Part 2

10 1 1
                                    

Kang Sara POV

!KRINGGGGG!!!

Aduh!!kacaulh jam nihh!!Tak boleh ke kau lupus satu hari nihh atau forever n ever pon boleh.Aku benci kau JAMMER!!

Aku perlahan menutup jam loncengku lalu bangun dari katil ku.Aku terus mencapai tualaku dan apa lgi masuk dlm bathroom lah..

So harinihh aku first day kat sekolah baru aku.Selesai sahaja aku bersiap aku terus turun ke bawah untuk bersarapan.Aku melihat ommaku sudah siap dengan baju barunya.

"Sini!sarapan dlu",ajak ommaku sambil menyapu mayonis ke dalam rotiku.
Aku segera duduk di atas kerusi lalu memakanya.Selang beberapa minit makan,kami pun bertolak untuk ke sekolah baruku.

"Dah smpai",ommaku memberhentikan keretanya lalu memandangku.Aku memandang sekeliling sekolah itu.Besarnya!!
"Sara-shii,kamu boleh urus diri kamu sendiri kan",tanya ommaku.
"Ermm..nae,sara boleh",jawabku mahu x mahu.
"So klau cam tuhh kamu gi dlu sbb omma dh lewat dh nihh",ujar omma.
Aku mengangguk.Segera aku keluar dari kereta.Ommaku membuka tingkap kereta lalu berkata "sara,jaga diri tau!",.Aku mengangguk laju dan akhirnya ommaku meninggalkanku disitu.
Aku membetulkan spec mataku dan rambutku yg berpony tail dua.Aku berjalan perlahan masuk ke dalam perkarangan sekolah dan terus pergi ke bilik pengetua.Semasa aku dalam perjalan,banyak mata2 yg sedang memandangku pelik.Aku hiraukan.
Knock!knock!
Aku mengetuk pintu bilik pengetua lalu masuk kedalam apabila dia telah memberikanku keizinan.
"Ermm..kamu Kang Sara?",tanya pengetua Choi.
"Nae!",aku mengangguk laju.
"X sangka nama kamu sesuai dengan muka kamu",puji pengetua choi.
What?dia puji aku??!?pipiku membahang lalu aku menundukksn kepalaku.Dia tergelak kecil melihat gelagatku.
"Okey!nihh fail kamu!Dalam nihh ada nama kelas kamu so kamu boleh rujuk disini",ucap pengetua choi sambil memberi fail itu kepadaku.Pantasnya aku mencapai.
"Gomawo",ucapku sambil menundukkan badanku 90darjah lalu segera keluar dri bilik itu.
Aku segera pergi ke kelasku.Masa di hadpan kelas aku melihat papan tanda agar aku tidak cuai.Tiba-tiba seseorang memicit bahuku.Aku terkejut.
"Kamu Kang Sara?",tanya seorang wanita yg sdh berusia.
Aku mengangguk.
"Oo!sya Mrs.Jihyo.Awak tunggu disini dlu nnti sya akn panggil aku",jelasnya lalu masuk kedalam kelas.
Bangun!Selamat pagi ckgu!
"Okey semua duduk(semua duduk)hri nih kita akan ada pelajar baru.Dan dia seorang comel",jelas Mrs.Jihyo.
Semua pelajar mula berbisik-bisik kecuali seorang lelaki nihh,dia hanya tersenyum sinis.
"Masuk",arah Mrs.Jihyo.
Aku mula menapak kakiku perlahan lahan.
"Annyeonghaseyo!Kang Sara imnida!I'm from Busan",aku menunduk seketika.
Semua pelajar mula bergosip.
"Kang Sara kamu boleh duduk di sebelah Jung Min",arah Mrs.Jihyo sambil menunjuk ke arah tempatku.Aku berjalan kearahnya.
"Hye",sapa seorang wanita yg comel dan jgak dia duduk di sblah aku.Aku mengangguk.
"Jung Min imnida",dia perkenalkan diri dia.Secara jujur dia ni comel,cantik dan peramah.Mesti queenka kn???
Aku pun duduk disebelah nya dan meneruskan pelajaran.

Mianheyo klau part nihh bosan dan ayat tunggang-langgang.For the first time 462 words!!kkbye.
#reads,vote,comment
#kikicallreadersasjellys,boleh?
#thanks♥

♡BUTTERFLY♥[Slow Update]Where stories live. Discover now