Lien
Ik denk dat ik nog nooit zo blij geweest na een Skype gesprek. Ik eet mijn bord aan een hoge snelheid op en loop naar mijn kamer. Ik gooi mij op bed. Ik neem mij GSM maar twijfel of ik Luca een bericht zou sturen. Ik besluit iets neutraal te sturen en dan zien we wel waar het eindigt. Ik stuur dus maar:
Hey
Al snel komt er een antwoord:
Hey, hoe gaat het met u?
Heel goed. Zeker nu ik u hoor.
Haha wat ben je een schat. Maar ik moet gaan. Tot morgen!
Tot morgen
Ik lees zijn berichtje opnieuw. Hij noemt me schat. Ik voel hoe de vlinders in mijn buik beginnen te dansen. Ik leg mijn GSM weg en al snel lig ik in dromenland.
De volgende ochtend: aan de bushalte:
Ik vlieg Linte om de nek. Janne bekijkt mij alsof ik zot ben maar ja dat zou ik als ik van niks wist.
Ik heb Linte gevraagd of ze nog even wil zwijgen tegen Janne omdat Luca haar neef is.Ik keer me snel om zodat ik even alleen kan zijn met Luca. Linte doet extra traag en houd Janne bezig. Ik ga de sportzaal binnen en zie Luca op de bank zitten. "Hey nu al klaar", zegt hij. Ja ik wou u zien geef ik als hint. Ik ga naast hem zitten en hij zet zich dicht tegen mij aan. Ik voel de vlinders in mijn buik dansen. Ik kijk naar zijn mooie blauwe ogen en zeg dat ik van hem hou. Zijn antwoord is "Ik ook van jou". Onze lippen zijn nog maar een paar centimeter verwijderd van elkaar als ik de deur hoor opengaan snel zet ik me wat verder van Luca. We zwijgen nog fluister ik. Hij knikt. Dan kijken we naar Janne en Linte die lachend binnen komen. Kom we gaan het net opzetten zegt Luca.
We nemen de palen en het badminton net. Als alles klaar staat gaan Linte en Janne de eerste klas halen. Die klas moet Janne les geven. Ik maak hiervan de gelegenheid om snel mijn lippen op de zachte lippen van Luca te duwen. Hij geeft me nog een kus op mijn hoofd en gaat dan op de bank zitten. Klaar voor de klas.Na de 2 klassen van janne is het mijn beurt om les te geven.
Ik ga mijn klas halen met Linte en zeg haar dat Luca en ik samen zijn. Ze geeft me een knuffel. En dan halen we mijn klas op.Mijn 2 lessen verliepen best wel vlot. Nu is het middagpauze. Linte lokt Janne mee naar het park zo kan ik even alleen zijn met Luca. Wanneer ze weg zijn komt hij naar mij. Wat heb je het goed gedaan schat. En hij geeft mij een kus. Dank je zeg ik. De tijd samen met Luca vliegt! We hebben afgesproken dat ik mee ga naar zijn huis en me dan bij mij thuis gaat afzetten. We gaan naar beneden om op een klas te wachten die Luca gaat les geven.
Ook Linte en Janne zijn nu aangekomen. Ik geef Linte een knipoog. En zij glimlacht.Na een schitterende les van Luca is het aan Janne. Die klas is met 15 leerlingen en omdat je bij badminton per 2 moet gaan moet iemand van ons meedoen.
Luca gaat meedoen omdat een leerling dat vraagt. Na een half uurtje komt Luca op ons af en zegt dat Linte moet gaan spelen. Daar ben ik best blij mee want zo kan ik alleen zijn met Luca. Ik speel wat op mijn gsm en merk dat Luca steeds dichter bij mij komt zitten. Hij speelt ook een spelletjes op zijn GSM tot hij mij vraagt of ik ik mijn notities wil openen. Ik knik. Hij typ iets in op mijn GSM. Ik hou van jou! Ik schrijf: ik ook van jou! Ik heb zin in vanavond!
Hij komt nog wat dichter bij mij zitten en legt het zijn hand op mijn been. Nu niet schat. Fluister ik. Hij haalt zijn hand weg. Wanneer we merken dat een leerling ons aankijkt en gaan snel op een normale afstand van elkaar zitten. Ik ben blij wanneer de les gedaan is. Luca brengt de klas baar beneden en wij beginnen aan de opruim. Ik loop even naar beneden om naar toilet te gaan. Ik zie Luca liggen in de gang bij de kleedkamers. Hij heeft een schotwond! Ik neem mijn GSM en bel naar de ziekenwagen en politie. Daarna bel ik Linte dat ze samen met Janne naar beneden moet komen. Komaan Luca volhouden! Laat mij nu niet alleen schat! Linte en Janne komen aangelopen. Wat is er gebeurt vraagt Linte geschokt. Ik weet het niet ik heb hem zo gevonden. antwoord ik. Komaan schat volhouden! Linte loopt naar buiten om de ziekenwagen en politie op te wachten. De politie komt binnen gewandeld zonder Linte. Linte wacht nog op de ziekenwagen. Blijven drukken zegt één van agenten. Ze vragen of we zijn ouders of vriendin of zo kunnen contacten. Janne antwoord dat zijn ouders overleden zijn en dat hij geen vriendin heeft. Toch wel zeg ik snel. Wie dan? vraagt Janne. Ik! Janne kijkt me geschokt aan. Zijn jullie samen? Ik knik en geef Luca een kus op zijn voorhoofd. Ik heraal nog maar eens dat hij moet volhouden. Dan komt Linte binnen samen met de ambulanciers. Ik blijf nog even drukken maar ga dan toch bij Janne en Linte staan. Ik val huilend ik hun armen. Als ik even bijgekomen ben vraag ik of het wel goed komt met hem. De ambulancier knikt: Hij heeft veel bloed verloren mar hij is stabiel. Mag ik mee? "Natuurlijk!"
Ze leggen Luca op de brancard en rijden hem naar buiten. Ik ga in de ziekenwagen zitten. Linte en Janne kommen straks met de bus. Ik stuur mijn moeder en bericht of ze mij straks in het ziekenhuis wil komen halen en dat ik haar nog bel om te vertellen wat er gebeurt is. Al snel krijg ik antwoord:alles ok met jou? Met mij wel maar met Luca niet bel u straks. OkIn het ziekenhuis aangekomen moe ik naar kamer 602. Luca wordt geopereerd om de kogel uit zijn buik te halen. Ik bel mijn moeder en leg alles uit.
JE LEEST
stageliefde
RomanceLien is 21 en zit in haar laatste jaar om l.o. leerkracht te worden. Ze heeft nog nooit liefde gevoelt. Maar haar laatste stage lijkt daar verandering in te brengen...