05 | Kelibat

964 126 14
                                    

Mereka semua bersembunyi di tempat yang berlainan. Rumah tu kan besar, so jarak antara dorang sangatlah jauh.

Namjoon bersembunyi di bawah katil bilik mereka, Jimin pula bersembunyi di dalam almari di ruang tamu. J-Hope belakang langsir tingkap koridor, Jungkook dan Suga pula di ruang bawah tanah.

Jin : Dah sedia?! Aku datang!

Hehehe~ aku pun datang..

Jin memberhentikan langkahnya, lalu dia melihat sekeliling. Dia salah dengar ke?

Jin : Halusinasi je kot

Jin terus menyusuri koridor rumah yang gelap itu, matanya melilau ke sana sini mencari kelibat yang lain.
" Prak! "

Jin : *terkejut* si-siapa tu?

Tiada jawapan.

Jin terus melangkah, dan akhirnya dia ke ruang tamu.

Dia menyelongkar semuanya kecuali satu almari besar. Jimin yang berada di dalam hanya mampu menahan ketawa.

Kemudian , bunyi orang menyelongkar berhenti.

Jimin : Aik, takkan dah give up kot ?

Tap...tap..tap..

Dari celah almari tersebut, Jimin dapat melihat ada kelibat seseorang sedang berdiri di hadapan almari baju tersebut.

Jimin : /Alamak , dia dah tahu dah/

Jimin : *buka almari* yeahh! Jin hyung dah jumpa chimchim !

Jin : ?

Jimin : aik?

Jimin terdiam , kerana Jin bukan nya berdiri di hadapan almari tersebut . Malah jarak Jin dengan almari tersebut sangatlah jauh . Mustahil dia boleh lari secepat tu.

Jin : Lah..aku tak terfikir pun nak buka almari tu , kau dah serahkah diri!

Jimin : bu-bukan kau tadi nak buka almari ke? *pucat*

Jin : Bila masanya? Dah! Jangan mengarut!

Jimin : /habistu ,kalau bukan Jin hyung. Jadi, siapa? /

Tik.. Tok.. Tik..

Jimin : Siapa tu?

Jin : *pandang jimin* siapa apa? Dah kau temankan aku carik jebon yang lain.

Jimin : N-nae

Jin dan Jimin terus menerus berjalan menyusuri ruang koridor rumah tersebut .

Jin : Aduh ! Mana dorang ni?!

Jimin : Hyung ! Jimin nak gi tandas lah ! Tunggu jap eh?

Jimin cepat² berlari ke tandas yang berada di bahagian sebelah . Perlahan lahan kelibat Jimin hilang daripada penglihatan

Jin bersandar di dinding , membuang masa menunggu Jimin yang pergi ke tandas .

Tap..tap..tap..

Jin : Siapa tu? *mata meliar*

Dari hujung koridor yang gelap hanya berbekalkan satu lampu , Jin dapat melihat susuk tubuh .

Jin : Hah? *picingkan mata*

??? : Hehehe ~ hyung *lambai tangan*

Jin tersentak , suara tu . Dia kenal sangat!

Jin : Taehyung??

Jimin : Hyung ! *tepuk bahu Jin*

Jin : *terkejut* *pucat*

Jimin : Kenapa?

Jin melihat kembali arah kelibat itu berada , namun susuk tubuh itu sudah menghilang ..

Jin : A-aku nampak V !

Jimin : Hah? Kat mana ?

Jin : Tu ! *tunjuk kat koridor yg gelap*

Jimin : Takde sesiapa pun !

Jin : Betul aku nampak V !

Jimin : Dahlah hyung , jom cari yang lain ! *tarik Jin*

Jin hanya diam dan menurut langkah Jimin , dia keliru . Betul ke dia nampak kelibat V tadi?

***

Perghhh..hampir setahun dah baru aku update uppss hahaha . Maaf aku ungkir janji °Д° . Lol ada ke lagi yang tunggu cerita ni? 😂 Kalau ada thankyou sangat2 sebab tunggu !

Hide and Seek [ Bts ] Where stories live. Discover now