TUDUNG

76 6 0
                                    

Aku tahu sekarang ni trend tudung atas dada, tak lupa yang tertonjol dahi luas, ingat putih melepak nak tunjuk dekat ajanabi ??

Bukak minda luas luas. Celik mata luas luas. Fikir dalam dalam apa yang aku nak kata.

Tudung atas dada. Tak salah, cuma kan hangpa fikir ceni.
Dada tu nak tunjuk dkt siapa? 😏😏 Dahi tu ada tompok "merah" (india) ka nak kasi nampak ?

Rambut yang terjuntal keluar tu DOSA. Kau bayangkan seurat rambut tu, bahagi 7. Titian sirat tu, yakin dah boleh jalan kasi tak jatuh dlm neraka kah ?
Dahi yang luas tu, terletaknya segala ciri² hangpa. Hangpa tak tahu apa sbb hangpa tak belajar, takda ilmu tapi mereka yang tahu dapat dosa kerana hangpa.

Walaupun hangpa pakai baju tapi stil nampak bentuk, tak guna tudung di kepala.
Lelaki ni imaginasi depa tinggi. Sekali imagine sampai boleh tembus baju hangpa tu 😏😏
Sebab tu aku ckp, kalau apa apa jadi, first jgn salahkan lelaki. Tapi, SALAH KAN DIRI SENDIRI
Hangpa yang menunjukkan. Lelaki yang dipersalahkan.
Hangpa yang menayang. Lelaki jugak dikatakan tidak menjaga pandangan.

Wei, lelaki ni bukan MALAIKAT. Depa ada khilaf. Ada NAFSU. Tak semua boleh tunduk pandangan walaupun 30juz dalam kepala.

Aku nie pun perempuan. Malu tengok perempuan dengan megahnya berjalan di bumi Allah dengan menayangkan aset aset yang sepatutnya hak suaminya tetapi di jamah kepada lelaki lelaki buaya. Tidak kurang jugak berpakaian seperti sarung nangka.

"Kalau taknak tutup aurat, baik takyah pakai baju, sama dan yang paling penting, dua² DOSA"

Takyah bash aku. Sebab Islam pun ajar utk "MELABUHKAN" tudung hingga "MENUTUP".

P/s : Untuk Hawa dan Diri Sendiri

Lots of Love
💞

Sharing With LoveWhere stories live. Discover now