Diatas ialah gambar Hyun , so cool doesn't it?
Hyun's flashback
Location: real world
Umur : 9 tahun
Hyun berada dia di dalam biliknya bersama adiknya Hymli [ gender : girl umur: 7 tahun] dan Henry [ gender : boy umur : 3 tahun ] mendengar pertengkaran ibu bapanya yg menyebabkan hatinya berasa sedih,😢😢takut😖😖 dan segala unsur emosi negetif bercampur aduk. Kakak sulung [nama : yerin umur :15 tahun] di sekolah menengah asrama dan abang keduanya [nama: Yoongi umur: 12 tahun] masih di sekolahnya untuk kelas tambahan.
Dia tidak berdaya 😖melakukan apa-apa kerana dia hanyalah seorang kanak-kanak yg masih belum matang . Dia tidak mahu bercampur tangan urusan ibu bapanya kerana dia takut jika masalah menjadi makin teruk.
Kehidupannya menjadi penuh dengan tragedi. Sehinggakan pada suatu hari ibubapanya bercerai dan adik beradiknya berpecah belah
Yerin,Hyun dan Henry mengikuti ibu mereka pindah ke kampung halaman ibu manakala Yoongi dan Hymli mengikuti ayah mereka , still tinggal dirumah lama just wife baru ayah diorang ngan anak-anak dia tinggal di situ jugak.
Setelah 3 hari berlalu [Hyun's situasi and p.o.v]
Aq berada di rumah datuk dan nenek aq bersama saeng aq Henry. Atuk👴 dan 👵nenek ke kebun, ibu 👩sibuk bekerja dan unnie Yerin 👧masih di sekolahnya.
Aq sedang berbaring di sofa dalam ruang tamu sambil bermain IPhone 7 📱milikku yg dihadiahi omma pada hari lahirku🎂 pada 2 bulan lepas "Hyun unnie, mana appa ,Yoongi oppa dan Hymli unnie?😮" tanya Henry yg sedang duduk di sebelah depan sofa [on floor] dan kelihatan telah kebosanan "Hen rindu sangat ngan diorang, Hen nak main ngan appa,op-" "Hen" kataku dengan perasaan marah tapi tetap tenang dan saeng ku kelihatan takut😰 dgn reaksi ku .
Setelah beberapa saat aq menenangkan hati dan mulakan perbualan "Hen.. appa ngan oppa Yoongi dan saeng Hymli.... diorang... diorang pergi luar negara untuk vocation" tipuku 'Henry x boleh tahu apa-apa lagi, dia terlalu muda dan masih belum bersedia lagi untuk terima kenyataan,sorry my little cute brother ' fikir ku "Jinjja! Bila diorang balik? Bila Hen dapat jumpa diorang, unnie!😆😆" tanya Hen dengan nada teruja "Umm.... unnie x tahu bila diorang balik tapi... suatu hari nanti kita tetap akan berjumpa ngan diorang" jawabku sedikit gagap dan masih ada senyuman terukir dibibir😊 "
End Hyun's p.ov and flashback
Aira and xxx's flashback
Location: real world
Umur Aira ngan xxx : 10 tahun
Aira's p.o.v.
Aq sedang membaca buku 📘sambil berbaring diatas katilku yang empuk . Kemudian Sillitrin [penjaga Aira] dan beberapa orang maid dan butler masuk dan berkata "Tuan muda, tuan besar mengarahkan tuan muda berjumpanya di halaman taman bunga🌼" "Pergi mampuslah😒" kataku dengan nada kasar tapi masih tenang tambahan mempunyai aura hitam disekelilingnya, lalu Sillitrin berkata dengan nada gelisah "Tapi tuan mud-""Keluar sekarang"kata aq tenang dengan mempunyai dark aura "Ump.. hai[baik] 😓tuan muda" kata Sillitrin dengan sedikit hampa lalu keluar dari bilik aq .
Time skip~
10 minit kemudian
Aq mendengar pintu bilikku dibuka 'seorang lagi tetamu tak diundang datang' fikirku dan masih tidak mengalihkan pandangan ku daripada buku yang sedang ku baca " Nak apa? Kalau nak sampaikan berita yang tou-san[ayah] suruh aq datang jumpa dia, pergi matilah" kataku[masih tidak mengalihkan pandangan daripada buku yg sedang dibaca] . "Woish..garangnya dia😅😜"kata xxx tu dan suaranya mcm perempuan , bangang ku mendengar kata katanya, lalu aq berkata dan mengangkat sedikit mukaku untuk melihat manusia yang terlajak berani tu "Kau ni memang dah puas hidup ..erk..Hyemi!"kata ku teruja😆[boleh dikatakan jerit] melihat satu satunya rakan aku ada .
"Yo,yo,yo my friend " kata Hyemi dengan nada raper dan duduk diatas katilku " Kau ni dah knp, sakit ke? " tanya ku dengan nada hairan "Haha x de lah saje jer hobi😜😝" katanya sambil ketawa dan aq mengeleng gelengkan sedikit kepalaku
"Well tadi kau kan bad mood, knp, what problem?😮" tanya Hyemi kepada ku "Macam biasalah Emi " kata ku dengan sedikit mengeluh "tunang" teka Hyemi "Pandai kau kan Emi, dah la cute, bertuah pulak tu"kata ku "bertuah😮" kata Hyemi kebingungan "Yalah, kau bertuah sebab dapat bebas macam budak-budak lain , x macam aq , terperuk kat dalam rumah ni and kalau nak keluar mesti ada orang follow aq" jawab ku dengan nada sedikt sedih "Ai, kau pun tahukan keadaan family aq, bertuah ke namanya tu?" kata Hyemi dan aq terdiam seketika, aq tahu keluarga Hyemi menjadi target dark mafia dan ibu 👩bapa👨nya buntu mencari wang kerana bisnes mereka hampir bankrup.
Silence in two minutes~
"x pelah, hal tu kita buang jauh jauh dulu,jom kita main!"kata Hyemi dengan nada ceria "Ok boss, tapi nak buang jauh jauh tu sampai mana?" tanya ku sambil menyengetkan sedikit kedudukan kepalaku " Buang sampaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Pluto!!! Dah jom main!" jerit Emi dengan berdiri diatas katilku "Hai😆!"jawabku ceria
End Aira's P.O.V
End Aira and Hyemi's p.o.v
Info: diorang panggil Aira tuan muda sebab kalau diorang panggil Aira cik muda Aira akan buat sesuatu yg paling diorang x nak (*telan air liur* kejam jugak Aira ni)
Maksud:
Korean~ appa: ayah omma:mak/ibu unnie:kakak saeng : adik
Japan: Hai : baik otou-san/tou-san:ayah
Please vote, share and comment
Author x kisah apa-apa comment pun, positif mahupun negatif
author x kan ambil hati
YOU ARE READING
Wizard and mafia school
FantasyKehidupan dan ikatan persahabatan Hyun, Yui dan bla bla bla menjalani suka dan duka di sekolah .......