34

377 26 8
                                    

di mall

lisa:eh suho . sorang je ?

suho:haah sorang . awak buat apa kat sini malam ii pergi mall tak takut ke sorang ii ?

lisa:haha taklah , eh jemputlah ke rumah saya .

suho:eh boleh ke ?

lisa:boleh malam ni pun boleh .

suho:ouh okay saya hantar awak lepastu saya singgah rumah awak kejap okay ?.

lisa:okay .

Tiba masanya untuk aku beraksi percayalah . dia akan tinggalkan kau jihyo , senang je kau rampas dia dari aku sekarang aku nak ambil balik hak aku . heh . gerutu hati lisa .

suho:lisa nak wain tu lagi .

lisa:mana boleh nanti awak mabuk .

suho:bagi jelah .

lisa:nah .

Namun kini kau bukan milik jihyo , kau milik aku sepenuhnya suho .*senyum sinis*

***

Jihyo:yahh mana suho ni dah pukul 1 pagi tak reti nak balik . patut ke aku cari dia ? tapi anak ii aku ? aku bawa ajelah . princess jisu bangun sayang kita cari appa .

Ji Su:n-nae . kata ji su yang masih lagi dalam ngantuk . kini mereka berdua mencari suho di merata - rata tempat namun tidak dapat jumpa .








yuri ni aku jihyo .

wae ? kenapa ni ?

suho . dia tak balik rumah lagi . kau tahu tak dia kat mana ? cuba suruh chanyeol call dia .

okay jap .

weh chanyeol cakap dia tak tahu . kau nak aku tolong kau cari tak ?

takpelah . btw tq .

Jihyo:mana oppa yaa ampun harap oppa takde apa ii . nada jihyo dalam kerisauan . eh tah ii dia ada dengan lisa tak ? aku pergi aaaa rumah dia .







jangan tanya macam mana dia dapat tahu alamat lisa HAHAHA







****

suho:panas .

lisa:ha panas ? bukalah baju tu .

suho:lisa tak ap—

lisa:tak apa .

suho:ah nae*buka baju*

Aku mengetuk pintu rumah lisa . aku cuba membuka pintu tombol(?) ianya tidak berkunci dan apa yang aku nampak . suho dan lisa . berdua - duaan . luluh sangat hati aku ni . yaa ampun kenapa kau buat aku macam ni suho ? aku mendekati mereka berdua .

Jihyo:oppa . kataku dengan nada yang bergetar

Suho:eh jihyo . jangan salah faham .

Lisa:haa jangan salah fa—

ppap!

Lisa:ah sakit .

Dengan segala kudrat yang ada aku tampar lisa sekuat yang mungkin . bodoh . rampas suami aku .

Suho:tak guna kau perempuan !

ppap ! kini pipi aku ditampar . aku ditampar oleh suho , teganya dia tampar isteri dia sendiri .

Jihyo:awak bela dia ? siapa isteri awak sekarang ni ?! patutlah tak balik rupanya awak ada hub—

Suho:diam jihyo ! kau bukan isteri aku ! lisa are you okay ??

Lisa:not , im not sakit .

Suho:sia* tak guna kau !*tampar jihyo*

Jihyo:opp—

Suho:jangan panggil aku oppa ! berambus kau ! jangan kau datang rumah aku ! keluar sekarang dari rumah lisa !

Aku diusir oleh suami ku sendiri . sampai hati dia . kena santau ke sial dia tu . fine dia cakap aku bukan isteri dia . okay kita tengok .

Ji Su:omma appa mana ?

Jihyo:dia tak layak dipanggil appa . jom pergi rumah aunty yuri ?

Ji Su:nae .

***

Jihyo:yuri .

Yuri:yah jihyo kenapa ni ? masuklah .

Chanyeol:apa dah jadi jihyo ?

Jihyo:aku b-bukan is-isteri dia lagi . dia jahat ri . dia jahat . sanggup dia halau aku . dia halau aku ri dia tak bagi aku jejak rumah tu lagi ri . dia ada hubungan dengan lisa ri . kata jihyo sambil nangis .

Chanyeol:mustahil . dia bukannya suka lisa .

Jihyo:dia lain harini yeol , lain sangat . ntah apa yang buat dia macam tu . dia— aku tak tahu nak cakap apa lagi ri , yeol .

Yuri:dah jangan nangis . buat masa ni kau duduklah sini dulu . kesian kau . kau tidurlah dulu .

Jihyo:boleh ke ? kalau korang tak seles—

Chanyeol:takpe . kiteorang selesa lagipun ada ji su boleh juga jadi penghibur kiteorang kan chagi ?

Yuri:ish . segan yuri dibuatnya haha .

Jihyo:aku tidur dulu dengan ji su . gumawo sebab tumpangkan aku kat sini .

***

Suho:sakit lagi lisa ?

Lisa:sakit sangat .

Suho:ntah apalah dia tu . perempuab tak guna . ceraikan dia nanti ha menangis kang .

Lisa:cerai jelah . awak masih sayangkan dia ?

Suho:....

Lisa:im sorry .

Sorry jihyo , aku tak suka berkongsi . kau pergi cari laki lain . aku harap suho ceraikan kau . padan muka kau dan suho akan milik aku selamanya .

ayokkkk suho dah jahat kesian jihyo 😫 tunggu next chapter yaa vote and comment ! 🙆

❝ Benci ❞ SuhoWhere stories live. Discover now