve öksürmeye başladı.''Ne dedin sen.''dedi.''İstanbul Üniversitesi mi?''

''Evet anne,ne oldu ki?''

''Hayır seni İstanbul'a falan gönderemem ben.''dedi Nurgül Hanım konuyu kapatmak ister gibi.

''Anne,babam bana hedefimi sordu ve bende söyledim.Okuyacağım okulu size danışacak değilim her halde.''

''Olmaz buna izin veremem Atlas,tek başına ne yer ne içersin oğlum 4 yıl ne demek.Ben sensiz ne yaparım gözüme uyku girmez.''dedi Nurgül Hanım.Olayın tartışma boyutuna geleceğini anlayan Semih Bey ortamı yumuşatmak için lafa karıştı.

''Nurgül,abartma istersen oğlumuz artık kocaman adam oldu.Geleceğini çizmiş,bize de anlayışla yaklaşıp yardımcı olmak düşer.Atlas'ın,senin annelik duyguların yüzünden çizdiği yoldan dönmesini beklemeyeceksin her halde.''Sert bir ses tonuyla sözlerine devam etti.

''Bak Nurgül,için rahat edecekse İstanbul'a gideriz,Atlas'a bir ev tutarız,dayar döşeriz,oğlumuzun rahatı için her konforu sağlarız.İstersen sen de arada gider kalırsın.Bak olay çözülmüş oldu.''

Nurgül Hanım,birkaç kere daha itiraz etmeye çalıştıysa da başarılı olamadı.Atlas'ın içi rahatladı.Gerçekten de olayı çözmüştü babası.Nurgül Hanım da baba ve oğlun düşüncelerini değiştiremeyeceğini anladı,boynunu bükerek razı oldu.İstanbul'a geldiler,Atlas'a her türlü rahatlığı sağlayıp memleketlerine döndüler.Nurgül Hanım günde üç defa oğlunu aramazsa içi rahat etmiyordu.''Oğlum bugün ne yedim?'',''Oğlum bugün nasıl geçti okulun?'',''Senin sesin kötü geliyor sanki,bir şey mi oldu bak bana doğru söyle hemen gelirim.''diye Atlas'ın başının etini yiyordu.

HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin