"Heish! awak ni jalan pakai lutut ke hah?! Mata tu letak dekat mana?!" kata Kris sambil mengelap baju sekolahnya yang kotor terkena air kopi akibat berlanggaran dengan seorang pemuda..
'Nasib je air kopi ni tak panas kalau panas huish sabo je lah.'bisik hati Kris.
"Maafkan saya, saya tak sengaja. Sebenarnya saya cuba cari bilik pengetua dekat sini tapi tak jumpa."kata pemuda itu.
"Lain kali kalau nak cari sekalipun jangan lah berlari sampai bawak air kopi. Nasib air kopi awak tu tak panas tau. Kalau tak....."kata Kris sambil mengangkat wajahnya. Dia tergamam kerana orang yang melanggarnya adalah seseorang yang dia tak sangka akan kembali semula dalam hidup dia...
"Abang Syad?!"kata Kris tapi perlahan hanya dia je yang boleh dengar.
"Awak tumpang tanya pejabat pemgetua dekat mana eh???"tanya Syad kepada Kris.
"Pejabat dia kat tingkat 3 blok D sebelah kanan. Kedudukan blok D bersebelahan dengan padang sekolah."kata Kris.
"Terima kasih awak."kata Syad. 'Gaya dia bercakap membuatkan aku teringat dekat seseorang yang amat aku cintai dan aku harap dia mahu jadi isteri aku walaupun dulu aku pernah menyakitkan hati dia.' bisik hati Syad.
"Sama-sama, kalau awak perlukan pertolongan tanya je budak-budak dekat sini. Ok lah saya chau dulu. Bye."kata Kris lalu melangkah meninggalkan pemuda tersebut.
___________________________________________________________
"Sampai jugak kamu Syad, lama tau uncle tunggu kamu. Mana kamu pergi tadi Syad?"tanya pengetua sekolah itu merangkap ayah saudaranya sendiri iaitu Encik Yussuf.
"Syad bukannya sengaja tadi uncle tapi Syad tersesat tadi nasib baik ada sorang budak perempuan sekolah ni tolong Syad." jelas Syad.
"Ouh macam tuuuu... Tak apalah Syad asalkan kamu datang. Ni jadual kamu dan bilik kamu sebelah bilik guru je. Uncle buat bilik baru untuk kamu." kata Encik Yussuf.
"Terima kasih uncle sebab sudi bantu Syad."kata Syad.
"Sama-sama Syad."kata Encik Yussuf.
________________________________________________________
YOU ARE READING
Siapa Dia Sebenarnya???
RandomMafia? Vampire? Werewolf? Apa semua ni? Siapa dia sebenarnya?