02||TUJUAN

1.2K 86 11
                                    

A/N : Okay author ad buat silap kat chapter 01 , sepatutnya 6 orang tapi author terbuat 7 orang. So faham'2 je lah eh. By the way enjoy

---------------------

"Pap "

Sebaik sahaja pintu di tutup. Dengan segera Suga melompat atas katil size king tersebut.

J-Hope : Hoi datuk, apahal kau?

Suga : Apahal apanya? Dah, katil ni aku punya.

Namjoon yang baru keluar dari bilik air terdengar apa yang di katakan Suga.

Namjoon : Eh, kau tak yah nak berlagak. Jin hyung yang patut dapat katil ni, bukan kau.

Suga : Tapi aku lagi tua dari kau

Maka, bertekak lah dorang, Jin hanya menggeleng kan kepalanya. Malas nak layan.

Jimin : Epp! Tunggu!

Jimin bersuara, semua mata memandang ke arah Jimin.

Jimin : Aku dengan Jungkook kan yang paling muda, jadi kitaorang lah kat atas.

J-Hope : Eh eleh, korang paling muda, koranglah tidur kat bawah.

Jimin dan Jungkook memuncungkan bibir mereka.

Jimin : Takpelah, asalkan aku dengan kookie aku!

Jungkook : Eww..

Jin dari tadi hanya senyap, dia melihat ke luar tingkap. Kilat saling sambar menyambar. Hujan masih tidak berhenti'2 .

Jungkook : Hyung? Kau okay ke?

Jin tersenyum hambar.

Jin : Aku okay.

Bts : So..

Jin : So?

Bts : Siapa yang tidur kat atas?

Jin berfikir seketika.

Jin : memandangkan aku , Suga dan J-Hope yang paling tua, kitaorang bertiga tido kat atas.

Namjoon : Tapi aku leader.

J-Hope : Argh! Takde! Kau tido kat bawah.

Suga baring kembali, dia nak tido.. Yang lain mengemas barang mereka agar mudah untuk mereka cari nanti.

Skip

" Krekk..."

Jungkook menjengukan kepalanya ke luar, dia melihat ke kiri dan kanan. Gelap, tak lah gelap sangat. Lalu dia menutup kembali pintu bilik mereka.

Jin : Ada tak ahjusshi tu?

Jungkook : Takde.

Jin : Aku dah lapar ni.

Suga mengerling jam tangannya sekilas, sudah pukul 7 malam. Takkan orang tua tu tak ajak makan malam sekali .

Jimin : Nanti ada lah tu .

J-Hope : Ntah'2 , Ahjusshi tu hantu?!

Namjoon menekup mulut J-Hope . Bising betul budak ni.

Namjoon : Kau ni. Tak habis'2 hantu!

" Tok.. Tok...Tok "

Bts memandang antara satu sama lain . Entah mengapa mereka takut untuk membuka pintu.

Jin memberanikan dirinya untuk membuka pintu, wajah Kyo-Sang muncul di muka pintu.

Bts sedikit terkejut.

" Mari...makan malam "

Ajak Kyo-Sang lalu berjalan menuruni tangga . Bts berkepit rapat, entah kenala mereka rasa takut dengan rumah banglo ni.

Mereka kemudian duduk bersama Kyo-Sang di meja makan.

" Makanlah.. Kenapa kamu tak makan lagi? "

Tanya Kyo-Sang apabila masakkannya langsung tidak di sentuh mereka .

Jin : Er... Baiklah ahjusshi.

Jin mencubit paha Namjoon yang duduk di sebelahnya.

Namjoon : Aduh! Sakitlah hyung!

Jin : Baik kau makan *perlahan*

Jin juga memberi isyarat mata kepada yang lain agar menjamah makanan yang berada di hadapan mereka.

" Apa tujuan kamu ke sini? "

Tanya Kyo-Sang.

J-Hope : K-kami nak cari kawan baik kami . Kim Taehyung, dulu dia kata dia nak je sini.

Jimin : Tapi sampai sekarang tak balik'2 .

Kyo-Sang diam seketika . Dia merenung tajam Jungkook. Membuatkan selera Jungkook terbantut .

" Tapi.. Setahu Ahjusshi, takde nama Taehyung pernah ke sini "

Mereka semua terkejut . Mustahil! Kerana Taehyung sempat lagi memberi alamat rumah banglo ini kepada mereka sebelum hilang begitu sahaja .

Suga : Tapi-

BANG!

Kyo-Sang menepuk meja itu dengan kuat, lalu dia bangun dari tempat duduknya .

" Ahjusshi tak nak ambil tahu. "

Kyo-Sang pergi dari situ, dia masuk ke salah satu tempat yang langsung tiada lampu di situ.

Perlahan'2 dirinya hilang di telan kegelapan.

J-Hope : Aku dah cakap! Rumah ni berhantu!

Yang lain hanya diam membisu. Jin mengarahkan agar mereka kembali ke bilik mereka, kerana dia tidak sedap hati .

Ahli bts hanya menurut apa yang di suruh Jin , iaitu kembali ke bilik mereka.

...

..

Tbc

Author nak bagi tahu yang author mungkin hiatus 2minggu atau lebih. Sebab author balik kmpg hwuaaa.. Takde line kat sana (╥_╥)

Author akan update mlm ni dengan besok.

Oky bye!

Hide and Seek [ Bts ] Where stories live. Discover now