08 | TERKUNCI

930 83 15
                                    

Setelah puas mereka berlari , akhirnya mereka terserempak dengan Jin , Jimin dan Hoseok .

Hoseok menggeletar ketakutan , wajahnya pucat .

Jin ; kenapa kaki kau berdarah ni ?!

Namjoon ; ad..ada benda .. *tersekat²*

Suga ; ada benda kat rumah ni ! Kita kena keluar dari sini !

Jimin ; woah guys , relax . xde apa kat rumah ni .

Suga ; kau yakin ? Lepastu luka kat kaki Namjoon tu apa ?!

Jimin terdiam sebaik saja melihat kaki Namjoon yang berdarah , yang dia tahu .

Luka itu bukan disebabkan oleh manusia ataupun binatang

Mereka berenam menjadi senyap tiba² .

Jungkook ; apa kita tunggu lagi? JOM LAH KELUAR DARI SINI !

Mereka semua bersetuju untuk lari daripada situ. Mereka naik ke tingkat atas untuk mengemaskan baju mereka .

Tidak lupa juga merawat kaki Namjoon yang luka itu . Mereka hanya mampu membalut kakinya yang luka berdarah itu .

Jin ; semua dah sedia ?

All ; *angguk*

Jin ; okay jom .

Jam dinding rumah itu dilihat sekilas , jam menunjukkan pukul 11 malam .

Jin berdiri di hadapan pintu , pemegang pintu ditarik . Namun pintu tidak terbuka . Pemegang pintu itu cuba ditarik dengan lebih kuat lagi , masih tidak berjaya .

Jin ; shit ! Kenapa tak boleh buka ni !

Namjoon ; kau biar betul ?

Jin ; betul lah ! Kau fikir aku nak menipu ?

Suga ; tepi !

Kali ini Suga pula yang cuba membuka pintu itu , masih . Pintu itu susah hendak dibuka .

Jungkook berjalan ke tepi , dia mengintai melalui tingkap yang berada di tepi pintu itu .

Matanya terbeliak

Jungkook ; guys ! Pintu ni dah kena sekat !

Mereka semua berpusu² pergi ke arah Jungkook , dan ternyata apa yang dikatakan Jungkook itu benar.
Hoseok ; makna..maknanya..

Jimin ; kita tak boleh keluar

Senyap .

Suga ; kita- kita pecahkan tingkap ni !

Namjoon ; tak boleh , tingkap ni kaca dia tebal sangat .

Suga ; takde cara lain ke ?

Namjoon ; *geleng*

Tiba² angin yang kuat menampar tubuh mereka , dari mana angin tersebut datang . Mereka sendiri tidak tahu .

Bulu roma mereka menegak , di hujung koridor yang samar² itu . Mereka nampak seseorang .

Jin ; Tae..taehyung !

Bayangan Taehyung hilang dibawa angin .

Krak..krakk..

Mereka terdengar seperti dinding rumah itu dicakar oleh sesuatu . Peluh mula membasahi diri mereka , mereka mula merapatkan diri antara satu sama lain .

Mereka takut !

Hoseok tiba² berteriak .

Suga ; kenapa weh ?!

Hoseok ; tu ! *tunjuk*

Di dinding rumah itu , di hadapan mereka kini tertulis satu ayat dengan menggunakan (?)  darah .

❝ LET'S PLAY HIDE AND SEEK ❞

Hide and Seek [ Bts ] Where stories live. Discover now