"Een klunzige inbreekster: is dat de sleutel tot succes?"

189 17 5
                                    

Titel: Betrapt (#wattys2016)

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Titel: Betrapt (#wattys2016)

Schrijfster: DonutFreak003

Aantal hoofdstukken: 6 hoofdstukken

Status: Bezig

Genre: Tienerfictie en actie met een vleugje romantiek

Inhoudsopgave:

Charlotte Parker groeide op in een milieu van criminaliteit, banditisme, drank en drugs nadat ze op twaalfjarige leeftijd haar beide ouders verloor. Ze werd overgeleverd aan haar stiefvader Alexander. Drank en drugs vormden zijn grootste steun en toeverlaat na het overlijden van zijn vrouw (Charlotte's moeder).

De twee raakten samen in financiële problemen, leerden de verkeerde mensen kennen en raakten al snel op het verkeerde pad. Ze rolden steeds meer en meer in het wereldje van een inbrekersbende.

Charlotte werd opgeleid om sloten open te breken, over hekkens te klimmen, beveiligingssystemen uit te schakelen en te vechten.

En zo gingen de jaren voorbij. Vijf later is ze uitgegroeid tot een meestersdief en professionele inbreekster. Charlotte heeft ondertussen al een tal van grote missies op haar naam staan. Deze keer krijgt ze de opdracht om in te breken in één van de top wijnhuizen van de Bordeauxstreek in Frankrijk: Chateau Bonnau. "Een fluitje van een cent,"zo noemde Johny, de bendeleider het.

Maar op de avond van de inbraak loopt het mis. Charlotte wordt BETRAPT door Maxime, de knappe zoon van de eigenaar van het wijnbedrijf. Charlotte doet tal van ontdekkingen die leiden naar haar eigen jeugd. Uiteindelijk blijkt ook dat de bendeleiders niet geïnteresseerd zijn in de enkele honderdduizenden euro's die zich in de kluis bevinden. Maar iemand dat de eigenaar van het wijnbedrijf veel nouwer aan het hart ligt, iemand waar ze op z'n minst een miljoen voor kunnen vragen...

Wie kan ze vertrouwen en wie niet?
Zal Charlotte ooit nog terug thuis raken?

✨Een spannend en romantisch verhaal!!!✨ (Twee vliegen in één klap dus!!!)

@AmiAni1
Echt een heel leuk boek net als wat de andere ook vinden. Super leuk

@EenA-natuur
Spannend! Je hebt echt een leuke schrijfstijl!

@lofmie
Yessss! Een nieuw hoofdstuk. Dit verhaal is geweldig!!!! ✨

(c) DonutFreak003

Het uiterlijk en idee op zich:

~ De cover is er voor mij niet eentje die tussen de rest van de covers op Wattpad eruit zou springen. Dit komt omdat, net zoals bij vele andere verhalen, het gewoon een typische "goede foto van knap meisje" cover is. Het is zeker niet zo dat foto zelf ontzettend slecht gekozen is bij het verhaal integendeel, het feit dat je alleen haar achterkant ziet met een hand in haar nek alsof ze zich ergens voor schaamt of over nadenkt, lijkt wel te passen bij het idee. Het is alleen niet bijzonder. Wat ik persoonlijk aantrekkelijker had gevonden, was als je een silhouet van een meisje/vrouw zag die bijvoorbeeld voor een landgoed staat (zodat ook daarin als de wijngaard wordt gerepresenteerd) of een meisje met een bivakmuts. Iets wat toch iets meer spanning had uitgestraald en wat origineler had gestaan bij een idee dat ook origineel is. Ik vind het overigens wel fijn dat de titel in het Nederlands is, aangezien het ook een Nederlands verhaal is.

RecensiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu