Anılar Nasıl Kaydediliyor Ve Nasıl Anımsanıyor

2.5K 53 2
                                    

Birisinin ismi gibi yeni bir şey öğrendiğiniz zaman, beynin yapısında fiziksel değişiklikler meydana gelir. Ancak bu değişikliklerin ne olduğunu, geniş bir alana yayılmış sinapslar ve nöronlar denizinde bunların nasıl yönlendirildiğini, bilgiyi nasıl kalıcı hale getirdiğini ve onlarca yıl sonra bilgilere tekrar nasıl erişildiğini henüz tam olarak bilemiyoruz.

Zorluklardan biri, anıların çeşitli olmasından kaynaklanıyor. Beyin, kısa vadeli bellek (birinin telefon numarasını çevirme süresince akılda tutmak gibi) ve uzun vadeli bellek (geçen yaş gününüzde ne yaptığınızı anımsamak gibi) arasında ayrım yapabildiğini ileri sürüyor. Uzun vadeli bellek içinde, bildirim amaçlı bellek(isimler,olaylar) bildiri amacı taşımayan bellekten(bisiklete binmek bir reklamdan etkilenmek vb.) ayır edebilir. Bu genel kategorilerin arasında alt kategoriler de yer alır. Farklı beyin yapıları farklı bellek türlerini destekliyor gibi görünüyor.

Bellek teki anıları geri çağırmak, anıları depolama işleminden daha gizemlidir. Bu konuda kesin olarak bilinen tek şey, anıların anımsandıkça dengesini yitirmesidir. Geçmişteki bir olayı anımsadığınız zaman, bellek geçici olarak silinme riski ile karşı karşıya kalır.  

Gizemli BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin