Lien
Vandaag is het zaterdag, vandaag is de grote dag, vandaag vertellen we onze familie dat het er 3 zijn en dat het 3 meisjes zijn en vragen we de meters en peters. Luca gaat de taart bij de bakker halen en ik verwelkom onze vrienden en familie. Wanneer Luca thuis komt met de taart is iedereen er. De taart is met witte marsepein bedekt en er liggen 3 marsepeinen baby's op met blauw roze luier. Op de witte marsepijn staan 3 zwarte strepen waar we moeten snijden. De binnenkant moet normaal helemaal roos zijn. Wanneer onze gasten de taart zien denken ze niet echt aan een drieling. "We gaan op de strepen snijden en elk stuk heeft de kleur van het geslacht van één baby." legt Luca uit. We krijgen verwonderlijke blikken over ons heen. "Zijn het er 3?" vraagt iemand. Ik kan niet goed plaatsen wie het vraagt maar knik ijverig. We nemen het mes en snijden de eerste streep door dan de tweede en derde. We halen de stukken uit elkaar en als is zoals verwacht roos. "Hoo... Proficiat!"horen we van alle kanten. We bedanken iedereen en vragen aan mijn ouders om even naar de keuken te komen. Zouden jullie meter en peter van een van onze kindjes willen worden? "Natuurlijk"schreeuwen mijn ouders uit. Jullie moeten een letter kiezen die letter is de eerste letter van de naam van jullie petekindje, leg ik uit. Jullie mogen kiezen tussen de i de m en de d. Mijn ouders kijken elkaar aan. De m zecht mijn moeder dan, mijn vader knikt. Ok dan mogen jullie terug gaan en Janne sturen. Ze knikken en staan op. Niet veel later is Janne er aan haar stel ik het zelfde voor. Ook zij is heel enthousiast en kiest voor de letter d. Aan Linte en Lennert hadden we het ook gevraagd zij kozen voor de letter i en Felix had weinig keus maar was blij met de d. De namen zelf komen ze pas te weten bij de geboorte.
JE LEEST
stageliefde
RomanceLien is 21 en zit in haar laatste jaar om l.o. leerkracht te worden. Ze heeft nog nooit liefde gevoelt. Maar haar laatste stage lijkt daar verandering in te brengen...