Exilul

568 21 3
                                    

   Exilul regelui Mihai începe în ianuarie 1948 când fostul suveran si mama sa pot părăsi țara în viață.Lui Mihai îi este pos să denunțe abdicarea forțată abia la începutul lunii,martie pe teritoriul Marii Britanii.Calatorind în Statele Unite se convinge în cadrul discuției cu președintele Truman ca lumea vestică era departe de a fi hotărâtă să acorde un ajutor concret populație din spatele cortinei de fier,o impresie care are să fie întărită de un șir de experiențe negative.
   Fostul suveran se căsătorește cu logodnica sa(regretata regină Ana) după ce acesta părăsește Biserica catolică,întrucât suveranul pontif acordă o dispensa pentru oficierea mariajului cu un creștin ortodox numai dacă urmași cuplului sunt crescuți catolici,lucru contrar Constituției din 1923.Li se nasc de-a lungul anilor cinci fice.
    Lipsită de mijloacele materiale,familia se perinda prin Europa,locuind sporadic la villa Sparta din Florența,pana se stabilește în Marea Britanie,unde întemeiază o gospodărie fostul suveran si sotia lui ocupanduse cu cultivarea legumelor si creșterea animalelor.Mihai continuă în paralel să fie ținut la curent cu evoluțiile din tara,patronând Consiliul National Român,organizație fără statut de guvern în exil care are scopul de a reprezenta poporul român de după cortina de fier-misiune eșuată datorită fracțiunilor ireconciliabile.
    

Regele Mihai IUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum